Mulle ei tulis mieleenkään viedä opettajalle jotain "kesälahjaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoko?

Vieras
lapst jättää nyt 1. ja 3.luokat. miksi mun pitäis sinne kanta jotain kamaa, kun parin kk:n kuluttua taas sama arki alkaa?
ei munkaan asiakkat tuo mulle jäähyväislahjoja, jos on tiedossa, ettei nähdä jopa ihan 9:ään viikkoon...

Me kerättiin muiden vanhempien kanssa ekaluokan opelle lahjakorttiin rahat - kiitoksena/ muistamisena hyvästä työstä.
Kuulostaa typerältä noin ilmaistuna, mutta hän on oikeasti huippuope ja kaikki lapset tykkäävät - kuin myös vanhemmat =)

Ei tietenkään ole pakko, mutta en mä ymmärrä tätä vastentahtoisuuttakaan. Opettajan työ on aika tärkeää, eikä sitä kovin moni arvosta. Itse veisin ilomielin kiitokseksi jotain pientä opettajalle, joka on viettänyt päivästä yhtä paljon lastani kasvatten kuin minä itsekin.

Tietysti kaikki työ on tärkeää, en minä sillä, mutta kyllä tekin varmaan myönnätte sen, että jos saisitte valita, olisiko joku mukava ja "hyvä" ihminen teidän lapsen opettaja vai teidän lähikaupan kassatäti, niin kyllä sen opettajan persoonallisuudella ja ammattitaitoidolla on ehkä enemmän merkitystä.

Mitä jos se työ ei ole ollut erityisen hyvää, ei tosin luokattoman huonoakaan? Ei kukaan muukaan saa lahjoja tehdystä työstä. Taputatteko muuten vielä lentokapteenille kun kone laskeutuu? Samaa porukkaa taitaa olla nämä lahjojen antajat???

No mä näen asian toisin.
Niin tarhatäti kuin opettaja viettää lapseni kanssa päivässä usean tunnin, hoitaa, opettaa ja huolehtii.
Itseasiassa monina päivinä lapsen valveillaoloajasta arkisin vastaa enemmän opettajat kuin vanhemmat.
Minä haluan osoittaa edes kukalla kiitokseni arvokkaasta työstä lapseni parhaaksi.

:flower: :flower: :flower:

Opettajat ja tarhantädit tekevät vuosien pitkäjännitteistä työtä lapseni hyväksi.

Itseasiassa olen vienyt yhdelle lääkärillekkin kiitokseni.

Mielestäni kiitoksen ansaitsee jokainen, joka minun lapseni hyväksi työtään tekee viikkoja, kuukausia, vuosia.

Opettajat ovat oikeasti monelle tärkeitä ihmisiä. Muistaminen ei siis ole pelkkä kiitos tehdystä työstä, vaan lahja tärkeälle ihmiselle. Muissa ammateissa syntyy ehkä harvemmin näin läheinen suhde, että toisesta tulee tärkeä ihminen, jonka muistaa koko ikänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ei kukaan muukaan saa lahjoja tehdystä työstä. Taputatteko muuten vielä lentokapteenille kun kone laskeutuu? Samaa porukkaa taitaa olla nämä lahjojen antajat???

Niinpä niinpä. Kun minäkään en saa kukkia ja lahjoja asiakkailta niin miksi muidenkaan pitäisi saada??

Yhteistyössä