Mulla on vähän paha mieli yhdestä jutusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos onkin ollut enemmän ihastumista kaverin puolelta ja kun olet löytänyt elämänkumppanin jo muualta niin hän ei suhun jaksa tuhlata enää aikaa... monesti naiset on luulleet, että kyse on ystävyydestä, onkin ollut rakkaudesta..

Alkuperäinen kirjoittaja psuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
osaatko tarkemmin sanoa mistä sairaudesta on kysymys?

Juu, kyllä mä tiedän mitä hän sairastaa. Mutta se jääköön kertomatta.

ajattelin vain,että liekkö tunnen hänet kun minä sairastan myös hitasti etenevää vakavaa sairautta...

En osaa sanoa tunnetko. Hän on mies Satakunnasta :).

:hug: Voimia sulle sairautesi kanssa :hug:

Tuossa tapauksessa unohda hänet....

Miksi sukupuoli on peruste unohtamiselle tai unohtamatta jättämiselle? Meillä ei ole koskaan ollut muuta kuin ystävyyssuhde, eikä kumpikaan ole ollut toisesta kiinnostunut seksuaalisessa mielessä.

"halusi sun olevan oma ihana hassu itsesi..."...

Oikeasti, miksi noin haluaisi, jos ei edes jaksa pitää suhun yhteyttä, että olisit voinut olla sitä...? En vaan ymmärrä, miksi jättää yhteyttä pitämättä, jos ei edes selitä syytä sille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos onkin ollut enemmän ihastumista kaverin puolelta ja kun olet löytänyt elämänkumppanin jo muualta niin hän ei suhun jaksa tuhlata enää aikaa... monesti naiset on luulleet, että kyse on ystävyydestä, onkin ollut rakkaudesta..

Tästä ei ole kyse, voisin melkeinpä lyödä pääni pantiksi. Mutta ehkä kyse on ollut mun puolelta paljon suuremmasta ystävyydestä kuin hänen puoleltaan. Mä olin ennen muuttoani sangen rikki monesta asiasta ja hän oli mun tukenani ja kuuntelijanani. Arvostan todella paljon hänen apuaan ja ehkä siksi hän on noussut silmissäni arvoon arvaamattomaan. Ja toisaalta myös siksi että tiedän hänen sairaudestaan ja olen nämä kaikki vuodet pelännyt että hän on menehtynyt sairauteensa enkä enää koskaan tapaa häntä.

ajattelin vain,että liekkö tunnen hänet kun minä sairastan myös hitasti etenevää vakavaa sairautta...

Miksi sukupuoli on peruste unohtamiselle tai unohtamatta jättämiselle? Meillä ei ole koskaan ollut muuta kuin ystävyyssuhde, eikä kumpikaan ole ollut toisesta kiinnostunut seksuaalisessa mielessä.

En ajatellut seksuaalisuutta asiassa vaan sitä, että naiset ja miehet nyt vaan pelaa erilailla ystävyyssuhteilla. En usko, että mies miettii senkummemmin sua tai mikään olisi jäänyt hampaankoloonkaan, koska ei vaan koe sitä asiaa sellaisena.

Ja tuntuu kyllä aika kummalle, ettei mies ole kertonut omaa sairauttaan. Ehkä hän koki erilailla ystävyytenne..? Ehkä hän koki, että teidän olo oli hauskaa, mutta se siitä. Kun tuli sairaaksi, menetti sen, koska olisit nähnyt sen kuitenkin jossain vaiheessa tai yhteisolo olisi ollut puolivalehtelua ja päätti lopettaa yhteydenotottonsa.. Ei enää ns. saanut sulta sitä, mitä ennen sai.

Miksi ylipäätään olisi jättänyt muuten pitämättä yhteyttä...?

Oikeasti, miksi noin haluaisi, jos ei edes jaksa pitää suhun yhteyttä, että olisit voinut olla sitä...? En vaan ymmärrä, miksi jättää yhteyttä pitämättä, jos ei edes selitä syytä sille.

Siks kun hän sai tietää sairaudestaan jo ennen muuttoani. Ja mun muutto tuli silloin aikoinaan sangen yllättäin, lähes hetken mielijohteesta. Alkuun pidettiin sieltäkin käsin yhteyttä, hän mm. oli yhden viikonlopun meillä jne. mutta sitten yhteydenpito vaan hiipui ja koin ettei hän halunnut mun soittavan jne.

En ajatellut seksuaalisuutta asiassa vaan sitä, että naiset ja miehet nyt vaan pelaa erilailla ystävyyssuhteilla. En usko, että mies miettii senkummemmin sua tai mikään olisi jäänyt hampaankoloonkaan, koska ei vaan koe sitä asiaa sellaisena.

Ja tuntuu kyllä aika kummalle, ettei mies ole kertonut omaa sairauttaan. Ehkä hän koki erilailla ystävyytenne..? Ehkä hän koki, että teidän olo oli hauskaa, mutta se siitä. Kun tuli sairaaksi, menetti sen, koska olisit nähnyt sen kuitenkin jossain vaiheessa tai yhteisolo olisi ollut puolivalehtelua ja päätti lopettaa yhteydenotottonsa.. Ei enää ns. saanut sulta sitä, mitä ennen sai.

Miksi ylipäätään olisi jättänyt muuten pitämättä yhteyttä...?

Hyvin mahdollista kyllä. Tosi surullista vaan.

Siks kun hän sai tietää sairaudestaan jo ennen muuttoani. Ja mun muutto tuli silloin aikoinaan sangen yllättäin, lähes hetken mielijohteesta. Alkuun pidettiin sieltäkin käsin yhteyttä, hän mm. oli yhden viikonlopun meillä jne. mutta sitten yhteydenpito vaan hiipui ja koin ettei hän halunnut mun soittavan jne.

Ettei vain ollut ihastunut ja koki muuttosi niin pahana asiana, että koki parempana, että ei pidä yhteyttä suhun?

Itse olen ollut hyvin yllättynyt kun oma vanha _vain_ kaveri ilmoittaa monen vuoden jälkeen, että olikin todellisuudessa ihastunut muhun ja nyt vasta monien vuosien jälkeen uskaltautui asiasta kertoa mulle..

Ettei vain ollut ihastunut ja koki muuttosi niin pahana asiana, että koki parempana, että ei pidä yhteyttä suhun?

Itse olen ollut hyvin yllättynyt kun oma vanha _vain_ kaveri ilmoittaa monen vuoden jälkeen, että olikin todellisuudessa ihastunut muhun ja nyt vasta monien vuosien jälkeen uskaltautui asiasta kertoa mulle..

Mä en oikeesti usko. Mä olin kuitenkin itse parisuhteessa eksäni kanssa ja hänelläkin oli suhteita sinä aikana. Eikä hän koskaan vähääkään edes vihjaissut mitään sen suuntaista. Me oltiin vähän kuin sisko ja sen veli- meiningillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luitko Turkilmas tuota mun teoriia sairaudenlaadusta? Ehkä hän ei pysty laittamaan viestiä... Soita siis hänelle ja puhu asiat suoraan!!

Sori, luin mutta en muistanut vastata :ashamed: . Sairauden ei tietääkseni pitäis vaikuttaa kykyyn kirjoittaa viestejä. Mutta siitäkin huolimatta päätin kokeilla vielä kerran. Eli soitan hänelle sitten kun tiedän meneväni kotikaupunkiini ja ehdotan tapaamista. Ei kai mua enempää voi sattua jos hän kieltäytyy näkemästä mua kuin nyt kun en saa vastausta. Ja vaikka sattuiskin, niin sittenpähän tosiaan tiedän varmaksi ettei hän halua mua enää elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja susa:
yksi kysymys....onko hanellä naisystävää/puolisoa?

Ei tällä hetkellä kuulemma. Oli avoliitossa monta vuotta, mutta nykyään mies asustelee yksinään. Ja silloin kun oltiin ystäviä, niin hänellä oli yksi seurustelusuhde sillä aikaa ja varmasti jotain säätöä sinkkuaikoinaan. Tosin mä en tiennyt muuta kuin siitä seurustelusuhteesta (hän kun oli juurikin tämä yhteinen ystävämme). Muoks: ja hekään eivät ole enää missään tekemisissä. Erosivat ystävinä, mutta heidän yhteydenpitonsa hiipui myös.

Voi luoja.
Itse VAKAVAA sairautta sairastavana:
a) ei ole todellakaan ollut jaksamista raporoida kaikille asiasta
b) en halua kaikkien sairaidesta tietävän, en halua siitä puhua
c) jos joku niinkin kaukainen ystävä kuin 10v. takaa ottaa yhteyttä, voi tulla seuraavaa mieleen:
-tietääkö tämä sairaudesta?
-miten vastata kuulumisiin, kun ei kuulu ns. mitään normaalia (ei työkykyä, ei lapsia...)
-voiko, pystyykö toiselle vastaamaan rehellisesti
-miten toinen reagoi, jos kertoo ns. suoraan kuinka huonosti menee

Sairaus voi aiheuttaa valtavaa häpeää seuraksineen, eikä siitä puhuminen ole helppoa, eikä etenkään ihmisten "kuulumiskyselyihin" vastailu.

Sairaus voi viedä voimat. Se voi masentaa. Ei ole pakosti kiinnostusta, voimaa, vastata ihmisille. Sairaus voi aiheuttaa ahdistusta, joka eristää.
Ei voi ajatellla automaattisesti sen olevan jotain itseen liittyvää jos toinen ei vastaa, ei halua tavata. Eikä aina ole halusta kyse vaan kyvystä.

Vaikka kuinka Turkilmas ajattelet tuttavasi kykenevän vastaamaan, ei hän välttämättä kykene. Syitä:
-fyysinen huono kunto
-psyykkinen huono kunto
-sinulla väärä numero
-häneltä poistui viesti ja sitä kautta numerosi
-hän ei nyt ehdi vastaamaan
-hän ei muista viestiä enää, unohti asian
-hän ei edes muista sinua (en tiedä sairautta mutta osa vie muistin)
-hän ei muusta syystä koe tarpeelliseksi pitää yhteyttä

Yhteistyössä