Mulle on sanottu nyt varmaan sata kertaa, etten koskaan tuu saamaan töitä,ku aloin "lapsentekoon" niin nuorena...

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36

"Kun ei oo kerenny kertymään työkokemusta ennen ekaa muksua."

Mua vähän huvittaa toi sinäänsä, että vaan koska on nuori, oletetaan, ettei oo tehny päivääkää duunia elämässään.

Mä olin just täyttäny 22 ku poika synty. Silti oon kerenny olemaan;
*huonekalumyyjänä
*siivoojana
*kerroshoitajana
*puistotyöntekijänä
*kokkina
*kondiittorissa
*kodinhoitajana
*lapsenhoitajana
*au-pairina
*vaalityössä ja poliittisena avustajana
*koulunkäyntiavustajana
*tanssiopena
*puvustajana

Unohtukohan jotain... No siis pointti kuitenki oli se, että vaan koska on nuori, se ei tarkota, että on vaan maannu kesät rannoilla ja viikonloput rampannu baareissa. Jotkut oikeesti tekee hommia pienestä pitäen. Ja kun kaikki ei halua olla sen kummempaa, ku duunari, ni en tajua miks ei esim lukiopaperit riitäis..?

Huh. Taas on päästetty vähän paineita. Tuli taas törmättyä kummin kaiman tuttaviin koiraa kusettaessa... :kieh:

No mulla ei oikeesti ole työkokemusta ajalta ennen lapsia.. no mitä nyt pari kesää siivoojana.. mutta työmaailmasta tullut viesti on hyvin selkeä: mä olen parempi vaihtoehto työnantajalle kuin vastavalmistunut lapseton nainen.. mä kun en tod. näk. jää äippälomalle heti töihin päästyäni..

mä kerkesin ennen lasta olemaan siivooja ja baarimikko/tarjoilija useammassa paikassa.

Katoin kans et aikamoinen lista noin nuorelle ja väistämättä tulee mieleen et ei siin kyl kovinkaan pitkään oo kerinny yhessä paikassa olemaan ( ellei oo tehny 2-3 työtä kerralla )

Sullahan on hieno työhistoria, mä en ole vielä ollut päivääkään oikeissa ja mulla 2 lasta :D
Ja olen satavarma että saan jotain töitä kun työelämäni aloitan..

Koska niillä "pelkillä" lukiopapruilla et todellakaan pääse tiettyihin "duunarihommiin", joihin tulee olla ammatti.

Kuuluiko tuo kodin- ja lastenhoito au pair hommaan?

Hienoa, että olet ilman koulutusta päässyt kokiksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja ihan joka alalle:
työkokemuskaan ei paljon paina kun vaaditaan joka alalle sitä KOULUTUSTA! näyttötutkintoa!

Ai, mulla on 2 työpaikkaa ja ei koulutusta :) Lisäksi kolmannesta soitti, mutta vaikea revetä 3 paikkaan. Ja nuo 2 on vakituisia.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
työkokemuskaan ei paljon paina kun vaaditaan joka alalle sitä KOULUTUSTA! näyttötutkintoa!

Ai? No hyvin on töitä irronnu ilmanki. :saint:

ei varmaan enää nykyään kun on työttömiä muutenkin. akituista paikkaa on vaikea saada jolla ei ole koulutusta.

no mun kohdalla se piti sillä tavalla paikkaansa että töihin en pääse, työkokemuksesta huolimatta, koska olin kotona valmistumisen jälkeen pari vuotta lapsen kanssa. Jos olisin ollut fiksu, olisin hommannut ensin sen työpaikan, vakituisen, josta sitten olisin jäänyt äitiyslomalle. Etenkin nyt laman aikana, ei tod löydy töitä, ja enemmin ne ottaa niitä nuoria lapsettomia.

Mä sain myyjän paikan ( vakkari ) ilman alan koulutusta ja päivääkään alalta ei työkokemusta. Asiakaspalvelusta kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkäpä tarkoittivatkin kunnon työpaikkaa, jossa ollaan sitten vaikka 10 vuotta. Hanttihommia kyllä aina löytyy...kuten listasi osoittaa.

Ja jokasesta oon nauttinu täysin rinnoin. :D Niinhän sitä sanotaan, kyllä töitä tekijälle löytyy. Mä en missään nimessä haluais esim lekuriks tai muuhun korkeekoulutusta vaativaan homaan. Ei yhtään mun juttu. :$ Kuten alussaki sanoin, mä haluun olla ihan vaan duunari. Eikai siinä mitään vikaa oo?

En minäkään ehtiny valmistumisen jälkeen olla "oikeissa töissä" ennen kuin esikoinen syntyi, oli sillon 20v. Raskausaikana vaan hararahalla kun en siihen hätään muuta keksiny enkä varmaan mahan kans olis mihinkään palkalliseksi päässytkään. Mut silti kahden lapsen jälkeen pääsin töihin sinne minne ensikis hain ja siellä olen niin pitkään kuin mahdollista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:

Ai? No hyvin on töitä irronnu ilmanki. :saint:

ei varmaan enää nykyään kun on työttömiä muutenkin. akituista paikkaa on vaikea saada jolla ei ole koulutusta.

Mä kävin itseasiassa allekirjoittamassa vakituisen sopimuksen keskiviikkona.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mä kerkesin ennen lasta olemaan siivooja ja baarimikko/tarjoilija useammassa paikassa.

Katoin kans et aikamoinen lista noin nuorelle ja väistämättä tulee mieleen et ei siin kyl kovinkaan pitkään oo kerinny yhessä paikassa olemaan ( ellei oo tehny 2-3 työtä kerralla )

No yläasteesta asti on koulun ohessa jotain hommaa painanu, ni onhan siinä niitä vuosiaki. ;)

Jos oikealla työpaikalla tarkoitetaan yli 10 vuotta kestänyttä työsuhdetta, mulla on ollut miltei 48-vuotisen elämäni aikana vain yksi oikea työpaikka. Jaa olikos sittenkään...mähän olin siitä 3 vuotta kuopuksen kanssa kotona.

Ei noi varmaan kovin pitkiä työsuhteita ole olleet? Varsinkaan jos olet peruskoulun jälkeen kerennyt jotain opiskelemaankin.

Mä olen itse hoitoalalla enkä oikein laske muita töitä tehneeni kun näitä (henk.kohtavustajana, lähihoitajana eri paikoissa ja sairaanhoitajana). kuitenkin jos rupeaa kaikki kesätyöpätkät ja lyhyet sijaisuudet laskemaan niin olenhan mä ollut puutarhoilla, päiväkodissa, postissa kiireapulaisena, siivoamassa, seurakunnilla pyhäkoulua pitämässä, mainoksia jakamassa, keittiöapulaisena, opettajan sijaisuuksia tekemässä ja olikohan vielä jotain muuta. Kuitenkin noi on niin lyhyitä pätkiä ettei ne käytännössä merkkaa mitään.

No mie oon vanha sinuun verrattuna. Ei ole koulut käytynä siltikään, työkokemusta on jonkin verran. Tällä hetkellä en pääse edes työhaastatteluihin. Mutta ehkä sitten, kun valmistun, niin joku minutkin töihin ottaa. Ja jos ei ota, niin sitten olen kotona. Ei se olisi maailmanloppu.

Yhteistyössä