Mun kimpussa ollaan täällä kotona jatkuvasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28985138]Olet itse itsesi pahin vihollinen ja apua kun et hae, niin mikään ei voi muuttua.[/QUOTE]

Niin tiiän. No lupaan ainakin tai ainakin yritän et tuon teidän kaikkien korviin viel positiivisiä uutisia !

Mut eniten vituttaa nää jotka lähettelee tollasta jotain herjaavaa ja usko siihen että muakin on sattunut aivan saatanasti liikaa tollanen huorittelu paska ja sen kyl pitäis nähdä jo tosta avautumisesta..

[QUOTE="Mie";28985205]Miksi haluat juuri Ouluun?[/QUOTE]

Se on kiva paikka ja vaan jostakin syystä mielyttää ja tuo mies on just siellä. :) ja pyytäny kans et voisinko tulla!

[QUOTE="vieras";28985219]Sanoit kaipaavasi yhtenä asiana juhlimista. Miksi et käy juhlimassa ja esimerkiksi baarissa?[/QUOTE]

Ei vaan pysty... Eikä mul oo ketään kenen kans mennäkkään ja sit jos menisin, niin siel kun pyörii niitä tyyppejä niin joutusin varmaan vaan ilkeilyn kohteeks.

Taas tämä täällä..
Ap, hommaapa nyt se aika oman paikkakuntasi sossuun ja mt-palveluihin.
Sieltä saat asiat eteenpäin ja pääset muuttamaan Ouluun.
Voin lähteä sun kanssasi baariin ja esittelemään Oulua, jos olet niin reipas että oikeasti saat itsesi raahattua sinne sossuun ja mt.hen.
Kun saat itsesi kirjoille siellä, voit vaihtaa paikkakuntaa ja pääset suoraan Oulun sossuun ja mt-toimistoon.

[QUOTE="vieras";28985245]Ok. No mikä sen muuttamisen esteenä on? Haet kaikki mahdolliset tuet, haet Oulusta kämpän ja muutat.[/QUOTE]

Tai etkö voi muuttaa sen miehen luokse?

Eikö se mies voisi käydä muuten sun kanssa baarissa? Ja onko pakko mennä juuri oman paikkakunnan baareihin? Menkää viereiseen kaupunkiin, jolloin tuttuja on paljon vähemmän, jos ollenkaan.

[QUOTE="vieras";28985242]Taas tämä täällä..
Ap, hommaapa nyt se aika oman paikkakuntasi sossuun ja mt-palveluihin.
Sieltä saat asiat eteenpäin ja pääset muuttamaan Ouluun.
Voin lähteä sun kanssasi baariin ja esittelemään Oulua, jos olet niin reipas että oikeasti saat itsesi raahattua sinne sossuun ja mt.hen.
Kun saat itsesi kirjoille siellä, voit vaihtaa paikkakuntaa ja pääset suoraan Oulun sossuun ja mt-toimistoon.[/QUOTE]

Ootko minkä ikänen/mies vai nainen ja kelpaisinko mä oikeesti sun kaveriks? :)

[QUOTE="vieras";28985245]Ok. No mikä sen muuttamisen esteenä on? Haet kaikki mahdolliset tuet, haet Oulusta kämpän ja muutat.[/QUOTE]

Ei varmaan mikään sillon. Kuhan nyt saa vaan selvyyden, yrittää viel maanantaina puhuu sen ammattiauttajan kans puhelimes joka hoitaa noita nuorten juttuja. ( sori oon vähän itsepäinen:PP )

Ei kai se etsivä nuorisotyö muuten änkee kotiin sisälle jos niille laittaa viestii?

Mitenkä se elämä koskaan puhtaalta pöydältä täysin alotetaan jos 40 ihmistä pitää mua huorana, vihaa ihan vitun vitusti ja ois valmis tekee kaikkensa jos varmasti viel törmättäis et mun elämä menee uudestaankin pilalle...

Ja kun ei oo luottamuksen arvosii ihmisii, eli tietävät minne aion mennä, voivat koska vaan tulla perässä ja pistää mun elämän paskaks?

Nyt ap, kuuntele.
Sanon tämän viimeisen kerran.
Se on aivan se ja sama jos jossain pikkukylässä/pikkupaikkakunnalla jotkut naurettavat urpot pitävät sua huorana ja vihaavat sua.
Sillä ei ole mitään väliä, ovat yksi kärpäsenkakka ihan jo Suomenkin mittakaavassa.
Tosi monilla meistä on ollut takanaan koulukiusasta,jopa ihan oikeaa vainoamista,raiskauksia,perheväkivaltaa jne. ja silti ihmiset jatkavat eteenpäin.
Mä olen itse kärsinyt oikeasti yhden häiriintyneen ihmisen vainoamisesta sekä koulukiusaamisesta.
Silti mä olen elänyt elämääni eteenpäin.

Miten ne muka voisivat "pistää sun elämän paskaksi"?
Eivät mitenkään.
Mietipä nyt realistisesti.
Jos muutat Ouluun, on NAURETTAVAN EPÄTODENNÄKÖISTÄ ETTÄ JOKU SUN KIUSAAJA MUUTTAISI PERÄSSÄSI.
Sä kuvittelet nyt vähän liian suuria itsestäsi, ei ketään kiinnosta sun elämä niin paljoa.
Ja vaikka muuttaisivatkin(mitä tuskin koskaan tulee tapahtumaan,ehkä muuttavat mutta EI sinun takiasi),mitä väliä sillä on?
Luuletko että muuttaisivat sun naapuriin vai?
Aika hankala päästä juuri tietylle asuinalueelle,juuri tiettyyn asuintaloon.
Ja vaikka pääsisivät(mahdollisuus lottovoiton luokkaa), so what?
Jos he sua häiriköivät, sä ilmoitat poliisille.
Lopeta toi uhrin rooli,sä voit valita!
Mene elämässäsi eteenpäin,sä vain annat kiusaajien voittaa ja ihan itse aiheutat sen että pilaavat elämäsi.
Hanki apua mt-toimistosta, sossusta, hanki asunto, koulupaikka/työpaikka ja unohda kiusaajasi.
Jos he sua vainoavat niin sitten ilmoitat poliisille, simple as that.

Jos sä jatkat tota uhriudessa rypemistä ja vainoharhaisten kuvitelmien kehittelyä sekä selittelyä ettet sä pysty, seuraava osasto on psykiatrinen osasto.
Se ei ole mikään mukava paikka,mutta sä oot jo niin solmussa että se on lähellä.

[QUOTE="vieras";28985251]Tai etkö voi muuttaa sen miehen luokse?

Eikö se mies voisi käydä muuten sun kanssa baarissa? Ja onko pakko mennä juuri oman paikkakunnan baareihin? Menkää viereiseen kaupunkiin, jolloin tuttuja on paljon vähemmän, jos ollenkaan.[/QUOTE]

En, kun ei silkään nyt oo oikeen vakituista kämppää ja sit on pari lasta jotka aina vierailee sen luona, niin ei kehtaa ihan heti avoon mennä.

Ja varmaan me oulus käydään sit yhdessä baareissakin jne.

Nyt kun tärkeintä ei oo se, et mä saan sen parisuhteen vaan eka itteni kuntoon ja omaa rauhaakin ja mut on miehet nii monta kertaa tolla huorittelu paskalla pettäny, et mie en nyt kiirehi asioissa..

Niin tiiän. No lupaan ainakin tai ainakin yritän et tuon teidän kaikkien korviin viel positiivisiä uutisia !

Mut eniten vituttaa nää jotka lähettelee tollasta jotain herjaavaa ja usko siihen että muakin on sattunut aivan saatanasti liikaa tollanen huorittelu paska ja sen kyl pitäis nähdä jo tosta avautumisesta..
Älä kiinnitä niihin huomiota. 99% ihmisistä täällä uskoo tuskasi ja uskoo siihenkin, että sinulla elämä vähitellen paranee, kunhan saat sellaista apua mitä tarvitset. Ymmärretään sekin, että kynnys avun hakemiseen on. Kunhan saisit nyt vaan otettua sen ensimmäisen askeleen ja et anna periksi, vaikka asiat eivät heti sujuisikaan täysin mallikkaasti. :hug:

Ei varmaan mikään sillon. Kuhan nyt saa vaan selvyyden, yrittää viel maanantaina puhuu sen ammattiauttajan kans puhelimes joka hoitaa noita nuorten juttuja. ( sori oon vähän itsepäinen:PP )

Ei kai se etsivä nuorisotyö muuten änkee kotiin sisälle jos niille laittaa viestii?
Olet täysikäinen eli ei sinua voida pompotella. Voit ihan huoleti hoitaa asioitasi eri tahojen kanssa.

En, kun ei silkään nyt oo oikeen vakituista kämppää ja sit on pari lasta jotka aina vierailee sen luona, niin ei kehtaa ihan heti avoon mennä.

Ja varmaan me oulus käydään sit yhdessä baareissakin jne.

Nyt kun tärkeintä ei oo se, et mä saan sen parisuhteen vaan eka itteni kuntoon ja omaa rauhaakin ja mut on miehet nii monta kertaa tolla huorittelu paskalla pettäny, et mie en nyt kiirehi asioissa..

No ihan oikeassa kyllä olet tuossa parisuhdeasiassa. Lähinnä mietin sitä siksi, että jos muuta keinoa ei olisi saada elämääsi jotenkin nytkähtämään eteenpäin, sitäkin voisi harkita. Mutta juu, oikeassa olet. Parempi hankkia kämppä ihan yksin.

[QUOTE="vieras";28985266]Älä kiinnitä niihin huomiota. 99% ihmisistä täällä uskoo tuskasi ja uskoo siihenkin, että sinulla elämä vähitellen paranee, kunhan saat sellaista apua mitä tarvitset. Ymmärretään sekin, että kynnys avun hakemiseen on. Kunhan saisit nyt vaan otettua sen ensimmäisen askeleen ja et anna periksi, vaikka asiat eivät heti sujuisikaan täysin mallikkaasti. :hug:[/QUOTE]

Näin.
Itsekin olen selvinnyt monenlaisista vaikeuksista ja tiedän hyvin sen kynnyksen avunhakemiseen, mutta oikeasti sä tarvit sitä apua ennemmin tai myöhemmin.
Joko sä olet aikuinen ja haet sitä apua NYT, tai sitten sä jäät pyörimään ja jossittelemaan ja joudut hakemaan sitä apua pakon edessä kun asiat on menneet jo paljon pahemmin solmuun!
Siinä vaiheessa sua ei enää kiinnosta miettiä onko kynnystä vai eikö ole, sun on pakko hakea sitä apua jos et halua pilata loppuelämääsi.
Mä kadun etten hakenut sitä silloin, kun vielä ajattelin että kynnys on niin korkea.
Tsemppiä ja tuhat halausta, sä selviät kyllä jos nyt vaan otat itseäsi niskasti kiinni ja pelastat itsesi ennen osastolle joutumista!
Sä voisit saada niin paljon parempaa.

[QUOTE="vieras";28985261]23-vuotias nainen ja mielelläni auttaisin sua ja tutustuisin lisää, jos oikeasti saisit nyt sen verran tsempattua että saisit itsesi hoidon piiriin ja paikkakuntasi sossun kautta asunnon Ouluun.[/QUOTE]

Heh, kiva jos meidän ystävyys alkaa tätä kautta :D tiiät musta jo kaikki tälläset jutut ja pidät mua varmaan ihan nolona kun oon tällä tavalla täällä sekoillu....

Ja toivottavasti et tuomihe sit minua myöskään sen takia, et mulla on tuon vanhemman oululais miehen kans juttua ja et hänellä on rikollisuutta/huumekierteitä takanaan joista on hyvin kyllä eroon päässyt...

Kun mä en silleesti siitä iästä välitä rakkaudessa, vaan tämän kaiken kokemisen jälkeen mulle ois tärkeetä aidosti löytää sellanen ihminen joka rakastaa minua. Nii emmä jaksa olla sit niin pinnallinen sen iän suhteen.

Mies on selvinny vaikeist asioist, mie oon selviimässä vaikeista asioista.

Heh, kiva jos meidän ystävyys alkaa tätä kautta :D tiiät musta jo kaikki tälläset jutut ja pidät mua varmaan ihan nolona kun oon tällä tavalla täällä sekoillu....

Ja toivottavasti et tuomihe sit minua myöskään sen takia, et mulla on tuon vanhemman oululais miehen kans juttua ja et hänellä on rikollisuutta/huumekierteitä takanaan joista on hyvin kyllä eroon päässyt...

Kun mä en silleesti siitä iästä välitä rakkaudessa, vaan tämän kaiken kokemisen jälkeen mulle ois tärkeetä aidosti löytää sellanen ihminen joka rakastaa minua. Nii emmä jaksa olla sit niin pinnallinen sen iän suhteen.

Mies on selvinny vaikeist asioist, mie oon selviimässä vaikeista asioista.

En pidä mitenkään nolona, sen verran paljon olen itsekin kokenut ja nähnyt.
Enkä tuomitse.
Haluaisin vain että oikeasti saisit asiasi eteenpäin ja elämäsi paremmaksi.
Olisi mahtavaa nähdä sun elämäsi paranevan,sun pitää vain tehdä se ensimmäinen askel. :)
Enhän mä edes tiedä oletko todellinen ihminen vai teini joka pelleilee kun ei omaa elämää ole,mutta jos olet se kuka sanot olevasi niin saat kyllä apua ja tukea.

[QUOTE="vieras";28985282]En pidä mitenkään nolona, sen verran paljon olen itsekin kokenut ja nähnyt.
Enkä tuomitse.
Haluaisin vain että oikeasti saisit asiasi eteenpäin ja elämäsi paremmaksi.
Olisi mahtavaa nähdä sun elämäsi paranevan,sun pitää vain tehdä se ensimmäinen askel. :)
Enhän mä edes tiedä oletko todellinen ihminen vai teini joka pelleilee kun ei omaa elämää ole,mutta jos olet se kuka sanot olevasi niin saat kyllä apua ja tukea.[/QUOTE]

No ei oo kyl tälläsillä asioilla tapana pelleillä ja pitäs näistä viesteistä näkyä mun aito tuska ja suru...

Ja tuskin kukaan teini muuten vaan ois jaksanu pelleillä tällästä jo yli vuoden ajan täällä...

Mietippä sitäkin. Ellei sille siitä jotakin maksettais!

Yhteistyössä