Mun 2 kk vauva puhuu jo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PelottavaPontsonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Meijän 2 kk vanhat kaksoset on kutsuttu Ajankohtaiseen kakkoseen keskustelemaan kohdunaikaisesta elämästä. :xmas:

viititkö laittaa viestiä että tiiän kattoo. =)

JAmeilläki tuo kohta 8kk poitsu juttelee koko ajan... vauvavvauvavauvavauva ja äiti ja äppääppääppäja vaikka mitä juttuja.....

En mie, saavat ite tulla koneelle mesettään jos haluavat.

B)

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Miun 11kk huuti reilu viikko sitten autossa "ILKKA" B)

|O

kiss%20my%20ass.jpg

B) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mää tulin uskoon kun olin kaks viikkoa vanha. Sain kaikki synnit anteeksi! Kun olin kuukauden, todistin naapurin kakaralle, ja sekin tuli uskoon!

.. kaikki lapset ovat pelastettuja, ja ns. saaneet synnit anteeksi. :x eli mitkä synnit :/

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Meillä poika aikuisten oikeesti rupes sanomaan sanoja just 6-7kk, nyt 10 kk sanoo jo silleen, että muutkin ymmärtää ja hän todella tarkoittaa.

Joo.
Sä varmaan lauloit, luit kirjoja ja loruttelit jo silloin kun vauva oli kohdussa, koska nämä em. keinot ovat niitä, joiden avulla lapset oppii puhumaan ja ne lapset, jotka ei puhu vielä 2 v yhtään mitään, ovat olleet äänityhjiössä, heille ei ole puhuttu eli puheen oppimisessa äiti saa risut tai ruusut, ansiot tai moitteet.

No joo, vakavasti ottaen kyllä jotkut lapset oppii puhumaan tosi aikaisin, päiväkodissaa on yksi pieni vajaa 2 v joka puhuu pitkiä lauseita, aika selvää kieltä, muistaa päiväkodin lasten ja tätien nimet, esim. oma lähes 4 vuotiaani ei muista :o :(

Tuttavan lapsi on saman ikäinen kuin tuo meidän, hän sanoo R ja S virheettömästi, on sanonut jo monta vuotta, oppi puhumaan alle vuoden ikäisenä suunnilleen ja kun puhui, puhui siis selkeästi, pitkiä lauseita ja ilman äännevirheitä ja pikkuvanhana ihmetteli kun meidän samanikäinen ei osannut sanoa S a R.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mää tulin uskoon kun olin kaks viikkoa vanha. Sain kaikki synnit anteeksi! Kun olin kuukauden, todistin naapurin kakaralle, ja sekin tuli uskoon!

Ai ai, luulin että tässä ketjussa piti kehua lasten fiksuilla teoilla. Soo soo. :whistle:

sekä minulla ja kaverilla esikot sanoi oikeasti 4kk:na että äiti. huutelivat aina jos oltiin toisessa huoneessa. mie en viittiny alkaa lapsellisesti inttämään kenenkään kanssa, kun nauroivat, mutta kaverini intti äidilleen ja kun ei uskonut niin jätti puhelimen vauvan viereen ja meni vessaan. kuuli äitinsä sitte ku likka topakkana huusi "äiti!äiti!" :whistle: :laugh:

No ei noi mitään. Meillä tyttö sanoi Terve äiti, kiva nähdä kun pulpahti kohdusta. Kaksikuisena väitteli jo tohtoriksi, että sori vaan. Nyt se huutelee tuolla muo syömään......t. äiti ja tyttö 2v

Alkuperäinen kirjoittaja loru:
No ei noi mitään. Meillä tyttö sanoi Terve äiti, kiva nähdä kun pulpahti kohdusta. Kaksikuisena väitteli jo tohtoriksi, että sori vaan. Nyt se huutelee tuolla muo syömään......t. äiti ja tyttö 2v

:heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Meillä poika aikuisten oikeesti rupes sanomaan sanoja just 6-7kk, nyt 10 kk sanoo jo silleen, että muutkin ymmärtää ja hän todella tarkoittaa.

Tuosta puolen vuoden iästä eteenpäin taitaa mahdollisesti alkaa tullakin niitä ihan oikeita sanoja. Itse olen tätä myös viime aikoina miettinyt, tyttö lähentelee 10kk ikää. Kyllä se joskus siinä 6-7kk iässä yritti toistaa jotain sanaa.. yhtenä päivänä tässä taas puheharjoiteltiin; "sano äiti, äiti, äiti, äiti" :laugh: :laugh: niin kyllä sieltä tuli että ÄITHI ja repesin nauramaan kun sanoi sen jälkeen ihan selvästi että ÄIPPÄ, se taisi olla vahinko koska äipästä me ei kotona olla puhuttu :D

Jostain luinkin, että 10kk iässä tulee usein eka sana/sanat.. :)

Myö tultiin just 4kk ikäisen tytön kanssa rullaluistelemasta. Käytiin kattoo tytön tulevaa kotia tossa 6 kilsan päästä. Ostanut miehensä kanssa kauniin vanhan puutalon, äiti on vähän kade. Pakko vaihtaa isompaan, kun lokakuussa heille syntyy kolmas lapsi.

Niin ja maistoi kiinteitä tänään ensimmäistä kertaa eläissään!

:xmas:

Joo niin tuo meidänkin lapsi 2 kk ikäisenä sanoi kahteen kertaan äiti. Minä ja mies oltiin molemmat kuuntelemassa. Ei se muuta virkannut. Sitten se unohti, ja ensimmäinen sana tuli 1 v 3 kk iässä. Eikä se ollut äiti vaan "rengas".

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Voi kuinka hienoa! Meidän 1v aloitti juuri kesäyliopiston kun saatiin hänen ylioppilasjuhlansa vietettyä

onnea ylioppilaalle! :flower:

meillä vähän hitaampi tahti, tyttö 1,5v vasta pääsykokeisiin lukee. Mutta ehtiihän sitä vielä :)

Alkuperäinen kirjoittaja BreeV:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Voi kuinka hienoa! Meidän 1v aloitti juuri kesäyliopiston kun saatiin hänen ylioppilasjuhlansa vietettyä

onnea ylioppilaalle! :flower:

meillä vähän hitaampi tahti, tyttö 1,5v vasta pääsykokeisiin lukee. Mutta ehtiihän sitä vielä :)

Teillä jotain viivettä kehityksessä kun vasta tuossa vaiheessa ja ikää noin paljon kuitenkin?

:( :hug:

Meidän 1-vuotias kävi amiksen autonasentajalinjan, perusti oman firman, joka alkoikin ihan hyvin. Osti uudet mersun, bemarin ja audin, 400 m2 huvilan merenrannalta, 40 m luksusjahdin ja sitä rataa. Sitten tulikin stoppi, asiakkaat katosivat ja konkurssi. Hirveät velat niskassa, ei saa ikinä niitä maksettua (monta miljoonaa!) joten masentui, haki lohtua pullosta, alkoholisoitui... Nyt toistamiseen katkolla, saa nähdä, onnistuuko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän 1-vuotias kävi amiksen autonasentajalinjan, perusti oman firman, joka alkoikin ihan hyvin. Osti uudet mersun, bemarin ja audin, 400 m2 huvilan merenrannalta, 40 m luksusjahdin ja sitä rataa. Sitten tulikin stoppi, asiakkaat katosivat ja konkurssi. Hirveät velat niskassa, ei saa ikinä niitä maksettua (monta miljoonaa!) joten masentui, haki lohtua pullosta, alkoholisoitui... Nyt toistamiseen katkolla, saa nähdä, onnistuuko.

Lohtuhali sulle, täällä vähän samantapainen kokemus tuon meijän 4kk vanhan tyttäremme esikoispojan kanssa :( Rankkaa ollut seurata vierestä, mutta ei kai siinä voi kun tukea esikoistaan ja hänen esikoistaan. Tuntuu vaan, että tää kaikki on tapahtunut niin nopeesti, että pysyyköhän oma pää perässä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja loru:

okei

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lohtuhali sulle, täällä vähän samantapainen kokemus tuon meijän 4kk vanhan tyttäremme esikoispojan kanssa :( Rankkaa ollut seurata vierestä, mutta ei kai siinä voi kun tukea esikoistaan ja hänen esikoistaan. Tuntuu vaan, että tää kaikki on tapahtunut niin nopeesti, että pysyyköhän oma pää perässä :'(

Rankkaahan tämä on, voimia teillekin! Ja varsinkin tyttärellenne ja hänen pojalleen!

Meidän tapauksessa asiaa ei helpota sekään, kun poika alkoi hellustamaan itseään puolet nuoremman hupakon kanssa silloin, kun meni lujaa. Ei uskonut minua, kun sanoin sen naikkosen olevan vain rahan perään -vingutteli rinnakkaisluottokortilla ihan sairaita summia! Ja paukahti paksuksikin heti alkuunsa, tottakai! Nyt tämä 6 kk yh ruikuttaa pojalleni, ettei maksa tarpeeksi elareita! :(

Yhteistyössä