Mun mies ei tajua, että tässä on kyse munkin elämästäni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Turhautunut"

Vieras
Mitään ratkasuita ei voida tehdä kun "ei nyt", "älä taas alota", "älä painosta", "no en oo vielä miettiny" jnejne ja mulle odottavan aika on pitkä -mutta en mäkään maailman tappiin aio odotella..

Tilanne siis se, että ollaan seurusteltu muutama vuosi.
Yhteisiä lapsia ei ole, mutta mulla on edellisestä liitosta ekaluokkalainen poika ja ovat tulleet hyvin toimeen alusta asti mun miehen kanssa.

Muutettiin n.vuosi sitten miehen omakotitaloon mikä vielä kesken (ei pahasti, mutta pinnat, piha jne.. raksatavaraa joka paikassa).
Mies rakentanut itse pitkästä tavarasta ilman aikatauluja kun on myös rakennusalan yrittäjä niin rakentanut omaa kun ehtinyt.

Olemme siis vuoden asuneet tässä ja mistään ei puhuta mulle, mitään ei kerrota, mitään en voi ehdottaa ja mitään ei koskaan suunnitella.
Sillon jo puhuttiin et jotenkin otan osaa talon kuluihin, mutta mies on ovelasti aina vaihtanut puheenaihetta tai kuitannut esim"ei nyt"-tokaisulla kun olen aloittanut puhumaan mun osuudesta tähän taloon.
Ei ole musta reilua et mulle ei tästä jää mitään käteen vaikka 110% huollan kodin töideni lisäksi, ostan ruuat jne.

Mä haluaisin hirveesti tehdä tän loppuun kun mulla olis iltaisin aikaa, voisin tapetoida, maalata, vaikka laatottaa jos mulle kerrottas miten. Mies on kieltänyt mua menemästä ominpäin ostamaan mitään tarvikkeita kun ne pitää kuulema hakee tietystä paikasta missä miehellä tili ja aina lupaa et mennään sit yhdessä ja yhdessä ja yhdessä eikä koskaan mennä.

Harkitsen vakavasti eroa mikä on musta kamala ajatus koska rakastan miestäni ja lapseni viihtyy täällä todella hyvin, sai vihdoin oman huoneen, on tutustunut naapurin lapsiin jne. Elämä on tavallaan mallillaan, mutta ei kuitenkaan. Jotenkin mies ei uskalla luottaa muhun eikä "ymmärrä antaa vaikka on antanut ymmärtää".

Keskusteltu on sen sata kertaa. Miten mä herätän ton miehen sen viimesen kerran et mä olen NYT tosissani?!

Jos tosiaan olet yrittänyt puhua usein niin ei auta kuin laittaa oma asunto hakuun. Jospa sitten mies heräisi. Toisaalta ei sulla taloon ole mitään oikeutta ja jos siinä saat ilmaiseksi asua ja lapsellakin oma huone niin tottakai osallistut sitten muihin kuluihin.

• Tykkää
Reactions: Jatiska
Jospa miehesi haluaa vaan tehdä itse oman projektinsa loppuun ja omalla aikataululla. Hetkeäkään en epäile etteikö melkein valmiissa asuminen alkaisi ottaa pannuun, mutta toiset vaan on mustasukkaisia omista töistään ja heitä ei silloin paljon patistelut ja mankumiset hetkauta. :(

Koeta tavalla tai toisella sulkea omat silmäsi kesken eräisyyksiltä ja anna asian ainakin toistaiseksi olla.

[QUOTE="vieras";25923488]Jos tosiaan olet yrittänyt puhua usein niin ei auta kuin laittaa oma asunto hakuun. Jospa sitten mies heräisi. Toisaalta ei sulla taloon ole mitään oikeutta ja jos siinä saat ilmaiseksi asua ja lapsellakin oma huone niin tottakai osallistut sitten muihin kuluihin.[/QUOTE]

No ei ehkä ole oikeutta, mutta olen tehnyt miehelle selväksi, että mä haluan myös kartuttaa omaisuutta, että joko ostan oman asunnon tai omistetaan miehen kanssa talo yhdessä. Mua ahdistaa ajatus että toinen kartuttaa omaisuuttaan koko ajan ja mä olen ikäänkuin tyhjän päällä.

[QUOTE="vieras";25923531]No joo. Hämmästelen näitä liittoja, joissa tällaisista asioista ei puhuta. Miten sitä muutetaan yhteen puhumatta tällaiset perusasiat??[/QUOTE]

Kyllä me puhuttiin ja tein selväksi, että haluan sitten myös "kartoittaa omaisuutta" siinä missä mieskin ja mies myötäili et tottakai.
Nyt kuitenkin kokoajan siirtää ja siirtää sitä ajankohtaa että asia nostettais tosiaan pöydälle!

[QUOTE="Turhautunut";25923548]Kyllä me puhuttiin ja tein selväksi, että haluan sitten myös "kartoittaa omaisuutta" siinä missä mieskin ja mies myötäili et tottakai.
Nyt kuitenkin kokoajan siirtää ja siirtää sitä ajankohtaa että asia nostettais tosiaan pöydälle![/QUOTE]

Yksinkertaisesti vaadit, että asia otetaan pöydälle NYT, eikä joskus sitten. Tai sä alat miettimään lapsesi kanssa muuta suunnitelmaa.

Kyllä mustakin kohtuullista olisi, että sopisitte siitä että sä lunastaisit jonkin osuuden talosta ja samalla saisit myös sananvaltaa talon asioihin.

Tai sit alat puhumaan, että ostat jonkin sijoitusasunnon jostakin, joka sitten voi tarvittaessa toimia myös sinun ja poikasi uutena asuntona, jos miehen kanssa ei päästä mihinkään yhteisymmärrykseen... No joo, villi idea mutta ei tuo teidän homma kovin reilulta tunnu.

[QUOTE="Turhautunut";25923548]Kyllä me puhuttiin ja tein selväksi, että haluan sitten myös "kartoittaa omaisuutta" siinä missä mieskin ja mies myötäili et tottakai.
Nyt kuitenkin kokoajan siirtää ja siirtää sitä ajankohtaa että asia nostettais tosiaan pöydälle![/QUOTE]

Ihana lähtökohta suhteelle, että haluat kartoittaa omaisuutta....

[QUOTE="Turhautunut";25923535]No ei ehkä ole oikeutta, mutta olen tehnyt miehelle selväksi, että mä haluan myös kartuttaa omaisuutta, että joko ostan oman asunnon tai omistetaan miehen kanssa talo yhdessä. Mua ahdistaa ajatus että toinen kartuttaa omaisuuttaan koko ajan ja mä olen ikäänkuin tyhjän päällä.[/QUOTE]

Maksatko sä miehelle jotain kuluja talosta vai asutko ilmaiseksi? Jos asut ilmaiseksi ja osallistut vain "juokseviin" kuluihin, niin miksi et säästäisi muulla tavoin itse, ei asuntosäästäminen ole ainoa keino. Siis maksatko sä yksin kaikki koko perheen ruuat? Voisit vielä kerran ottaa puheeksi teidän talouden järjestämisen, että jos kerran mies ei halua sinun talosta mitään omistavan, niin kuinka sitten hoidatte asian.

Vaikuttaa siltä, että mies haluaakin pitää ainakin vielä talonsa ihan omanaan, jossa sinä ja lapsesi asutte hänen kanssaan.

[QUOTE="vieras";25923605]Ihana lähtökohta suhteelle, että haluat kartoittaa omaisuutta....[/QUOTE]

Ei sen nyt mikään "lähtökohta suhteelle" tarvitse olla, jos pitää taloudelliset realiteetit mielessä. Pakko kai tässä on itse kunkin miettiä tulevaisuuttaan - liekö eläkejärjestelmääkään tällaisenaan enää olemassa, kun meikäläiset on vanhuksia.

Miestäsi luultavamin häiritsee tällä hetkellä keskeneräisyys talon suhteen eniten, toisekseen laatoitus yms "pikkutyöt" ovat oikeasti osaamista vaativia töitä, joita ei pelkällä kertomisella voi oikein oppia, jos haluaa toimivaa ja laadukasta jälkeä.
Yritä vilauttaa yllämainittua asiaa miehellesi, että uhkaat raa'asti lähteä kävelemään jos ette edes voi keskustella asiasta, ja jos ei auta niin menet vaikka äidillesi? tai jollekin ystävällesi yökylään, se saattaisi olla riittävä herätys miehellesi, jotta hän ymmärtäisi asiaa sinunkin kannaltasi.

Mulla on nykyään niin sellanen olo et mua ei kunnioiteta yhtään ja kohdellaan kun lasta kun yritän puhua "ei nyt", "odota nyt" jne.
Ja olen miehelle sanonut, että mua ottaa päähän ja turhauttaa ja haluaisin jotain selkoa tähän elämäntilanteeseen ja aina se tyyliin antaa suukon ja sanoo, että "no jutellaan sit ihan ajan kanssa" ja koskaan sitä aikaa ei kuitenkaan tunnu olevan?!

Mä ymmärrän miestä et sitä "pelottaa" jakaa omaisuutensa niinsanotusti mun kanssa, mutta mä nyt tosiaan haluaisin et tää olis sit MEIDÄN talo kun kerta mies haluaa et on MEIDÄN elämä.
Tunnen itseni ulkopuoliseksi.

Ja ilmaiseksi en ole mitään vonkumassa, eikä tää mun asuminen nyt ihan ilmaista ole. Maksan koko perheen ruuat, hoidan koirat ja kodin, ostan kaikki kotiin tarvittavat asiat jne.

Kai se on taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas koitettava nostaa kissa pöydälle. Mua vaan jo valmiiks ärsyttää ja se ei oo hyvä lähtökohta keskustelulle... :(

Niin kyllä minä en jatkaisi enää päivääkään samalla mallilla. Mies maksaa talonsa, ja sä teidän kaikkien elämisen. Mies kartuttaa varallisuuttaan, sä pidät teidät kiinni tämän päivän leivässä etkä kartuta mitään vaikka laitat ainakin saman summan perheen kuluihin... Reilua, not.
Jos ei mies halua tyyliä muuttaa, niin joko otat eron tai jatkat tyytymättämänä samaan malliin.

Mulle tuli mieleeni, että ehkä mies ei halua jakaa taloa sun kanssasi. Jos on sen omin käsin rakentanut, niin eron tullessa se pitäisi mahdollisesti myydä, jotta mies saisi ostettua sut talosta ulos. Vaikka sä maksaisitkin puolet talon tämän hetkisestä arvosta, niin eron hetkellä sen arvo voi olla jo suurempi. Toki pienempikin, mutta silti. Miehen pitäisi ainakin sijoittaa sulta saamasi rahat turvallisesti ja tuottavasti, jotta olisi sitten eron tullessa mahdollisuus maksaa sut siitä ulos ilman, että miehen tarvitsee ottaa velkaa. Voisitko itse ajatella jotain muuta sijoituskohdetta kuin juuri tuo talo?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25923856:
Mulle tuli mieleeni, että ehkä mies ei halua jakaa taloa sun kanssasi. Jos on sen omin käsin rakentanut, niin eron tullessa se pitäisi mahdollisesti myydä, jotta mies saisi ostettua sut talosta ulos. Vaikka sä maksaisitkin puolet talon tämän hetkisestä arvosta, niin eron hetkellä sen arvo voi olla jo suurempi. Toki pienempikin, mutta silti. Miehen pitäisi ainakin sijoittaa sulta saamasi rahat turvallisesti ja tuottavasti, jotta olisi sitten eron tullessa mahdollisuus maksaa sut siitä ulos ilman, että miehen tarvitsee ottaa velkaa. Voisitko itse ajatella jotain muuta sijoituskohdetta kuin juuri tuo talo?

No sanois sen sit suoraan.
Ottaa päähän et lupaa mulle et voin osallistua talon kuluihin ja sovitaan tarkemmin yhdessä miten tää "omaisuus" jaetaan ja kuka maksaa mitäkin ja sit ei pysty edes ääneen sanomaan et on muuttanut mielensä.
Ei mulla ole varaa sijoittaa mihinkään kun elätän koko perheen.
Pakko tähän on joku ratkaisu tulla et kuka maksaa mitäkin tai vaikka avata yksi yhteinen tili minne kummaltakin menee arkielämiseen tietty määrä kuussa.

[QUOTE="Turhautunut";25923891]No sanois sen sit suoraan.
Ottaa päähän et lupaa mulle et voin osallistua talon kuluihin ja sovitaan tarkemmin yhdessä miten tää "omaisuus" jaetaan ja kuka maksaa mitäkin ja sit ei pysty edes ääneen sanomaan et on muuttanut mielensä.
Ei mulla ole varaa sijoittaa mihinkään kun elätän koko perheen.
Pakko tähän on joku ratkaisu tulla et kuka maksaa mitäkin tai vaikka avata yksi yhteinen tili minne kummaltakin menee arkielämiseen tietty määrä kuussa.[/QUOTE]
Sun pitää laittaa kova kovaa vastaan. Ja sanoa miehelle, että jos sä et saa ostaa puolikasta talosta NYT, niin sitten sä sijoitat sen rahan johonkin muuhun. Ja yhteiselämää alkaa kumpikin rahoittaa yhtä paljon eikä niin, että mies maksaa vain taloa ja sinä kaiken muun.