Mun kaveri on ihan hermona koko ajan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Eilen oltiin rannalla, minä ja 2 lastani sekä ystäväni ja hänen 1,5-vuotias lapsensa. Kaveri oli koko ajan ihan hermona kun taapero tutki rannalla hiekkaa yms. Ihan siis normaalia tutustumista ympäristöön. Kaveri motkotti lapselle koko ajan, että "pysy nyt hetki paikallasi" ja " ei sun kanssa voi lähtee yhtään mihinkään" ja "jumalauta mulla menee hermot sun kans" jne jne..
Sitten alkoi valitus hiekasta, kun sitä on joka paikassa ja lapsi on ihan likainen. Yritin auttaa ja käytin hänen lasta uimassa ja touhusin, silti kaveri oli ihan kireenä koko ajan.
Ja siis tuo oli vain yksi esimerkki. Kaveri menettää koko ajan hermot lapseensa ja todella helposti. Olen vähän huolissani hänestä ja lapsesta..En tiedä mitä tällä kirjoituksella ajan takaa, kunhan purkaudun..

annan kyllä tutkia esim rannalla ja muualla, mutta hermo menee lapsen kanssa joka ei pysy yhtään paikallaan ja sekottaa joka nurkan.. en tiiä mitä vois tehä, siis sun kaverin saatika mun omassa asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väsynyt äiti, joka on yksin vastuussa lapsesta. ehdotapa lapsen isälle, että voisi ottaa vastuuta lapsesta.

ei auta ainakaan meillä. lapsi hyväksyy isän hoitajaksi vain jos minä en ole paikalla. eli perheenä ei sitten "harrasteta" mitään. jos olen paikalla, niin lapsi ei tee mitään isän kanssa, vaikka sitä ei ole siihen "opetettu" (isä ollut työttömänä lapsen syntymästä saakka ja hoitanut häntä ainakin yhtä paljon kuin minäkin), vaan vaatii minut kaikkiin hommiin. tosi hemmetin rasittavaa. välillä olen tehnyt niin, etten yksinkertaisesi suostu hoitamaan, siis vaatettaamaan potattamaan ym, vaan sanon että isä tekee. mut nihkeesti ja kauheella tappalulla onnistuu.

mistähän muuten voi tuommoinen kiinniolo äidissä johtua, kun emme itse ole sitä mitenkään edesauttaneet mielestäni?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väsynyt äiti, joka on yksin vastuussa lapsesta. ehdotapa lapsen isälle, että voisi ottaa vastuuta lapsesta.

tässä olen samaa mieltä.. Oon paljon vastuussa kahdesta lapsesta ku mies tekee vuoro työtä ja sit hänen vapaillaan mun aika menee suurimpiin siivouksiin yms. Mies kyllä auttaa ja on mielellään lapsen kanssa, mutta jotenkin ne päivät kuluu nii, että keksin tekemistä taaperolla ja 8v joka jo yhteisen tekemisen takia on hankalaa.

On meilläkin välillä noita päiviä... väsymyksestä johtuvaa turhautumista. Tuollainen jää vaan herkästi päälle, omalla esimerkillä ja rauhallisuudella (myös sitä kaverin lasta kohtaan) voi vaikuttaa paljon, ja voihan sitä vaikka kysyä siltä kaverilta että miten tämä jaksaa, että hän vaikuttaa kireältä.

Tuo on erittäin tyhmää ja idioottimaista, mitä vaaraa hiekan tutkimisessa on?
Pienen lapsen kuuluu tutkia ympäristöä, se on normaalia!!
Lapsi häiriintyy tuollaisesta käytöksestä!!

Yhteistyössä