Mun äiti sitte otti ja keksi, miks meijän poika aina itki!

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
No tietty, koska mä en osaa sitä hoitaa! :headwall: :headwall: :headwall:

Tilanne 1.
Pojalla body + sukkikset sisätiloissa.
"Kuule, nyt sun on puettava lisää tälle pojalle, sä et yhtään ymmärrä, et se on kohdussa tottunu lämpimään ja nyt paleltuu. Ihmekkös aina huutaa."

Tilanne 2.
Pojalla body + sukkikset JA sukat, velour-housut ja -paita.
"Ihmekkös tää poika aina huuta, ku puet sen niin että läkähtyy. Ei saa tällälailla lasta kiusata."

Tilanne 3.
Poika 4kk syö sosetta tyytyväisesti.
"Miks et aijemmin oo antanu pojalle kiinteitä?! Sehän on näännyksissä, anna sille ruokaa! Ihmekkös aina huutaa!"

Tilanne 4.
Poika 4kk on väsynyt ja kitisee ruokailun yhteydessä.
"Noin sä vaan rääkkäät taas sitä poika ja pakotat sen syömään, ihmekkös aina huutaa!"

Kaikissa tilanteissa puhujana mun rakas äitini. :kieh:

Hei mun mutsi jauhoi samaa kakkaa kun esikoinen oli vauva :kieh: "Se huutaa kun sillä on nälkä! No sillä on tietysti märkä vaippa! Sä et tietenkään oo nukuttanu sitä kunnolla päikkäreille (vaunuihin), huutaa väsymystään! Sun tissimaitos ei varmaan riitä, anna korviketta niin loppuu huuto!" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Hei mun mutsi jauhoi samaa kakkaa kun esikoinen oli vauva :kieh: "Se huutaa kun sillä on nälkä! No sillä on tietysti märkä vaippa! Sä et tietenkään oo nukuttanu sitä kunnolla päikkäreille (vaunuihin), huutaa väsymystään! Sun tissimaitos ei varmaan riitä, anna korviketta niin loppuu huuto!" :headwall:

Joo paras oli kyllä;
"Ei tosta sun maidosta oo mihinkään, on niin laihaa!" :headwall:

Joo kaikenlaisia neuvoja on kuultu omaltakin äidiltä, mutta kannattaa pitää mielessä että ei se oon sen lapsi vaikka välillä siltä tuntuu. Meillä kans äiti neuvoo mua aivan kuin oisin lapsen isosisko tms. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Joo paras oli kyllä;
"Ei tosta sun maidosta oo mihinkään, on niin laihaa!" :headwall:

Jep, kurria mullakin oli. Laihaa litkua. Kiinteätkin aloitettiin vasta 5 kk:n iässä eli nälkäänsähän tyttö huusi :xmas:
Mä räjähdin sille kerran kunnolla ja kun äiteelle valkeni, että tässähän on jopa välien meno uhkana, opetteli pitämään mölyt mahassaan... Ainakin suurimmaksi osaksi.

Suku on pahin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
antakaa kunnolla jäähyä tommosille mummoille. kuukauteen ei tavata yms. jäähyttää kummasti mummonkin neuvomista. jos ei riitä, niin enempi.

No mä pyysin jo isää takomaan tolle järkeä päähän, et lopettaa sen kritisoimisen (koska kritisoi tasan jokasta mun liikettä pojan suhteen). Ja jos ei ala homma muuttumaan, avaudun kyllä kohta ihan kunnolla. Edistystä oli kyllä jo, ettei marissu mitään pyyhkimättömistä pölyistä, ku kävi eilen täällä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Joo kaikenlaisia neuvoja on kuultu omaltakin äidiltä, mutta kannattaa pitää mielessä että ei se oon sen lapsi vaikka välillä siltä tuntuu. Meillä kans äiti neuvoo mua aivan kuin oisin lapsen isosisko tms. :headwall:

hei mä oon kanssa huomannu ton. Ihan kuin isoäiti osaisi automaattisesti hoitaa lasta perusteella että on sillä omiakin ollut. Ja totta kai osaa, mutta...

Kerran koin ärsyttävänä tilanteen, kun äiti kyseli poikaa hoitoon. Asuvat nykyään sen verran pitkällä, että aika pitkästä visiitistä ois ollu pakosti kyse, kun puoli vuorokautta menee jo matkoihin. Mä sanoin ettei voi vielä, kun pidän kiini siitä "niin monta yötä kuin ikävuotta", ja poika on vasta 1½, eikä ole ollut vielä missään paria tuntia kauempaa ilman minua tai miestäni. Äiti lähes loukkaantui "etkö usko että hoitaisin hyvin". Eikä kyse ole siitä etten luottaisi, mutta isoäiti on isoäiti ja mummolassa käydään, kotona asutaan...

ja hei voi että miten vanhemmat naispuoliset sukulaiset ihmetteli, "eikö se edes vettä saa", kun itki nälkäänsä... Ja kun mulla tuli maitoa niin kovalla voimalla että vauva joutui välillä yskimään ja mä painoin harsoa nänniin että tyrehtyisi (luin jostain tollasen ohjeen ), niin ruokailun keskeytyessä ja lapsen tästä suuttuessa joku mummo kysyi "eikö oikein tule, voihan sitä pullostakin...." :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
No tietty, koska mä en osaa sitä hoitaa! :headwall: :headwall: :headwall:

Tilanne 1.
Pojalla body + sukkikset sisätiloissa.
"Kuule, nyt sun on puettava lisää tälle pojalle, sä et yhtään ymmärrä, et se on kohdussa tottunu lämpimään ja nyt paleltuu. Ihmekkös aina huutaa."

Tilanne 2.
Pojalla body + sukkikset JA sukat, velour-housut ja -paita.
"Ihmekkös tää poika aina huuta, ku puet sen niin että läkähtyy. Ei saa tällälailla lasta kiusata."

Tilanne 3.
Poika 4kk syö sosetta tyytyväisesti.
"Miks et aijemmin oo antanu pojalle kiinteitä?! Sehän on näännyksissä, anna sille ruokaa! Ihmekkös aina huutaa!"

Tilanne 4.
Poika 4kk on väsynyt ja kitisee ruokailun yhteydessä.
"Noin sä vaan rääkkäät taas sitä poika ja pakotat sen syömään, ihmekkös aina huutaa!"

Kaikissa tilanteissa puhujana mun rakas äitini. :kieh:

Mieti isääs, kuin hän on saanut kuulla, ku oot itse ollut vauva. Kaikki varmaan menny väärin..

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
ja hei voi että miten vanhemmat naispuoliset sukulaiset ihmetteli, "eikö se edes vettä saa", kun itki nälkäänsä... Ja kun mulla tuli maitoa niin kovalla voimalla että vauva joutui välillä yskimään ja mä painoin harsoa nänniin että tyrehtyisi (luin jostain tollasen ohjeen ), niin ruokailun keskeytyessä ja lapsen tästä suuttuessa joku mummo kysyi "eikö oikein tule, voihan sitä pullostakin...." :headwall:

Sori mut :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Magister:
Mieti isääs, kuin hän on saanut kuulla, ku oot itse ollut vauva. Kaikki varmaan menny väärin..

Niinpä! Ja kamalaa kuunneltavaa se on nytteki, ku mofa hoitaa poikaa. Sillä on niin rauhalliset ja varmat otteet, ja poika tykkää ihan hirveesti mofasta (ainoo ketä ei mun ja isänsä lisäks oo koskaan vierastanu), ja silti mun äiti aina "neuvoo". :headwall:

Mun äiti ei kertaakaan kommentoinut mun vauvanhoitoa. Äitini kuoli kun mun lapsi oli 7kk mutta siihen mennessä ei tullut yhtään ilkeää kommenttia tai neuvoa. Ja olin oikein tyytyväinen. Mutta sitten taas oma mummoni (äidinäiti) neuvoi senkin edestä...
piät liikaa sylissä
lapsen paikka on sängyssä
huutaminen vahvistaa keuhkoja
ja sitten kun lapsi oli vanhempi niin syötti sille niin paljon karkkia että laatta lensi :whistle:

onneksi on kaksi korvaa toisesta sisään toisesta ulos...

viimeksi kyllä sanoin anopille takas, poikaa olin laittaa ulos vaunuihin nukkuu, niin aloitti, onko vauvalla varmasti tarpeeksi päällä, kun eihän liiku yhtään vaunuissa, laita nyt vielä tuo villakerros alle jne. aikani kuuntelin ja totesin:
-enköhän minä saa tämän kolmannenkin lapsen hengissä pidettyä, kun se on kahden aikasemmankin lapsen kohdalla onnistunut... ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :D

Tehos sen verran että vähän miettii mitä mulle sanoo... tai sitten se on miehelle tuputtaa niitä neuvoja....

Alkuperäinen kirjoittaja nikitön:
-enköhän minä saa tämän kolmannenkin lapsen hengissä pidettyä, kun se on kahden aikasemmankin lapsen kohdalla onnistunut... ilme oli kyllä näkemisen arvoinen :D

Heh, vähän niin kuin minun äitini kun tuli kolmtta lastani laitokselle katsomaan: "Iih, varo nyt sen niskaa", kun nostin vauvaa. Ja kauhistunut ilme päälle. Isommat lapseni 4v ja 2v, äitini hoitanut vauvaa viimeksi 28 vuotta sitten...

Yhteistyössä