mulle tuli mieleen noista kummeista ja lahjoista

19.06.2007
123
0
16
jotta pyydetäänlö kummit lapselle tätä nykyä lahjojen toivossa? Kun tuossa yhdessäkin ketjussa joidenki kummilasten vanhemmat pyytelevät 50e lahjatoivomuksia tai rahasummia tilille... sillä lahjan arvollako se ku kummin hyvyys mitataan?

Itse ajattelen kummiuden ennemminkin ystävyyssuhteena, eli joskus mennään kummilapsen kanssa vaikkapa jätskille, eläintarhaan, uimaan tms erityistä. Joululahjoja en esimerkiksi osta kummilpsille ollenkaan, synttärilahjakaan ei todellakaan mikään 50e arvoinen. Ja silti lapsi on ollut aina mielissään saamastaan lahjasta!

Kyllä se vähän vaikuttaa siltä että noin on. Minullekin kummitytön äiti heitti "vitsinä", että ei sitten mitään kirpparivaatteita tai halpisleluja jouluksi!! Voi luoja että otti päähän, mikä ihmeen lahjakone minä olen?

Sulla on ihan oikea ajattelutapa, ainakin mun mielestä. Vähän liikaa hössötetään noiden lahjojen kanssa. Eihän esim. lapsi tiedä jouluna keltä ne lahjat on tullut, kun pukkihan ne tuo. Että mun mielestä on turhaa märinää, jos valitetaan että kummi ei tuo lahjaa jouluna, edes sitä pientä sukkaparia. Aikuistako siinä pitää miellyttää!

Musta olisi todella kivaa jos poika näkisi kummejaan useammin, ei se 50? siellä tilillä paljoa lapsen mieltä lämmitä. ( toki en siitä halua valittaa )
Mutta kiire kun on ainainen niin minkäs teet.

No ei me olla pyydetty kummeilta koskaan mitään eikä itse kummien ominaisuudessa myöskään raha/lahja pyyteitä ole tullut.
Meille tuo kummius on vain nimet papereissa ei sen ihmeempää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä se vähän vaikuttaa siltä että noin on. Minullekin kummitytön äiti heitti "vitsinä", että ei sitten mitään kirpparivaatteita tai halpisleluja jouluksi!! Voi luoja että otti päähän, mikä ihmeen lahjakone minä olen?

Mullekkin on heitetty näitä "vitsejä" esim. pankkitilin suuruudesta ja lompakon paksuudesta jne. Että kiva olla sitten kummina kun väistämättä tulee mieleen, että ei ne haluu mua oikeaksi kummiksi vaan "otto-automaatiksi".

Minullekin kummitytön äiti heitti "vitsinä", että ei sitten mitään kirpparivaatteita tai halpisleluja jouluksi!!

Sen verran olen kyllä samaa mieltä, että ei halppis leluja. ei hinnan takia vaan koska ne ei kestä leikkimistä vaan osat rupee tippuun heti ym... ja lapset ei ymmärrä että lelu heitetään jo joulupäivänä roskiin kun on jo hajalla...

Alkuperäinen kirjoittaja fuck:

Mullekkin on heitetty näitä "vitsejä" esim. pankkitilin suuruudesta ja lompakon paksuudesta jne. Että kiva olla sitten kummina kun väistämättä tulee mieleen, että ei ne haluu mua oikeaksi kummiksi vaan "otto-automaatiksi".

Miksi olette suostuneet tuollaisten ihmisten lapsien kummeiksi? Karmeilta kuulostavat. Mutta eihän siinä helppo kieltäytyäkään ole.

Mä en odota lapseni kummeilta rahaa tai superlahjoja. Jotain muistamista toki. Mut sit samalla itellä on hirveät paineet miten muistan omia kummilapsia.. kaikille on lahjat (noin 10? arvosta) ja silti tuntuu et pitäskö vielä laittaa kymppi kirjekuoreen... Jotenkin ite väheksyn niitä hankkimiani lahjoja, tuntuu että riittääkö ne varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Minullekin kummitytön äiti heitti "vitsinä", että ei sitten mitään kirpparivaatteita tai halpisleluja jouluksi!!

Sen verran olen kyllä samaa mieltä, että ei halppis leluja. ei hinnan takia vaan koska ne ei kestä leikkimistä vaan osat rupee tippuun heti ym... ja lapset ei ymmärrä että lelu heitetään jo joulupäivänä roskiin kun on jo hajalla...
Niinpä. Mielummin ei lahjaa ollenkaan, kuin heti hajoava lelu. En ymmärrä miksi niitä edes valmistetaan. Ja mitä kirpparivaatteisiin tulee... en kyllä kehtaisi kenellekään lahjaksi viedä.

ei tarvitse olla kallista jos kysyvät niin sanon kyllä mitä tarvitaan mutta ne nyt on tyyliin sit joku vaate ym

puolet kummeista ei osta mitään. viime jouluna tyttö sai pipon ja nuorin helistimen + kirjan ja kyllä ne meille kelpas

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
en tiiä, mua aina nolottaa kun kummit kysyy, mitä lapselle lahjaksi, ei millään kehtais pyytää mitään koska sillon määrittää myös sen lahjan hinnan :/
Kysy vaan ensimmäiseksi reippaasti, että minkä hintaista olet ajatellut hankkia, niin esitän sopivia vaihtoehtoja ;D

Me sanotaan kummeille millä lapset tykkää leikkiä tai tehdä, itse saavat kummit lahjan keksiä oman halun ja rahatilanteen mukaan.
Me itse ollaan yritetty "ostaa" kummilapsille elämyksiä ja aikaa meidän kanssa. Mentäis yhdessä teatteriin, konserttiin , pulkkamäkeen jne. lahjat ei oo kelvanneet jääneet käyttämättä ja kontaktit kummilapsiin sekä vanhempiin vähentyneet vaikka tarkoitus oli ihan toinen.

Mulle kummipojan äiti heitti kans muka vitsinä sillon ku mä ja ex erottiin että on se hyvä kun nyt kummipoika saa kummaltaki lahjan ku yhdessä ollessa sai vaan yhden joka oli meiltä yhteisesti. Ja tämän ihmisen tuntien tuo ei ollu ihan täysin vitsi.

Sama ihminen on poikani kummi ja kyseli mitä ostaa synttäriksi mun pojalle. Ja ehdotti että jos tilais lehden että miettiä meidän että mikä lehti ois sopiva. No ilmotin sit että mikä olis kiva. no nähtiin sit yksissä juhlissa huhtikuun lopulla. Pojalla synttärit toukokuussa. Tytölle antoi juhlissa synttärilahjan jo vähä etukäteen, tytöllä elokuussa synttärit.Tän näin että anto. Sit ku oltiin kotona niin kysyin pojalta että antoko ne hälle mitään tai sanoko mitään lehdestä. Ei ollu antaneet eikä sanoneet. Mä sit erehdyin viestillä kysymään että oliko niiltä lahjaa tai tilasko se sitä lehteä, niin johan alko tuleen tekstiä että pidänkö mä heitä jonain lahja-automaatteina. Ei hän arvannu että mulle ja mun lapsille olis lahjat noin tärkeitä. Ja ite se aina kyselee että mitä mä olen ostellu muille kummilapsilleni...

Me ei periaatteesta anneta kenellekään tavaralahjoja, vaan "elämyslahjoja". Ja ollaan sanottu kummeille/isovanhemmille ettei mekään haluta mitään lahjoja. Jos jotain haluaa antaa niin antaa sitten "elämyslahjan" (vaikka leffalahjakortin tms) tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Maailmassa on liikaa tavaraa eikä me haluta, että meidän lapsi oppii saamaan 30 lahjaa joka joulu yms.

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
en tiiä, mua aina nolottaa kun kummit kysyy, mitä lapselle lahjaksi, ei millään kehtais pyytää mitään koska sillon määrittää myös sen lahjan hinnan :/

Näin mustakin tuntuu.

Oman kummipojan äiti kyllä laittelee jo hyvissä ajoin aina litanian mitä hän pojalle toivoo...

Me olemme valinneet kummeiksi ihmisiä joiden toivomme pysyvän elämässämme myös tulevaisuudessa, se saako lapsi kummeilta lahjoja niin on sivuseikka.
Meillä kun on jouluna tapana että emme erikseen kerro keneltä mikäkin lahja on, ellei se paketin päällä lue ja lapsi ole lukutaitoinen.

Yhteistyössä