Mun mielestä köyhät pitäisi ottaa valtion huostaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelastus

Vieras
Kun tässä lamakin tulee ja kohta on vaikee elättää yhä kasvavaa köyhien joukkoja. Mun mielestä sosiaalituet pitäisi suorana rahallisena toimituksena lopettaa. Jos yksityinen ihminen/koko perhe todetaan köyhäksi ja sitä kautta kyvyttömäksi hoitamaan itse asioita, niin julkisen sektorin pitäis ottaa yksikön toimeentulo kokonaan kontolleen. Ruuat, juomat sun muut jaettais kerran viikossa. Kaikki muutkin perustarpeet jaettais. Käyttörahaa pieni määrä. Tietysti jos ihminen ei halua tähän alistua, niin on oikeus ottaa vastuu omasta elämästä.

Mua ärsyttää kun sossusta saa rahaa sitä enemmän mitä pahemmin asiat sössii. Jos on kaksi perhettä samoilla tuloilla ja toinen säästää ja toinen elää velaksi, niin se velkanen pelastetaan, mutta säästäjää rankaistaan. Oma vastuu ja omat päätökset tai sitten "huostaanotto". Mitäs mieltä?

Kun tässä lamakin tulee ja kohta on vaikee elättää yhä kasvavaa köyhien joukkoja. Mun mielestä sosiaalituet pitäisi suorana rahallisena toimituksena lopettaa. Jos yksityinen ihminen/koko perhe todetaan köyhäksi ja sitä kautta kyvyttömäksi hoitamaan itse asioita, niin julkisen sektorin pitäis ottaa yksikön toimeentulo kokonaan kontolleen. Ruuat, juomat sun muut jaettais kerran viikossa. Kaikki muutkin perustarpeet jaettais. Käyttörahaa pieni määrä. Tietysti jos ihminen ei halua tähän alistua, niin on oikeus ottaa vastuu omasta elämästä.

Mua ärsyttää kun sossusta saa rahaa sitä enemmän mitä pahemmin asiat sössii. Jos on kaksi perhettä samoilla tuloilla ja toinen säästää ja toinen elää velaksi, niin se velkanen pelastetaan, mutta säästäjää rankaistaan. Oma vastuu ja omat päätökset tai sitten "huostaanotto". Mitäs mieltä?

se voi tehdä sen. Se ei koskaan ole väärässä se on aina oikeassa joten ollaan hiljaanja katellaan kuinka itse sekoavat?

[QUOTE="vieras";27210219]Nehän on jo, itsemääräämisvaltaon kyllä viety aika pitkälti kokonaan työttömiltä kouluttamattomilta.[/QUOTE]

Joo, mutta miten pelastettais noiden lapset?

Olen samaa mieltä. Köyhyys Suomessa on yleensä osoitus kyvyttömyydestä hoitaa omia asioitaan. Toki ihmisillä voi olla monenlaisia ongelmia ja etenkin älykkäiden köyhien tapauksessa (niitäkin on) pitäisi yrittää jotain muuta. Mutta peruskarjaköyhät on se kasvavas porukka joka on luomassa ihan omaa köyhyyden, pummaamisen yms. kulttuuria. Tähän on puututtava kansakunnan ja noiden ihmisten oman edun takia.

[QUOTE="hohhoh";27210290]Joo, ja tyhymät kanssa. Ja avot, me oltaisiin ap:n kanssa samassa huostassa. Paitsi etten vissiin olis tarpeeksi köyhä, kai?[/QUOTE]

EN usko, että olen kovinkaan tyhmä. Testit, koulumenestys, taloudellinen menestys ja muukin menestys tukevat toisenlaista arviota älykkyydestäni. Tämä oli toki provokatorinen ehdotus, mutta mielestäni siinä on joiltakin osin ihan pohtimisen arvoisia asioita. Tarkoitan lähinnä sitä, että koska on ilmeistä, että köyhin kansanosa ei selviä elämästä ilman yhteiskunnan tukea, niin tukea olisi annettava muillakin tavoin kuin suoraan rahallisesti. Monilla sossun varassa olevilla ihmisillä on se tilanne, että sieltä suosta ei edes kannata yrittää ylös. Ja mikä pahinta, lapset perivät tämän saman mallin.

[QUOTE="ICY";27210295]Olen samaa mieltä. Köyhyys Suomessa on yleensä osoitus kyvyttömyydestä hoitaa omia asioitaan. Toki ihmisillä voi olla monenlaisia ongelmia ja etenkin älykkäiden köyhien tapauksessa (niitäkin on) pitäisi yrittää jotain muuta. Mutta peruskarjaköyhät on se kasvavas porukka joka on luomassa ihan omaa köyhyyden, pummaamisen yms. kulttuuria. Tähän on puututtava kansakunnan ja noiden ihmisten oman edun takia.[/QUOTE]

Voi vittu mikä mielipide, sulla ei siis ole hajuakaan tämän päivän suomesta missä jotkut tosiaan taistelee sen jokapäiväisen leivän ja perustoimeentulon kanssa?

No, mitäs tähän sanois..

Ketkä sit olis niitä köyhiä?

Kaikki jotka saa asumistukea?
Kaikki jotka saa toimeentulotukea? Myös pienipalkkaiset tällaiset?

Jos ensin muutettais tätä systeemiä niin, että KAIKKIEN ihmisten työnteko olis kannattavaa.
Myös meidän kaltaisessa perheessä.

Meillä on 10 lasta. Asumme vuokralla. Perheessämme on paljon kallista lääkitystä vaativia sairauksia, terveyskulut tuhansia euroja vuodessa.

Olemme päätyneet siihen että perheemme isä käy työssä ja minä hoidan lapset.
Miehen palkka on yli 3700€/kk. Silti saisimme toimeentulotukea jos mieheni ei tekisi sivutyötä jossa hän ansaitsee 300€/kk. Nyt pysymme 'kuivilla' ja saamme vain asumistukea.

Mielestäni perheitä pitäisi tukea verovähennyksin, siten työnteko kannattaisi aina.

Aina yhtä söpöä kun joku luulee taloudellisen "menestyksen" johtuvan suoraan "älykkyydestään".

EN minä niin sanonut. Ensinnäkään en minä ole rikas. Älykkyys onkin sitten vielä hankalammin arvioitava ominaisuus. Ja tiedän varsin hyvin, että on myös köyhiä älykkäitä ja rikkaita ihmisiä, jotka ovat tyhmiä. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että hieman älykkyys ja taloudellinen varallisuus korreloivat. Toki osa on syytä ja osa seurausta.

Uskon myös, että on olemassa köyhiä ihmisiä, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioita alkuunkaan. Jos heidän vapautta tässä suhteessa vähennettäisiin, saattaisi olla, että he pystyisivät keskittymään paremmin oleelliseen. Ja tästä seuraisi se, että heistä ainakin osa saattaisi jopa löytää jotain elämänlankaa...

Mun mielestä sosiaalisen turvaverkon varassa köllöttelevät jotka eivät todella AKTIIVISESTI etsi töitä (se että täyttää työkkärin laput ja käy parilla turhakurssilla ei riitä) pitäisi siirtää nykyisistä yhteiskunnan kustantamista asunnoista keskitetyille työleireille teltta- tai parakkimajoitukseen ja vapauttaa näin asuntoja niille jotka asuntoja oikeasti tarvitsevat esim. pääkaupunkiseudulla.

Näillä työleireillä voitaisiin sitten jakaa kertynyttä työvoimaa yhteiskuntaa hyödyttäviin tarpeisiin, esim tienvierustojen ja kaupunkien maiden siivoamisiin, vanhustenhuoltoon yms. Vastineeksi saisi sitten ruoan ja yösijan.

Ei voi olla oikein että esim. työn perässä muuttava ei helposti saa edullista asuntoa esim. pääkaupunkiseudulta samalla kun työttömät lököttelevät kotona päivät pitkät ja surffaavat laajakaistayhteyksillä. Eikä ole oikein että työssäkäyvät maksavat asumisensa sataprosenttisesti samalla kun lököttelijät saahat siihen tukea.

Olisiko lopullinen ratkaisu, vai pääsisikö tuolta halutessaan pois?

[QUOTE="ap";27210308]EN usko, että olen kovinkaan tyhmä. Testit, koulumenestys, taloudellinen menestys ja muukin menestys tukevat toisenlaista arviota älykkyydestäni. Tämä oli toki provokatorinen ehdotus, mutta mielestäni siinä on joiltakin osin ihan pohtimisen arvoisia asioita. Tarkoitan lähinnä sitä, että koska on ilmeistä, että köyhin kansanosa ei selviä elämästä ilman yhteiskunnan tukea, niin tukea olisi annettava muillakin tavoin kuin suoraan rahallisesti. Monilla sossun varassa olevilla ihmisillä on se tilanne, että sieltä suosta ei edes kannata yrittää ylös. Ja mikä pahinta, lapset perivät tämän saman mallin.[/QUOTE]

Älä yritä, pahenee vaan...

[QUOTE="eräs";27210436]No, mitäs tähän sanois..

Ketkä sit olis niitä köyhiä?

Kaikki jotka saa asumistukea?
Kaikki jotka saa toimeentulotukea? Myös pienipalkkaiset tällaiset?

Jos ensin muutettais tätä systeemiä niin, että KAIKKIEN ihmisten työnteko olis kannattavaa.
Myös meidän kaltaisessa perheessä.

Meillä on 10 lasta. Asumme vuokralla. Perheessämme on paljon kallista lääkitystä vaativia sairauksia, terveyskulut tuhansia euroja vuodessa.

Olemme päätyneet siihen että perheemme isä käy työssä ja minä hoidan lapset.
Miehen palkka on yli 3700€/kk. Silti saisimme toimeentulotukea jos mieheni ei tekisi sivutyötä jossa hän ansaitsee 300€/kk. Nyt pysymme 'kuivilla' ja saamme vain asumistukea.

Mielestäni perheitä pitäisi tukea verovähennyksin, siten työnteko kannattaisi aina.[/QUOTE]

päättää mitä päättäät? voidaan ipistä? mutta auttaako? Suomi suomena luhistuu..Mietin irtautumista suomesta.

Olet siis itse juuri saanut kieltävän päätöksen sossusta ja nyt päätit avautua kaikelle kansalle? Lama taisi tulla jo 10 vuotta sitten mutta siitä et tietenkään ole mitään kuullut?

"yhä kasvavaa köyhien joukkoja"?

Yhteistyössä