Mummo ja lapsen vaatteet

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Äitini ostelee silloin tälölin pojulle vaatetta ja useimmiten ne on semmoisia oikein poikamaisia, sinisiä, ruudullisia ja varsinkin semmoisia hienompia vaateita, esim. espritiä ym. ja juuri sen tyylisiä vaatteita joita mie inhoan ja mies myös. Poju vois ehkä johonkin golfkentälle lähteä niissä vaatteissa mummon kanssa.

Äitini sit kysäs, et onko pojulla talvivaatetta vielä ja totesin, ettei mitään, et haalari, takki ja housut pitää ostaa. Äitini lupas etsiä ja kun kerroin, et minkä väristä kaivattais (mustaa, punaista, ruskeaa, vihreää, keltaista ), ni laukas heti, ettei hän mustaa pojulle osta eikä mitään punaista ainakaan. Siskoni sit tokas, et jos kerta poju itse sekä pojun äiti (mie ) tykätään, ni eikös semmoisia kannata ostaa. Ni äitini tokas, et on hän ennenkin osannut pojulle vaatetta ostaa.

Viimeks oli ostamassa haalaria ja soitti ja kertoi, et ois kiva limenvihreä/suklaanruskea haalari ja kun sanoin, et käy, ni siinä vaiheessa ku haalari tuli meille, ni se olikin beige/mintunvihreä :x

Mietinkin nyt, et josko sitä itse kävis etsimässä ja sillä verukkeella, et ku pitää se haalari joka tapauksessa sovittaa, ni jos äiti haluiskin vaan maksaa hinnan tililleni. Ni saatais ainakin semmoinen mistä tykätään...

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista:
Mitä jos vaan menisit ja ostaisit ihan itse, ja maksaisit myös.

Itse meinasin ostaakkin, mutta jos mummo haluaa maksaa, niin miksei saisi maksaa? Jos ei halua maksaa semmoista haalaria minkä mie ostan, ni olkoot maksamatta. Ei kyse ole nyt rahasta.

Niitähän on vaikka kuinka paljon kivoja vaaleanpunaisia röyhelöpukuja,käy valitsemassa semmoinen kaupasta valmiiksi ja jos pakko maksattaa mummolla niin ilmoita kaupan nimi ja sanot että hän voi maksaa sinun varaamasi puvun pojallenne:D

Äitis yrittää vaatettaa lasta kunnon ihmisen vaatteisiin mutta eihän se sulle kelpaa, raha kyllä kelpaisi. Osta omilla rahoilla vaan ne retrovaatteesi ja sano mummolle suoraan, ettei apu kelpaa teille.

Eikös omalle äidilleen voi sanoa, että ne hänen aikaisemmin ostamansa vaatteet on jääneet käyttämättä, kun eivät ole mieleisiä? Ymmärrän sen, ettei anopille ehkä ilkeä sanoa suoraan, mutta kai nyt omalle äidilleen voi?

Alkuperäinen kirjoittaja valitse itse ja mummo maksumieheksi:
Niitähän on vaikka kuinka paljon kivoja vaaleanpunaisia röyhelöpukuja,käy valitsemassa semmoinen kaupasta valmiiksi ja jos pakko maksattaa mummolla niin ilmoita kaupan nimi ja sanot että hän voi maksaa sinun varaamasi puvun pojallenne:D

:D

Mummo asuu 250 kilsan päässä ja siks tää vähän onkin tämmönen. Ois kiva vaikka yhdessä lähteä haalaria katselemaan pojulle mummon kanssa. Mut ku en tiiä ees yhtään, et oisko 104 vai 110 parempi, ni pakko sitä on sovittaa. Ja jos taas ilmoitan mummolle, et esim. Prismassa oli tämmönen ja tämmönen haalari ja siitä se ja se koko käy, ni jollei miellytä mummon silmää, ni ei osta vaan ostaa oman pään mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitis yrittää vaatettaa lasta kunnon ihmisen vaatteisiin mutta eihän se sulle kelpaa, raha kyllä kelpaisi. Osta omilla rahoilla vaan ne retrovaatteesi ja sano mummolle suoraan, ettei apu kelpaa teille.

Meillä ei retroa käytetä! :x :D Ja kyllä poju ihan kunnon vaatteita käyttää. Ja vielä ihmisten vaatteita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eikös omalle äidilleen voi sanoa, että ne hänen aikaisemmin ostamansa vaatteet on jääneet käyttämättä, kun eivät ole mieleisiä? Ymmärrän sen, ettei anopille ehkä ilkeä sanoa suoraan, mutta kai nyt omalle äidilleen voi?

Ei mee perille. Vaikka kuin ollaan koetettu äidille sanoa, et mimmosista tykätään ja mimmosia käytetään, ni se ostaa aina sen tyylisiä, mistä itse tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Ei mee perille. Vaikka kuin ollaan koetettu äidille sanoa, et mimmosista tykätään ja mimmosia käytetään, ni se ostaa aina sen tyylisiä, mistä itse tykkää.
Sitten se on vaan jääräpää :D Anna mummon ostaa ja myy ne jollekin. Ostat sitten itse mieleisiä.

Mie olen suoraan sanonut äidilleni, että tietyn tyyppisistä en tykkää ja ne menee meiltä eteenpäin käyttämättöminä. Kun ei muuten uskonut, niin aloin lajitella hänen ollessaan paikalla tuodut vaatteet käyttöön- ja eteenpäin-pinoihin. Samaten ollaan käyty silloin tällöin porukalla vaatekaupoissa ja kirpputoreilla, jolloin olen voinut suoraan sanoa mielipiteeni. Vähitellen äitini on oppinut ymmärtämään miun makua :D

Mitä jos kävisitte yhdessä katselemassa haalaria?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Jollei mummon ostokset kelpaa, olisi ehkä hiton viisasta kertoa siitä mummolle, nyt se reppana luulee ostavansa juuri hyviä ja kivoja...

Sitä on kuule kerrottu. Mutta kun ei mee perille.

Äitini avokilla on 4 lastenlasta ja heille ostavat aina samanlaisia vaatteita. Mutta lasten vanhemmatkin pukeutuvat sen tyylisesti. Eli ihan erilailla kuin mie ja mieheni. Äitini joskus oli jopa siskollenikin sanonut, et miksei tuo (siis mie ) voi pukeutua ja olla kuin normaalit ihmiset. :whistle:

Meillä anoppi ostaa ns. hienompia vaatteita. Otan ne vastaan, poika niitä käyttää pakotettuna. Kyse ei ole siitä, etteikö vaatteet kelpaisi, ne on vaan lian "jäykkiä" arki käyttöön lapselle. Jos sanoo, että osta tavalliset college housut, niin ei voi kun se on niin junttia. Eli ei todellakaan ole kyse siitä, että anopilla maksatettaisiin vaatteita. Se on vaan lapsen kannalta tylsää, joka on tottunut touhuamaan paljon, niiin ettei vaatteet kiristä tai ahdista, että hänelle pitäisi väkisin pukea esim. suorat housut.

Mikset kuule ihan reippaasti sano mummolle, et en kuule tykkää tän tyyppisistä vaatteista, et jätä ostamatta.

Mun äiti ostelee paljon vaatteita meidän mukeloille (siis aina on joku nyssäkkä kaapissa kun mennään käymään tai hyö tulee meille) Ja oon kyl kertonu et mistä ei tykätä ja millasesta tykätään ja semmosia sit saadaankin, mistä tykätään..

Mitä järkeä on antaa ostaa sellasia vaatteita lapselle, joita sit ei kuitenkaan hällä pidetä? Mummon varojen tuhlausta ja sun omaa typeryyttä. Sanon minä. Ole sanoissas selkeempi, jos suuttuu, niin osta sit vaatteet itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sitten se on vaan jääräpää :D Anna mummon ostaa ja myy ne jollekin. Ostat sitten itse mieleisiä.

Se on jääräpää :D

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mikset kuule ihan reippaasti sano mummolle, et en kuule tykkää tän tyyppisistä vaatteista, et jätä ostamatta.

Mun äiti ostelee paljon vaatteita meidän mukeloille (siis aina on joku nyssäkkä kaapissa kun mennään käymään tai hyö tulee meille) Ja oon kyl kertonu et mistä ei tykätä ja millasesta tykätään ja semmosia sit saadaankin, mistä tykätään..

Mitä järkeä on antaa ostaa sellasia vaatteita lapselle, joita sit ei kuitenkaan hällä pidetä? Mummon varojen tuhlausta ja sun omaa typeryyttä. Sanon minä. Ole sanoissas selkeempi, jos suuttuu, niin osta sit vaatteet itse.

Mie olen sanonut. Ja tietää sen ihan tasan tarkkaan. Mutta kun haluaa vaatettaa pojun oman tyylinsä mukaisesti ja sellaisiin vaatteisiin joista itse tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie olen suoraan sanonut äidilleni, että tietyn tyyppisistä en tykkää ja ne menee meiltä eteenpäin käyttämättöminä. Kun ei muuten uskonut, niin aloin lajitella hänen ollessaan paikalla tuodut vaatteet käyttöön- ja eteenpäin-pinoihin. Samaten ollaan käyty silloin tällöin porukalla vaatekaupoissa ja kirpputoreilla, jolloin olen voinut suoraan sanoa mielipiteeni. Vähitellen äitini on oppinut ymmärtämään miun makua :D

Mitä jos kävisitte yhdessä katselemassa haalaria?

ASutaan 250 kilsan päässä toisistamme, ni ei ihan onnistu... Siksi ajattelinkin, et voisin vaan ilmoittaa, et löysin nyt sopivan haalarin esim. Primasta ja jos haluaa maksaa ni maksakoot tilille.

Se on jääräpää :D
Tuttua :) Mun äitini ostelee mielellään mulle joululahjaksi vaatteita. Ihan kiva joo, mutta kun ostaa just sellaisia itselleen mieluisia ja kaiken lisäksi kokoa, jossa olin viimeksi joskus vuonna 1980 :D

Jos joku mun pojalle ostais kaupasta uusia vaatteita, niin ottasin kiitollisena vastaan, enkä alkais jostain väärästä väristä valittamaan.
Mutta jos jollekkin on lapsen housun väri niin kovin tärkeä asia niin kannattaa varmaan sanoa sille mutsille suoraan, että pidä rääsys ja laita vaikka matonkuteiks, meidän hanipuppeli käyttää tänä vuonna vaan vihreää.

Jos, olet kerta mummolle sanonut asiasta ja ei mene perille niin anna sitten ostaa, itseppähän rahojaan tuhlaa. Myöt vaatteet eteenpäin tai lahjoitat jollekkin, joka niitä voisi käyttää. Meillä anoppi ostaa lapsille sellaisia mistä ei pidetä ja kokokin on aina väärä. Viimeksi osti lapselle joka käyttää kokoa 74cm 130cm villapaidan!!!

meillä kyllä otetaan vastaan ja käytetäänkin, vaikkei kuosi /väri omaa silmää niin hirveästi miellytä. sen puvun voi laittaa vaikka pihapuvuksi, jos ei ihmisten ilmoille pysty laittamaan. Meillä anoppi ostaa aina tytöille a-linjaisia tunikoita ja leveän mallisia housuja (mistähän se niitä edes löytää) ja meidän lapset on todella siroja ja laihoja. olen asiasta joskus sanonutkin, että housut vois olla vähän tiukemman mallisia, että edes pysyisivät päällä.

Yhteistyössä