Mulle on tullut yhtäkkiä hirveesti pieniä mustelmia

Nyt kipin kapin terkkariin otattamaan verikokeita. Pieni verenkuva ja trombosyytit pitäis ainakin ottaa. Varsinkin jos mustelmat on sellasia pistemäisiä, niinku ois nuppineulalla pistelty. En halua pelotella, mutta kyseessä voi olla verihiutaleiden eli trombosyyttien vähyys, jonka hoitoon on useita vaihtoehtoja. Normaalilukema trombosyyteille terveillä ihmisillä on n. 150-350.

mustelmia..ylä-astekaverilla oli nimittäin aikoinaan ja sitä ei heti osattu epäilläkään kun likka tlinevoimistelua harrasti..Kaks kertaa se uusikin ja sitten olis ollu luuydin leikkaus edessä,mut ei sopivaa löytyny ajoissa..

Mene ihmeellä kokeisiin... :hug:

Et ole aloittanut mitään uutta, raskaampaa liikuntaa lähiaikoina?
Kannattaa käväistä verikokeessa. Joskus voi ollä häikkää myös hyytymistekijöissä ja se aih. mustelmia.

mulla ei löytynyt syytä kun ilmaantui pieniä mustelmia, juuri 1-2cm halkaisija. Muutenkin tulee herkästi mutta en vieläkään tiedä miksi tuli yhen äkin niin paljon kerralla. Ei se ainakaan sitten vakavaa ollut!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kannattaa käväistä verikokeessa. Joskus voi ollä häikkää myös hyytymistekijöissä ja se aih. mustelmia.

Lavatanssikurssin alotin, mutta tuskin se tuollaista saa aikaan.. vaikka jalat tulikin melko kipeiksi..

Mitenhän paljon noita pitää olla että ne ottaa mut vakavasti lääkärissä.. ? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Lavatanssikurssin alotin, mutta tuskin se tuollaista saa aikaan.. vaikka jalat tulikin melko kipeiksi..

Mitenhän paljon noita pitää olla että ne ottaa mut vakavasti lääkärissä.. ? :whistle:

Joskus kun äkikseltään aloittaa liikunnan, saattaa pieniä pintaverisuonia katkeilla ja se aiheuttaa mustelmia. Mutta voithan hiukan aikaa seurailla ja jollei niitä lakkaa tulemasta, menet sitten kokeisiin. Kyllähän se on aina vakavasti otettava, jos mustelmia ilmestyy poikkeuksellisesti ilman tietoa aiheuttajasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:

Joskus kun äkikseltään aloittaa liikunnan, saattaa pieniä pintaverisuonia katkeilla ja se aiheuttaa mustelmia. Mutta voithan hiukan aikaa seurailla ja jollei niitä lakkaa tulemasta, menet sitten kokeisiin. Kyllähän se on aina vakavasti otettava, jos mustelmia ilmestyy poikkeuksellisesti ilman tietoa aiheuttajasta.

Ok.. taidan seurailla hetken ja jos tulee vielä lisää niin sitten menen sinne verikokeisiin..

Mulla samaa vaivaa. Nytkin toisessa pohkeessa seitsemän pikkumustelman rykelmä. :/ Kääk, pitääkö siitä huolestua! Mä aattelin et jollain lailla vois liittyä 3 kuukuden takaseen synnytykseen, jossa menetin 2,8 litraa verta ja mulle tehtiinn verensiirto.

Yhteistyössä