mummi minäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avaan oveni sulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen lukenut paljon juttuja tästä ja 2 pojan äitinä pelkään että tulen joskus olemaan se "toinen mummi" johon ei juuri yhteyttä pidetä.

itse tahtoisin nähdä enemmän mieheni vanhempia, olisi mukavaa jos he kävisivät kylässä tai me heillä tai että lapset saisi kyläillä siellä, mutta HE ei tahdo. ovat kovin kiireisiä ja usein kuulemme naurettavia tekosyitä miksi ei voida treffata. olen miettinyt että olemmeko me antaneet joptenkin väärän kuvan tmv, koska mieheni veljen kanssa heidän vanhemmat kyllä viettää kovastikin aikaa, tarjoutuvat ottamaan lapsia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja avaan oveni sulle:
kiitos jo nyt kaikille. Hyvät on välit kuitenkin ja poikani käy mennen tullen ja miniä ja lapsetkin kerran puolessatoista kuussa. Menen het kun kutsutaan ja kaikki on noin niinkun hyvin, mutta tämä on totta! Olen eritt huomaavainen ja kunnioittava perheelle, mutta en voi mennä käymään kutsumatta, sen olen kerran ymmärtänyt. Peiliin ei tarvitse katsoa, koska olen sen peilin kanssa jo matkaan lähtenyt ja erittäin tasapuolinen lastenlapsille, saman verran lahjoja ym. Ei kannata kiihtyä sielä kenenkään vaan KESKUSTELLA niin kuin useimmat osaavatkin : )

Sanoisin sinulle, että älä ota pultteja. Anna nuoren perheen vaan olla. Kyllä ne tulee kylään kun aika on. Sehän on heidän elämäänsä. Me eletään omaamme.

Olen anoppina ja isoäitinä törmännyt samaan kipuun. Toisen miniän kanssa ei riitaa, mutta ei yhteyttäkään. Miniän äitiin lapset saavat olla yhteydessä lähes jatkuvasti,useita kertoja viikossa. Täällä anoppilassa käydään 1-2 x/v. Heillä kyllä otetaan meidät kylään,jos ison ikävän tullen on pakko soitella ja yrittää "tunkeutua"...Usein lasten harrastukset tai omat työmenot ovat esteenä. Poikani kanssa olimme aikoinaan läheiset. Nyt hän tuntuu elävän täysin miniän hallinnassa, enkä halua puuttua heidän valitsemaansa elämäntapaan. Kaipaan usein sekä lasten isää että ihanaisia lapsenlapsiani, mutta jossain ilmeisesti olen tehnyt pahan virheen kun asiat ovat näin. Kerroin miniäehdokkaalle heidän seurustelunsa alkuvaiheessa haluavani avoimet juttuvälit ettei mikään hiertäisi ja särkisi yhteyksiä. Suren tilannetta. Nainen ja vaimo on usein perheessä se, joka "valitsee" vierailupaikat ja myös vierailijat omaan kotiin, tämä on omakohtainen kokemukseni.

Meillä kyllä anoppini on enemmän tekemisissä lastemme kanssa kuin oma äitini. Molemmat ovat lapsirakkaita ja ihania mummoja mutta anoppini on selvästi aktiivisempi; pyytää itse lapsia kylään/yökylään ja touhuaa yhdessä heidän kanssaan kaikenlaista. Eli ainakin meidän tapauksessamme mummon oma aktiivisuus kyllä määrittää, kummalle puolen vaaka kallistuu. =)