Mummi mukaan -vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lis

Vieras
Tarkoituksenamme on menna Thaimaahan lomalle kolmeksi viikoksi. Meilla on tytto 1v 3 kk. Ensin ajattelin etta olisi hyva idea ottaa aitini mukaan, koska olisi mukavaa etta han voisi viettaa aikaa lapsenlapsensa kanssa (naemme n. joka kolmas kuukausi muuten) ja toisaalta haluaisimme myos mieheni kanssa tutustua iltaelamaan parisen kertaa. Aitini voisi tulla esim. viikoksi - 10 paivaa.

Mieheni kuitenkin haluaisi loman vain meidan kolmen kesken, toisaalta hanta myos houkuttaa lapsenvahti idea...

Mita te tekisitte loman suhteen?

Aika paljon vaikutttaa se, miten mummi asiaan suhtautuu? Olisiko hän innostunut tulemaan lapsenvahdiksi (vai haluaisiko mielummin omaa lomaa)? Maksaisitteko hänen matkansa? Ja tietysti se, miten tulette toimeen koko porukalla. Lomalla yhdessäolo on yleensä tiiviimpää kuin kotona.

No koko loma oman äitini kanssa tai sit vaikka olis anoppi niin ei houkuta. Mut jos olis mahdollista että mummi tulee vaikka viikoks - 10 päivää, niin se voi olla tosi kiva juttu. Sellaseen mäkin suostuisin iloiten. Pääsisitte vähän kahdestaan menemään.

Hyi helvetti.
käytätte ihmisiä teidän orjina, muuten paskaa viettää aikaa sen kasnsa mutta kun se vois katsoa teidän kersaa niin sen voisi ottaa mukaan.

No tama ei pida ollenkaan paikkaansa, olen pahoillani jos sait sen kasityksen. Mainitsinkin jo etta haluaisin etta aitini voisi viettaa aikaa enemman tyttareni kanssa. Lapsenvahti tulee siina samalla koska tiedan etta aitini olisi tasta "velvollisuudesta" enemman kuin iloinen.

[QUOTE="mamm";22874861]en tiiä. kuulostaa tosiaan että hyväksi haluatte käyttää, mutta toki eihän tämä mummi asiaa välttämättä näin ota..[/QUOTE]

Siis miten niin? Etteko te ikina "kayta" isovanhempia hoitajina? Mainitsin juuri etta aidillani ei ole kovin usein mahdollisuutta nahda lastamme.

en missään tapauksessa veisi ikinä noin pientä lasta tuolaiseen paikkaan lomalle, missä on hiton kuuma. Ei se lapsi siitä matkasta ainakaan nauti, päinvastoin. Saati siitä mitään koskaan muista. Ainoa järkevä neuvo on jättää joko lapsi koko ajaksi mummille ( varmaan parempi mummin luona kun tuollaisten vanhempien ) tai lykätä lomaa ainakin kahdella vuodella niin lapsikin saisi siitä jotain irti.

[QUOTE="vieras";22874857]Aika paljon vaikutttaa se, miten mummi asiaan suhtautuu? Olisiko hän innostunut tulemaan lapsenvahdiksi (vai haluaisiko mielummin omaa lomaa)? Maksaisitteko hänen matkansa? Ja tietysti se, miten tulette toimeen koko porukalla. Lomalla yhdessäolo on yleensä tiiviimpää kuin kotona.[/QUOTE]

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Mummi tulisi mielellaan, itse maksaisi matkan koska ei ole rahasta kiinni. Hyvin tulemme toimeen porukalla, tosin mieheni silti toivoisi vain meidan kolmen lomaa.

Siis miten niin? Etteko te ikina "kayta" isovanhempia hoitajina? Mainitsin juuri etta aidillani ei ole kovin usein mahdollisuutta nahda lastamme.

Se fiilis, että käytätte mummoa hyväksi tulee ihan tuosta otsikosta, siis huolitaanko mummo mukaan vai ei. En tiedä onko tilanne oikeasti millainen, mutta oikeasti kuulostaa aika rumalta jos mietitte että otetaanko mummo mukaan, kun sen pitäisi mennä niin että pyydetäänkö mummo mukaan jos mummokin haluaisi lähteä lomailemaan.

en missään tapauksessa veisi ikinä noin pientä lasta tuolaiseen paikkaan lomalle, missä on hiton kuuma. Ei se lapsi siitä matkasta ainakaan nauti, päinvastoin. Saati siitä mitään koskaan muista. Ainoa järkevä neuvo on jättää joko lapsi koko ajaksi mummille ( varmaan parempi mummin luona kun tuollaisten vanhempien ) tai lykätä lomaa ainakin kahdella vuodella niin lapsikin saisi siitä jotain irti.

Tuo meidan "raukka lapsi" on ollut jo parisen kertaa yhta kuumassa kohteessa, eika nayttanyt karsivan yhtaan, varjossa pidettiin. Selvasti huomasi kuinka hankin nautti lomasta. Miksikohan Thaimaa on lapsia taynna, niin paikallisia kuin turistilapsiakin?

Mita tarkoitat "tuollaisilla vanhemmilla", olemmeko tekemassa jotain pahaa mielestasi? Lapsemme otamme matkalle ehdottomasti.

ottakaa mukaan ihmeessä lapsi! oma vauvamme on ollut ensimmäisen vuoden aikana 2 kertaa thaimassa, ja on nauttinut siellä saamastaan huomiosta!! eikä kuumuus ole haitannut.
mummia en ottais mukaan.
Tsemppiä matkalle!!!

eikä huoli sinne mitään lapsenvahtia viedä. Kysykää vaikka siellä keneltä tahansa kadulla, vahtivat lastanne mielellään niin pitkääm kuin on tarvis. Lapsenne todennäköisesti myydään seksiorjaksi, ettekä näe häntä enää ikinä, mutta hei, ainakin pääsette nauttimaan kahdelleen iltelämästä ja seksikulttuurista !
Helvetin itsekästä tuollainen tiedätkö ? Haluatte miehen kanssa lomalle ettekä ajattele tai kysy lapsen mielipidettä asiasta. Ai niin, eihän hän osaa vielä sanoa vastaankaan...miksi ette voi mennä vain kahteelleen ? Äläkä nyt vaa sano ettet raaski jättää lastasi niin pitkäksi aikaa, kun on noin kova hinku ulkomaille bilettämään, niin mitä varten ette lomailleet kylliksenne ennen lapsen syntymää ? Miksi ette lykkää matkaanne parilla vuodella niin lapsikin nauttisi siitä ? Koska olette itsekkäitä ja typeriä ja haluatte kaiken nyt heti.

Minusta ihan hyvä idea. Taas täällä jotkut ihmemoralistit valloillaan, jotka eivät millään käsitä että pikkuinenkin lapsi NAUTTII lomasta, kyllä tämän on jokainen matkustava vanhempi huomannut.

en mä nyt ihan sen takia ottais, että vahtii lasta, niin että itse pääsee menemään puolison kanssa välillä kaksinkin jonnekin. kyllä mulla pitäisi olla halu viettää aikaa myös tämän mummon kanssa ja toisin päin. ja jos mies olis vastaan, nii ehdottomasti ei sitten mukaan. koska siitä ei tule kuin sanomista puolin ja toisin ja menee pian loma pilalle kaikilta

Tuo meidan "raukka lapsi" on ollut jo parisen kertaa yhta kuumassa kohteessa, eika nayttanyt karsivan yhtaan, varjossa pidettiin. Selvasti huomasi kuinka hankin nautti lomasta. Miksikohan Thaimaa on lapsia taynna, niin paikallisia kuin turistilapsiakin?

Mita tarkoitat "tuollaisilla vanhemmilla", olemmeko tekemassa jotain pahaa mielestasi? Lapsemme otamme matkalle ehdottomasti.

minun mielestä on tosi sikamaista raahata pikkuvauvoja ympäri maailmaa, jotka eivät voi sanoa vastaan. Tuskinpa matkaa valitsisivat jos saisivat päättää. Kuka tahansa asiantuntija voi kertoa että tuollainen matka on lapsen terveydelle erittäin vaaraksi, kuten myös itsekkäät vanhemmat. Matkusteluun on aikaa kyllä sitten kun lapset ovat isompia ja heille jää siitä muistoja.

eikä huoli sinne mitään lapsenvahtia viedä. Kysykää vaikka siellä keneltä tahansa kadulla, vahtivat lastanne mielellään niin pitkääm kuin on tarvis. Lapsenne todennäköisesti myydään seksiorjaksi, ettekä näe häntä enää ikinä, mutta hei, ainakin pääsette nauttimaan kahdelleen iltelämästä ja seksikulttuurista !
Helvetin itsekästä tuollainen tiedätkö ? Haluatte miehen kanssa lomalle ettekä ajattele tai kysy lapsen mielipidettä asiasta. Ai niin, eihän hän osaa vielä sanoa vastaankaan...miksi ette voi mennä vain kahteelleen ? Äläkä nyt vaa sano ettet raaski jättää lastasi niin pitkäksi aikaa, kun on noin kova hinku ulkomaille bilettämään, niin mitä varten ette lomailleet kylliksenne ennen lapsen syntymää ? Miksi ette lykkää matkaanne parilla vuodella niin lapsikin nauttisi siitä ? Koska olette itsekkäitä ja typeriä ja haluatte kaiken nyt heti.

Oletko aivan todellinen ihminen? Toivottavasti en ikina oikeassa elamassa sinunkaltaiseen tormaa.

Ei tee enaa edes mieli vastata sinulle. Mutta... Tiedan etta lapseni nauttii lomista, on ollut jo parilla lomalla. Tekeeko se meista huonoja vanhempia jos pari kertaa kolmen viikon aikana voisimme harkita kahdestaan ulosmenoa (ja lapsella luotettava hoitaja)? Et todellakaan voi olla tosissasi.

Öööö, jaahas.
Me oltiin saman ikäisen kanssa Tunisiassa viikko ja lapsella oli kyllä ilmiselvästi tosi kivaa.
Hän sai porskuttaa uima-altaassa ja juosta pitkin hiekkarantaa. Hotelli on suht lapsiystävällinen ja paikalliset osoitti paljon positiivista huomiota lapselle.
Kyllä aika pienikin lapsi osaa nauttia matkustelusta ja maiseman vaihdoksesta.

Mulla ei tullut yhtään se fiilis, että ap olisi käyttämässä mummoa hyväksi. Hänhän mainitsi, että he näkevät muuten melko harvoin ja mummi viettäisi mielellään aikaa lapsenlapsensa kanssa.
Mitä vikaa siinä on, jos mummi itse haluaa viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa ja vanhemmat pääsevät samalla käymään kahdestaan ulkona.
Niinhän täällä kotimaassakin usein toimitaan. Meillä mummi oikein itse soittaa vähintään parin viikon välein ja pyytää, että toisimme lapsenlapsen kylään. Ja samalla me vanhemmat härskisti käytämme mummia hyväksi ja teemme jotain kivaa kaksistaan :)

Viimeksi muokattu:
Tarkoituksenamme on menna Thaimaahan lomalle kolmeksi viikoksi. Meilla on tytto 1v 3 kk. Ensin ajattelin etta olisi hyva idea ottaa aitini mukaan, koska olisi mukavaa etta han voisi viettaa aikaa lapsenlapsensa kanssa (naemme n. joka kolmas kuukausi muuten) ja toisaalta haluaisimme myos mieheni kanssa tutustua iltaelamaan parisen kertaa. Aitini voisi tulla esim. viikoksi - 10 paivaa.

Mieheni kuitenkin haluaisi loman vain meidan kolmen kesken, toisaalta hanta myos houkuttaa lapsenvahti idea...

Mita te tekisitte loman suhteen?

Lueskelin ketjua läpi ja vähän ihmettelen monen nuivaa suhtautumista. Siis mun mielestä mummi kannattaisi ehdottomasti pyytää mukaan ja olisin ehdottanu, että vaan vaikka osaksi aikaa. Mut niinhän jo olit suunnitellu :)

Eikö miehesi lämmenny tolle lapsenvahti-idealle? Tai siis lämpeni, mut siis että sitä vois vielä vähän korostaa. Ja ehkä vois tehdä niin, että menisitte oman perheen kanssa ja mummi tulis myöhemmin? Teille paikka olisi jo tuttu ja voisitte mummia neuvoa, että miten päivät hoituu helpoimmalla ja toisaalta tietäisitte jo ite, että mitä haluatte tehdä kun pääsette kaksistaan, siis mihin mennä jne.

Jos siis mummi haluaa, niin pyytäkää ihmeessä mukaan!

Ai mummo maksaisi itse? Mä ihan luulin että te maksatte kun hän tulisi teidän lapsenvahdiksi. No mikäs tossa, hyvä teille ilmeisesti. Mummon seura ei tunnu ketään kiinnostavan, mutta hei, mitä siitä.

minun mielestä on tosi sikamaista raahata pikkuvauvoja ympäri maailmaa, jotka eivät voi sanoa vastaan. Tuskinpa matkaa valitsisivat jos saisivat päättää. Kuka tahansa asiantuntija voi kertoa että tuollainen matka on lapsen terveydelle erittäin vaaraksi, kuten myös itsekkäät vanhemmat. Matkusteluun on aikaa kyllä sitten kun lapset ovat isompia ja heille jää siitä muistoja.

Vastaanpa sinulle viela kerran. Haluan ehdottomasti etta naytat minulle nama tutkimukset joissa todetaan etta matkailu on lapsen terveydelle erittain vaarallista. Voit ilmoittaa saman myos aurinkomatkoille yms. jotka kuljettavat pikkulapsia vaikka mihinka vaarallisiin kohteisiin.

Olemme toki todella itsekkaita kun haluamme koko perheelle mukavan loman. Kivempihan se toki olisi etta olisimme vain kotosalla ja kummatkin vanhemmat toissa...

Oletko aivan todellinen ihminen? Toivottavasti en ikina oikeassa elamassa sinunkaltaiseen tormaa.

Ei tee enaa edes mieli vastata sinulle. Mutta... Tiedan etta lapseni nauttii lomista, on ollut jo parilla lomalla. Tekeeko se meista huonoja vanhempia jos pari kertaa kolmen viikon aikana voisimme harkita kahdestaan ulosmenoa (ja lapsella luotettava hoitaja)? Et todellakaan voi olla tosissasi.

Toi ZIKI on joko provo tai sitten hän ei ole ikinä matkustanut missään ("ulkomaille bilettämään"...siellä voi tehdä muutakin) tai sitten hän on vain yksinkertaisesti kateellinen tai ilkeä..

Öööö, jaahas.
Me oltiin saman ikäisen kanssa Tunisiassa viikko ja lapsella oli kyllä ilmiselvästi tosi kivaa.
Hän sai porskuttaa uima-altaassa ja juosta pitkin hiekkarantaa. Hotelli on suht lapsiystävällinen ja paikalliset osoitti paljon positiivista huomiota lapselle.
Kyllä aika pienikin lapsi osaa nauttia matkustelusta ja maiseman vaihdoksesta.

Mulla ei tullut yhtään se fiilis, että ap olisi käyttämässä mummoa hyväksi. Hänhän mainitsi, että he näkevät muuten mleko harvoin ja mummi viettäisi mielellään aikaa lapsenlapsensa kanssa.
Mitä vikaa siinä on, jos mummi itse haluaa viettää aikaa lapsenlapsensa kanssa ja vanhemmat pääsevät samalla käymään khdestaa ulkona.
Niinhän täällä kotimaassakin usein toimitaan. Meillä mummi oikein itse soittaa vähintään parin viikon välein ja pyytää, että toisimme lapsenlapsen kylään. Ja samalla me vanhemmat härskisti käytämme mummia hyväksi ja teemme jotain kivaa kaksistaan :)

Sina ymmarsit koko asian ytimen :). Vietamme toki kaikki mielellamme aikaa mummin kanssa ja toki 95% ajasta viettaisimmekin koko porukka yhdessa. Mutta niin itsekas olen, etta olisi kieltamatta kiva kayda miehen kanssa pari kertaa jossain kahdestaankin. Meilla kun muuten tata mahdollisuutta ei ole, tukiverkot ovat tuhansien kilometrien paassa.

Toisaalta vaakakupissa painaa (ja siita otsikko) se etta mieheni miettii etta ehka loma ainoastaan meidan kolmen kesken olisi kivempi. Porukassa kun aina pitaa miettia kaikkien mieltymyksia. Ja tama ei ole mitenkaan aitiani vastaan, vaan he tulevat hienosti toimeen.

Yhteistyössä