mummi minäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avaan oveni sulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avaan oveni sulle

Vieras
Hyvät nuoret äidit, haluan kysyä ystävällisesti:
Oletteko huomanneet, että isän puoleinen isovanhemmuus jää monesti ohuemmaksi, koska nuori perhe vierailee harvemmin siellä, kuin vaimon kotona. Se on iso kipu. Olen tahtonut siloittaa miniän tien sukuun suurella rakkaudella, silti osani toisena mummina on muruset vain.

Me vierailemme useammin miehen vanhemmilla kuin minun.
Menen useammin poikien kanssa keskenään anoppilaan kuin omille vanhemmille.
Molempiin olen tervetullut ja molemmissa tykätään.
Omat vanhemmat vain kulkevat enemmän eli eivät ole välttämättä kotona aina.

No juu, näinhän se monesti tuntuu olevan. Itselläni oli erittäin läheinen suhde isäni äitiin (isäni isä kuoli ennen syntymääni), mutta omilla tyttärilläni ei oikeastaan mitään ole. Esikoisen isovanhemmat isän puolelta kuolleet jo kauan aikaa sitten, kuopuksen mummon kanssa muita hankaluuksia. Olen yrittänyt kaikkeni, joululomallakin vein junalla mummoa tapaamaan, mutta jos mummo ei avaa, vaikka tapaamisesta sovittu ja pitkä matka kuljettu, mitä minä enää voin?

meillä minun anoppini höösää neidin kahta serkkua, mutta ei välitä edes tulla syntymäpäiville..Anoppi käynyt meillä viimeksi 2007,kun pyydettiin apua..muuten ei soita..ei käy..Ei sitä vain kiinnosta..Minä olen tarjoutunut hakemaan hänet töiden jälkeen, mutta eipä ole kuulunut mitään..

Meillä nähdään mieheni vanhempia melkein päivittäin, kun taas omiani harvoin. Tosin toiset asuvat vieressä ja toiset monen sadan kilometrin päässä. Onneksi mä en tunne perheitä jossa ns. toisia isovanhempia "syrjitään". Harmihan se on. Onneksi moni kuitenkin muistaa miten tärkeintä kaikki isovanhemmat on.

Meillä vieraillaan useammin miehen äidin luona. Osasyynä tietysti pitkä välimatka minun vanhempien luo.
Mutta anoppini on ihana ihminen, käymme siellä usein kaikki yhdessä, ja monesti saatan käydä tytön kanssa kahdestaan tai yksin, ja myös esim shoppailemassa anopin kanssa =)

Mutta mainitsemasi tilanne taitaa kyllä olla yleisempi.

Joo samaa sanon minäkin. Mun vanhemmat ei vois olla vähempää kiinnostuneita pojistani. Mieheni vanhemmat taas tekevät kaikkensa meidän ja lasten eteen...eli anoppi on läheisempi kuin oma äiti.

Meillä mieheni vanhemmat eivät tunnu välittävän niin paljon. Eivät tarjoa apua, auttavat kyllä jos pyydetään, mutta jotenkin jää tunne, että siitä on heille liikaa vaivaa. Suosivat mieheni siskon perhettä. Tuntuu, etteivät serkukset saa samanarvoista kohtelua.

Heille omat periatteet ja elämäntyyli merkkaa enemmän kuin lasten ja lastenlasten onni.

No, minä yritin armas anoppi. Lähetin lasten kuvia, kyselin koska voitaisiin tulla käymään, koska hän haluaisi tulla lapsia katsomaan. Soittelin, järjestin joululeipojaisia lasten kanssa yms. Mutta ei. 5 vuoden jälkeen se on pakko vain myöntää että tyhjän saa tekemättäkin. Annoin olla, ei väkisin.
Elokuussa on mummo käynyt viimeksi 2h vierailulla, sen jälkeen lienee kerran miehelle soittanut joulun aikaan. Eläkeläinen, asuu 20 min. bussimatkan päästä meiltä.

Mun milestä sun kannattasi puhua asiasta pojallesi. Meillä ainakin mun vanhemmat kutsuvat meidät kylään mutta anoppi olettaa meidän käyvän heillä ilman kutsuakin.. Mä käyn usein omilla vanhemmillani itsekseenkin vauvan kanssa pyörähtämässä, mutta mies ei käy omillaan vaikka aikaa olisi, vaan haluaa että mennään aina koko perheen voimin. Näin siis tulee appivanhemmilla käytyä vähemmän kun omillani.

Kunpa minä osaisin olla hyvä mummi. Poika on minulle kovin läheinen ja miniäkin käy täällä. Mutta tottahan se miniän äiti on tärkein. Joka tapauksessa minusta tulee toukokuussa mummo, enkä halua liikaa puuttua nuorten elämään. Olen taustalla ja autan, minkä pystyn.

Nooh, meillä ei ole lapsen isän äiti kertaakaan lapsenlastaan halunnut? nähdä edes, en kylläkään miehen kanssa enää edes seurustele ja mulla yksinhuoltajuus (isän pyynnöstä), ja kummallakin uusi puoliso tahollaan, mutta silti olisin toivonut että vaikka isällä ei lapseensa pahemmin kiinnostusta ole olisi edes isovanhemmat läsnä hänen elämässään.

Meillä suositaan aina sitä, joiden kanssa asutaan samassa maassa. Toiseen aina liian pitkä matka. Täytyy myöntää, että, jos olisivat samassa maassa, olisi helpompi mennä omaan vanhaan kotiin omille vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja avaan oveni sulle:
Oletteko huomanneet, että isän puoleinen isovanhemmuus jää monesti ohuemmaksi, koska nuori perhe vierailee harvemmin siellä, kuin vaimon kotona. Se on iso kipu. Olen tahtonut siloittaa miniän tien sukuun suurella rakkaudella, silti osani toisena mummina on muruset vain.

Vastaanpa minäkin vaikka en mikään nuori äiti olekaan. =) Meillä justiinsa päinvastoin. Miehen vanhemmat läheisempiä kuin omani. Toki omien vanhempien luona myös käydään mutta olosuhteiden pakosta harvemmin. Ja samoin isovanhemmat ovat tervetulleita myös meille kyläilemään muulloinkin kuin vain lasten syntymäpäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja avaan oveni sulle:

Kiitos yleistyksestä, tai sit mä en ole nuori äiti...
Me käydään melkein viikottain miehen vanhemmilla kun mun äiiäni tavataan n. 3 kk välein.

Me käytiin pojan isän puoleisella mummolla toissavuonna, se asuu samalla kadulla kuin me. Mun vanhempia nähdään vähintään kerran kuussa. Anoppi olis voinut miettiä, kannattaako miniä haukkua paskaksi. Nyt sen oma poikakaan ei käy siellä niin usein kuin ennen.

Joo... Se isän puolen mummo olisi todella tervetullut meille kylään. Miksi lapsiperheen pitäisi pakata kimpsut ja kampsut ja ajaa pitkä matka, kun olisi helpompaa aikuisten ajaa meille? Miksi se isän puolen mummo valittaa, ettei nää lapsenlapsiaan tarpeeksi, kun ei tee sille itse mitään? Miksi se isän puolen mummo ei näe yhtään vaivaa? Ei ota yhteyttä, ei soita. Odottaa, että kaikki aloite tulee lapsen perheeltä eli käytännössä miniältä.

Musta tuntuu semmoselta, että jos poika on valinnut lapsensa äidin niin se kyllä kelpaa minullekin, kunhan ovat onnellisia. Eikä siinä tytössä ole oikeestaan mitään valittamista.

kiitos jo nyt kaikille. Hyvät on välit kuitenkin ja poikani käy mennen tullen ja miniä ja lapsetkin kerran puolessatoista kuussa. Menen het kun kutsutaan ja kaikki on noin niinkun hyvin, mutta tämä on totta! Olen eritt huomaavainen ja kunnioittava perheelle, mutta en voi mennä käymään kutsumatta, sen olen kerran ymmärtänyt. Peiliin ei tarvitse katsoa, koska olen sen peilin kanssa jo matkaan lähtenyt ja erittäin tasapuolinen lastenlapsille, saman verran lahjoja ym. Ei kannata kiihtyä sielä kenenkään vaan KESKUSTELLA niin kuin useimmat osaavatkin : )