Alkuperäinen kirjoittaja ...:Kyllä väitän, että puvustajan työkin antaisi enemmän asiamukaisella koulutuksella! Ja voisi edetäkin ts. saada isompia ja mielekkäämpiä hommia!
Kaikille ei isompi = mielekkäämpi...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Kyllä väitän, että puvustajan työkin antaisi enemmän asiamukaisella koulutuksella! Ja voisi edetäkin ts. saada isompia ja mielekkäämpiä hommia!
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Teille, jotka eivät kaipaa työltään haastetta: Mistä motivaatio? Pelkkä rahako?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja meah:Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Teille, jotka eivät kaipaa työltään haastetta: Mistä motivaatio? Pelkkä rahako?![]()
Mikä sun mielestä on haastavaa?
Mulla on jokaisessa työssä ollut haasteita, ja pitääkin olla.
Mutta mä en kaipaa sellaista haastetta, että pyörittelen esimerkiksi lukuja, ja yritän saada niitä täsmäämään.
Tai ylipäätään mitään paperinpyörittelyä ja nysväämistä, ja tietokoneen ääressä perseelläni istumista.
Sitäkin olen kokeillut, opiskellutkin.
Tarkoitus valmistuakin, mutta en mä sellaista nyt just halua työkseni tehdä. Ehkä sitten joskus, kun kroppa ei kestä enää muuta.
Ihan jokaisessa työssä olen kohdannut omanlaisiaan haasteita. En vaan nykyisessä ainakaan ilmeisesti niitä, mitkä yleisesti mielletään "älyllisiksi haasteiksi".
Alkuperäinen kirjoittaja AP:LLE:Terve Ap.
Tuli todella paha mieli sun aloituksestasi. Kaikille niitä töitä ei ole kovasta yrittämisestä huolimatta tippunut, eli eipä kaikki niitä töitä voi niska limassa tehdä pienestä pitäen vaikka haluaisikin. Se kun ei oo mikään itsestäänselvyys päästä duuniin. Varsinkin ilman koulutusta, mikä ilmeisesti on minulla ollut suurin tekijä siihen, miksi en ole päässyt töihin.
Ota huomioon, että kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri.
Itse olen lisäksi kotoisin pohjoisesta, jossa töitä ei ole vaikka tekijöitä riittäisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Unelmahöttö:En kyllä ymmärrä mikä täällä on ongelmana. Jos ap on nuorena aloittanut työnteon ja kokemusta on kertynyt useilta eri aloilta niin mikä haukkumisen aihe se on. Minulle ennemminkin kyseisen henkilön CV kertoo, että on hän on reipas, työtäpelkäämätön ja monipuolinen taidoissaan. Eri asia on jos kaikki työsuhteet olisivat tulleet esim vuoden aikana. Mutta tuollaisella Cv:llä ja työhistorialla palkkaisin töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja AP:LLE:Alkuperäinen kirjoittaja AP:LLE:Terve Ap.
Tuli todella paha mieli sun aloituksestasi. Kaikille niitä töitä ei ole kovasta yrittämisestä huolimatta tippunut, eli eipä kaikki niitä töitä voi niska limassa tehdä pienestä pitäen vaikka haluaisikin. Se kun ei oo mikään itsestäänselvyys päästä duuniin. Varsinkin ilman koulutusta, mikä ilmeisesti on minulla ollut suurin tekijä siihen, miksi en ole päässyt töihin.
Itse olen lisäksi kotoisin pohjoisesta, jossa töitä ei ole vaikka tekijöitä riittäisi.
Eli enpä ole minäkään rannoilla maannut ja bilettänyt, vaikka töitä ei ole tippunut. Ei nuo asiat ole verrannollisia keskenään. Halua olisi, työtä ei.
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Alkuperäinen kirjoittaja AP:LLE:Alkuperäinen kirjoittaja AP:LLE:Terve Ap.
Eli enpä ole minäkään rannoilla maannut ja bilettänyt, vaikka töitä ei ole tippunut. Ei nuo asiat ole verrannollisia keskenään. Halua olisi, työtä ei.
No ja taas päästään tähän. Mitään ei saa sanoa, koska jollekki tulee paha mieli. :|
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Haasteellinen työ on mielestäni sellaista, jossa voi hyödyntää opintojaan, oppia lisää, kehittyä ja edetä. Miksi sen pitäisi olla missään tekemisissä numeroiden kanssa? Haasteellinen työ voi olla vaikka taidemaalarin työ ihan yhtä hyvin.
Noh; mielestäni ap:n työhistoria osoittaa, ettei kauheasti ole haastetta työstään hakenut. Kauheaa silppua vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Haasteellinen työ on mielestäni sellaista, jossa voi hyödyntää opintojaan, oppia lisää, kehittyä ja edetä. Miksi sen pitäisi olla missään tekemisissä numeroiden kanssa? Haasteellinen työ voi olla vaikka taidemaalarin työ ihan yhtä hyvin.
Noh; mielestäni ap:n työhistoria osoittaa, ettei kauheasti ole haastetta työstään hakenut. Kauheaa silppua vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:käsittääkseni itse teit tän aloituksen koska sulle on tullu paha mieli ja sua on loukattu ja sulle on vittuiltu, niin nyt teit tän iskeäksesi takaisin. liekö lapsellista.
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:käsittääkseni itse teit tän aloituksen koska sulle on tullu paha mieli ja sua on loukattu ja sulle on vittuiltu, niin nyt teit tän iskeäksesi takaisin. liekö lapsellista.
Öh? Mä en ihan tajunnu...? Ei mulla mikään paha mieli oo, mua v*tutti. Kaks eri asiaa.Siihen loppuunhan kirjotin, että oli vaan purkaus ja yritin mineen kohtaan vielä laittaa, että pointti ei ollu mitä MÄ oon tai en oo tehny, vaan se, että ei se ikä kaikkea kerro.
![]()
Mä mietinkin, olisiko ap käsittänyt asian väärin. Myöskin tuon "yksin vastuussa". Nimittäin "olet yksin vastuussa tästä lapsesta" on eri asia kuin "olet vastuussa yksin tästä lapsesta". Esikoiseni henkilökohtaiset avustajat ovat olleet juuri tuota jälkimmäistä eli heidän työhönsä ei kuulunut muiden kuin esikoiseni hoitaminen. Sen sijaan päiväkodin muiden hoitajien tehtäviin kuului myös esikoiseni hoitaminen, joten avustaja ei ollut yksin vastuussa lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja ddd:Suht outoa hakea jota kuta henk.avustajaksi pyytämällä diabeteshoitajaksi.
Joku hourii, toivon mukaan ei päiväkoti.
Niin, ja yksinhän nämä hoitajat ei saa hoidella, ilman ammattia. Esim. ulkona eivät saa olla ilman ns. oikeaa lastenhoitajaa.
Olipa kuinka mukavia nuoria tahansa, niin...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:käsittääkseni itse teit tän aloituksen koska sulle on tullu paha mieli ja sua on loukattu ja sulle on vittuiltu, niin nyt teit tän iskeäksesi takaisin. liekö lapsellista.
Öh? Mä en ihan tajunnu...? Ei mulla mikään paha mieli oo, mua v*tutti. Kaks eri asiaa.Siihen loppuunhan kirjotin, että oli vaan purkaus ja yritin mineen kohtaan vielä laittaa, että pointti ei ollu mitä MÄ oon tai en oo tehny, vaan se, että ei se ikä kaikkea kerro.
![]()
Sulla on aina näitä itsekehupurkauksia...sillon tällön. Tiedetään jo että oot terveellisesti syövä ja liikkuva balleriina joka on saanut töitä koska vaan ja mistä vaan. Näinhän se menee, eikös.
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Haasteellinen työ on mielestäni sellaista, jossa voi hyödyntää opintojaan, oppia lisää, kehittyä ja edetä. Miksi sen pitäisi olla missään tekemisissä numeroiden kanssa? Haasteellinen työ voi olla vaikka taidemaalarin työ ihan yhtä hyvin.
Tolla työhistorialla oon aina saanu duunia, ku oon hakenu. Yleensä on ollu useempi mistä valita (viimeks oli 3). Musta (ja mun tähänastisista työnantajista) se vaan osottaa, että teen ihan mitä vaan hommaa, kunhan töitä irtoo.Kaikki ei nääs hienostele.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä mietinkin, olisiko ap käsittänyt asian väärin. Myöskin tuon "yksin vastuussa". Nimittäin "olet yksin vastuussa tästä lapsesta" on eri asia kuin "olet vastuussa yksin tästä lapsesta". Esikoiseni henkilökohtaiset avustajat ovat olleet juuri tuota jälkimmäistä eli heidän työhönsä ei kuulunut muiden kuin esikoiseni hoitaminen. Sen sijaan päiväkodin muiden hoitajien tehtäviin kuului myös esikoiseni hoitaminen, joten avustaja ei ollut yksin vastuussa lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja ddd:Suht outoa hakea jota kuta henk.avustajaksi pyytämällä diabeteshoitajaksi.
Joku hourii, toivon mukaan ei päiväkoti.
Niin, ja yksinhän nämä hoitajat ei saa hoidella, ilman ammattia. Esim. ulkona eivät saa olla ilman ns. oikeaa lastenhoitajaa.
Olipa kuinka mukavia nuoria tahansa, niin...
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:Haasteellinen työ on mielestäni sellaista, jossa voi hyödyntää opintojaan, oppia lisää, kehittyä ja edetä. Miksi sen pitäisi olla missään tekemisissä numeroiden kanssa? Haasteellinen työ voi olla vaikka taidemaalarin työ ihan yhtä hyvin.
Tolla työhistorialla oon aina saanu duunia, ku oon hakenu. Yleensä on ollu useempi mistä valita (viimeks oli 3). Musta (ja mun tähänastisista työnantajista) se vaan osottaa, että teen ihan mitä vaan hommaa, kunhan töitä irtoo.Kaikki ei nääs hienostele.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ...:No sehän on ihan mitä työltä odottaa! Toisille työ on vain työtä ja sen ei tarvi olla tuon haastavampaa. Toiset taas haluaa, että työ antaa jotain älyllistä haastetta. Kaikkia tarvitaan.
Vaipat yms pystyy hoitamaan kuka tahansa. Diabeetikkolasten ruuat tulevat päiväkodin keittiöstä ja varmasti valmiiksi annosteltuina ja diabeetikkolapselle sopivina. Nykyään diabeteksen hoito ei ole niin vaivalloista kuin ennen. Insuliinin pistäminen on tietysti oma juttunsa, mutta ei siihenkään mitään kolmen vuoden koulutusta tarvita. Systerin poika kun sairastui diabetekseen, systeri pisti 2 kertaa appelsiiniin ja sen jälkeen poikaansa, minkä jälkeen sairaanhoitaja sanoi, että selvä juttu. Koska kertomasi lapsi - vaikka pieni onkin vielä - on päiväkodissa hoidossa, myöskin diabetes lienee tasapainossa. Joutuvathan kouluissa opettajatkin lyhyen perehdytyksen jälkeen huolehtimaan siitä, että diabeetikkolapsi pärjää ja mitä pitää tehdä, jos jotain ilmenee.Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Mun piti lukea toi kaks kertaa, että varmasti tajuaisin. Siis homma meni niin, että mun olis pitäny pitää silmällä myös muita ja auttaa tarvittaessa, mutta mun pääasiallinen homma olis ollu se likka. Ja se olis ollu mun hoidettavana, muut olis auttanu, jos joku tilanne olis tullu, mutta mun vastuulla se, että se on hengissä, syöny oikein ja sokerit ok. Ja vaipat ym tietty.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Alkuperäinen kirjoittaja ...:No sehän on ihan mitä työltä odottaa! Toisille työ on vain työtä ja sen ei tarvi olla tuon haastavampaa. Toiset taas haluaa, että työ antaa jotain älyllistä haastetta. Kaikkia tarvitaan.
Mä olen huomannut että duunarilla jää aikaa muuhunkin ajatteluun kuin työhön, sitä ehtii lukea vapaa-ajalla ja harrastaa ties mitä, matkustellakin.
Mitä korkeammin koulutettu, sitä rajallisempi ajattelu ja älykkyys, kun se oma ala vie kaiken ajan ja harrastukset ja kaveripiiri on usein samaa sakkia.
=)