Mun mies sekosi yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tosta lukien mä ymmärtäisin, et sun mies istui sun päälle siksi että halusi ettet pakene tilannatta vaan puhut hänen kanssa. tuli mieleen että harmittaako sun miestäs se että sä poltat? herääminen, sun huutaminen, meneminen vessaan, lapsen yksin huutamaan jättäminen ja lopuksi vielä tupakalle meno tuntui sun miehestä ehkä niin itsekkäältä toiminnalta että koitti,et rauhottuisit siinä sohvalla, et tupakan voimin. vai? sekin vaikuttaa et istuiko sattuttaen vai ns.hellästi? mut sinuna en olis huolissaan. mielestäni sun kannattas ainakin koittaa jaksossa antaa miehesi valmistautua rauhassa töihin ja itse herätä aamulla lapsen kanssa päivään, jos joudut yöllä vain kerran(jos sitäkään)heräämään. saat kuitenkin itse ottaa päivällä n.3 päiväunet,eikö?. luulempa että miehesi on väsynyt mutta silti ajattelee sun parasta ja antaa sun nukkua aamulla. ehkä tämän jälkeen entistä enempi..ja omalla kustannuksella. jos miehesi saisi viikot nukkua ja herätä rauhassa niin varmaan mielellään ja voimissaan heräisikin sairasteluöinä sua auttamaan ja tälläisiltä ylilyöntiyöltä välttyisitte.

Täällä on näköjään aivan sairasta porukkaa, eli aloittajan ei kyllä juuri kannata näille viesteille korvaansa lotkauttaa.
Miten hel*etissä istutaan toisen päälle hellästi siten, että hänet väkisin pidetään paikallaan??? Ja se, että teillä on jotain pakkomielteenomaisia tunteita tuota tupakointia vastaan, ei tarkoita sitä, että kaikilla ihmisillä niitä olisi... ainakaan normaaleilla.

Ohhoh! Tollasta yhden päivän vauvan kitinän ja nuhan jälkeen?!? Ja sinä siis vaan ylireagoit ja miehesi sekosi. Huhhei.

Tarkoitin miehen sekoamisella sitä, että hän on tähän asti ollut turvallisin, rauhallisin, kiltein ja luotettavin ihminen kenet olen koskaan tavannut, ja yht' äkkiä hän kävikin minuun kiinni. Itse olen luonteeltani melko äkkipikainen, mikä varmaan on jo käynyt ilmi. En kuitenkaan ole koskaan ollut väkivaltainen oma-aloitteisesti, en edes elotonta materiaa kohtaan. Itseäni puolustaisin jos joku mua löisi, mutta itse en löisi ketään ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin luulen;22430638:
mutta jos vanhat pelot nousee edelleen esiin niin tarvitset edelleen terapiaa.

Anteeksi mutta kelle tahansa normaalille terveelle ihmiselle nousee pelot esiin, jos joku väkisin heitä pitää kiinni, kaataa sohvalle ja heittäytyy päälle, niin että et pääse pakoon.

Jos tuollainen tilanne teille on ihan arkista ja normaalia, niin kannattaisi pikemminkin teidän hakeutua hoitoon.

Täällä kyllä korppikotkat raatelee avun tarpeessa olevan ihmisen ihan silpuksi. He kun ovat niitä 'erinomaisia' äitejä, joilla ei koskaan päreet pala.

He nimenomaan takertuvat kaikkeen epäolennaiseen, kuten hermostuksissaan röökin vetämiseen.
Antakaa herrajjumala ihmisen joskus olla epätäydellinen ja jos uskaltaa täältä apua pyytää niin paskaako heitätte silmille?

Luultavasti aapeen vauva nyt otetaan huostaan ja muuta vastaavaa. Inhoan teitä naisenkuvatuksia, jotka lyötte lyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin luulen;22430638:
mutta jos vanhat pelot nousee edelleen esiin niin tarvitset edelleen terapiaa.

Musta taas on ihan normaalia että ne nousee samanlaisesta käytöksestä kuin mistä ne on aikanaan saaneet alkunsakin. Jos taas mies ei olisi käyttäytynyt uhkaavasti, en olisi mennyt paniikkiin.

tosta lukien mä ymmärtäisin, et sun mies istui sun päälle siksi että halusi ettet pakene tilannatta vaan puhut hänen kanssa. tuli mieleen että harmittaako sun miestäs se että sä poltat? herääminen, sun huutaminen, meneminen vessaan, lapsen yksin huutamaan jättäminen ja lopuksi vielä tupakalle meno tuntui sun miehestä ehkä niin itsekkäältä toiminnalta että koitti,et rauhottuisit siinä sohvalla, et tupakan voimin. vai? sekin vaikuttaa et istuiko sattuttaen vai ns.hellästi? mut sinuna en olis huolissaan. mielestäni sun kannattas ainakin koittaa jaksossa antaa miehesi valmistautua rauhassa töihin ja itse herätä aamulla lapsen kanssa päivään, jos joudut yöllä vain kerran(jos sitäkään)heräämään. saat kuitenkin itse ottaa päivällä n.3 päiväunet,eikö?. luulempa että miehesi on väsynyt mutta silti ajattelee sun parasta ja antaa sun nukkua aamulla. ehkä tämän jälkeen entistä enempi..ja omalla kustannuksella. jos miehesi saisi viikot nukkua ja herätä rauhassa niin varmaan mielellään ja voimissaan heräisikin sairasteluöinä sua auttamaan ja tälläisiltä ylilyöntiyöltä välttyisitte.

Mun mies polttaa itsekin, ja poltti myös raskauden ajan vaikka toivoin että olisi lopettanut. Joten siitä ei ole kyse. Olen myöskin itse sanonut että voin nousta myös aamulla lapsen kanssa, mutta mies on itse vaatinut että minä nukun aamulla pidempään. Hänestä on kuulemma mukavempi aamulla touhuta rauhassa aamutoimet, lapsemme on kuitenkin sen ensimmäisen tunnin aamulla hyvin rauhallinen, leikkii itsekseen lattialla jne.

[QUOTE="vieras";22430227]Eniten tässä huolestutti se, että et kestä yhtä katkonaista yötä vaan alat riehua lapsen aikana. Sinähän voit sitten nukkua päivällä lapsen kanssa, jos kerran niin väsyttää. Miehen kuitenkin täytyi lähteä aamulla töihin. Siellä ei paljon päiväunia vedellä (paitsi eduskunnassa uusien vilttien kanssa!) .
.[/QUOTE]

Mikä ihme teitä oikein riivaa. Väen väkisin yritätte syyllistää tuon aloittajan, vaikka ihan varmasti lähes jokainen pikkulasten vanhempi on kokenut täydellisen väsymyksen hetken, jolloin tekisi mieli vain huutaa.
Eihän hän käsittääkseni edes sille vauvalle suoraan huutanut, vaan yleisesti vaan huusi. Ihan ymmärrettävää.

[QUOTE="vieras";22430881]

Luultavasti aapeen vauva nyt otetaan huostaan ja muuta vastaavaa. Inhoan teitä naisenkuvatuksia, jotka lyötte lyötyä.[/QUOTE]

Allekirjoitan tämän. Ihan hiveitä ämmiä täällä näköjään roikkuu. Siis oikeasti, vahingonilo ja toisten haukkuminen ja syyllistäminen on tämän palstan äitien viihdettä.

Onko teillä oikeasti itsellänne noin kamala elämä, että teidän täytyy tuota pahaa oloa yrittää väkisin levittää muillekin?=

[QUOTE="neuvoton";22430776]Miksi koko ajan toitotatte että mun vastuulla on herätä viikolla? Niinhän mä teenkin normaalisti, mutta miksi teillä on perusolettamus että kaikissa perheissä yöheräämiset pitäs hoitaa samalla tavalla?

siksi et muissa perheissä ei tapahdu tuollaisia ylilyöntejä. on siis hyväksi havaittu käytäntö.

Alkuperäinen kirjoittaja kauheita ihmisiä;22430906:
Mikä ihme teitä oikein riivaa. Väen väkisin yritätte syyllistää tuon aloittajan, vaikka ihan varmasti lähes jokainen pikkulasten vanhempi on kokenut täydellisen väsymyksen hetken, jolloin tekisi mieli vain huutaa.
Eihän hän käsittääkseni edes sille vauvalle suoraan huutanut, vaan yleisesti vaan huusi. Ihan ymmärrettävää.

Peesi. Ap:lle vaan tsemppiä, tilanne ohi, molemmat osapuolet pyytäneet anteeksi ja kaikki ok. Nyt vaan perheelle paranemisia. :hug:

[QUOTE="isomyy";22430687]Olet ollut koko aamun täällä netissä haukkumassa miestäsi, missä vauvasi on? Kuka on hoitanut tämän ajan sairasta lastasi? Olen samaa mieltä muiden kanssa, että olet ammattiauttajan tarpeessa![/QUOTE]

Lapsi on ollut nukkumassa, heräsi hetki sitten. Nukkui ilmeisesti univelkaansa pois. Itse en mennyt nukkumaan koska arvelin ettei hän nuku kauaa, sitä sä kysyt seuraavaks kuitenkin.

[QUOTE="neuvoton";22430776]Miksi koko ajan toitotatte että mun vastuulla on herätä viikolla? Niinhän mä teenkin normaalisti, mutta miksi teillä on perusolettamus että kaikissa perheissä yöheräämiset pitäs hoitaa samalla tavalla?

siksi et muissa perheissä ei tapahdu tuollaisia ylilyöntejä. on siis hyväksi havaittu käytäntö.

Joo ei. Missään muissa perheissä ei tapahdu mitään ylilyöntejä, kellään ei koskaan pala hermo...

Voi hyvänen aika.

Vaikea kommentoida näkemättä tilannetta mutta en itse hyväksyisi sitä jos haluaisin lähteä ulos rauhoittumaan ja mies ei päästäisi, mielestäni tämä on tietyllä lievällä tapaa väkivaltaa. Olen itsenäinen ihminen ja jos haluan hetkeksi positua kesken riidan niin minulla on siihen oikeus eikä tuo miehesi käytös ollut minusta oikeutettua. Mutta jatkosta en osaa sanoa kun en tunne miestäsi, vaikea näin ulkopuolisen arvioida.

Parasta toivon kuitenkin teille.

Nyt kyllä huijaat. Missään muussa perheessä ei ikinä oo äiti menettäny totaalisesti hermojaan? :D

pa***puhetta. joka perheessä tapahtuu ylilyöntejä, tilanteet saattaa vain olla erilaisia.

Täällä on näköjään aivan sairasta porukkaa, eli aloittajan ei kyllä juuri kannata näille viesteille korvaansa lotkauttaa.
Miten hel*etissä istutaan toisen päälle hellästi siten, että hänet väkisin pidetään paikallaan??? Ja se, että teillä on jotain pakkomielteenomaisia tunteita tuota tupakointia vastaan, ei tarkoita sitä, että kaikilla ihmisillä niitä olisi... ainakaan normaaleilla.

mä kyllä vaan heitin ilmaan ajatuksia joita ap voi miettiä, mikä laukaisi miehen käytöksen...et niiltä vois välttyä jatkossa ja jutella niistä. en tuomitse tupakointia! tai ap:n käytöstä, en miehenkään. heitin vaan ilmaan ajatuksen miltä miehestä saattoi tuntua. mut, okei ei, koska ap sanoi että näin ei ole. ja kyllä musta on eriasia et ottaa kiinni tai et satuttaa! voi sitä lastakin ottaa riuhtaisten kiinni, jos ei tottele tai menee makarooniksi kaupankassalla, mut on eri asia jos ottaa niin kovin että lasta sattuis. voihan sitä istua päälle vaan pitääkseen toista paikallaan et rauhoittuu ja kuuntelee tai sit istua niin kovin että on tarkoitus satuttaa toista fyysisesti. musta on ainakin hyvin olennaista kummasta oli kyse.

Mulle tuli mieleen että jos edellisessä suhteessa olet tottunut saamaan selkääsi niin olisitko ehkä tavallaan tiedostamattasi hakenut väsymykseesi samanlaista tilannetta? Tavallaan provosoinut miestäsi toimimaan niin. ( saiko mies ehkä kuvan että olet lähdössä pihalle ja jotain voi sattua tai hyppäämässä parvekkeelta tms... mikä laukaisi hänessä toimimistavan? )
Ajattelin tätä siksi, että itse otin ekalta mieheltäni turpaan monesti ja tilanne loppui aina siihen että olin saanut turpaani. Mies lopetti sen jälkeen ja hävisi paikalta. Uudessa suhteessa itse joskus kokeilin miten pitkälle voin mennä ja hermostuuko mieheni samalla tavalla kuin entinen mies. En tehnyt tätätahallani vaan tajusin jälkeenpäin että se on kokeilua. Kun en saanut turpaani, tilanne ei ollutkaan sama vanha "perusturvallinen" turpaan ja sit se on ohi-tilanne, joten itse suututin ja suututin miestä. No, nykyinen mies ei kyllä lyö vaikka kiljuisin kurkku suorana edessä ja huutaisin tappavani koko maailman. Toteaa vaan että "hei rauhotuhan jo, mitä sä keuhkoot".
En tarkota että kellään ois oikeus käydä käsiks mutta joskus itse provosoi toista tahtomattaankin koska on tottunut tientynlaiseen kuvioon. Kun kuvio ei toistukaan, tuklee tavallaan turvaton olo, koska ei tiedä mitä on odotettavissa. Väkivaltaisen suhteen jälkeen voi mennä pitkäänkin ennenkuin omat aivot tajuavat tilanteen silloin kun tulee ylilyöntejä.

[QUOTE="vieras";22430881]Täällä kyllä korppikotkat raatelee avun tarpeessa olevan ihmisen ihan silpuksi. He kun ovat niitä 'erinomaisia' äitejä, joilla ei koskaan päreet pala.

He nimenomaan takertuvat kaikkeen epäolennaiseen, kuten hermostuksissaan röökin vetämiseen.
Antakaa herrajjumala ihmisen joskus olla epätäydellinen ja jos uskaltaa täältä apua pyytää niin paskaako heitätte silmille?

Luultavasti aapeen vauva nyt otetaan huostaan ja muuta vastaavaa. Inhoan teitä naisenkuvatuksia, jotka lyötte lyötyä.[/QUOTE]

Iso peesi. Ja tällaisia on nämä naiset, jotka sitten kasvattaa niitä "empaattisia tulevaisuuden aikuisia"...

miehen reaktio meni yli, eli sinä olit menossa rauhottumaan tupakalle, hän repi sinut väkisin sohvalle ja "rauhoitteli" eli mies teki oikeasti väkivaltaa koska sinä et ollut fyysisesti uhkaava kenellekkään tilanteessa ja kuten sanottua olit menossa tupakalle muutenkin rauhoittumaan.

Muokkaus: oma reaktiosi toki meni yli myös

Joskus elämä käy ylivoimaiseksi vanhemmille hetkittäin, tee selväksi miehellesi ettei se saa ikinä tehdä noin enää, koska kyse ei ollut lyömisestä tai vastaavasta, asian voi vielä selvittää. Sinulla oli oikeus hermostua, miehellä oli oikeus järkyttyä ja myös hermostua, käsiksi käymiseen ei ollut mitään perusteita.

Pakota miehesi puhumaan asiasta jos ei muu auta. ei tuollaisia voi vaan haudata, se uusiutuu myöhemmin siinä tapauksessa, mahdollisesti pahempana kun kynnys on ylitetty kerran jo käsiksi käymiseen.

Mies todellakin ylireagoi!! On ihan normaalia, että sä hermoistuit. Mut miehen reagointi meni kyllä överiksi.

Tää oli huono paikka kysyä tätä, syylistämistä ja tupakonnista moittimista, huh huh...

Olisi kiinnostava lukea miehen kertomus tapahtumista. Nyt jos hän sen kertoisi, suurin osa ajattelisi hänen valehtelevan tai kaunistelevan, koska ovat "ostaneet" ap:n version. Enkä minäkään väitä ap:n valehtelevan, vaan hän kertoo miten hän sen koki. Mies koki asian ihan varmasti eri tavoin. Ja niistä kahdesta muodostuu se mitä tapahtui.

Voi jumala mitä ääliöitä täältä ihan oikeesti löytyy!
mikä helvetin pakkomielle joillain on vierittää tää ap:n syyksi?? Ja mies on täysin viaton ja ajatteli vaan kaikkien parasta... Joopa joo.

olenkohan kaksinaismoralistinen ihminen kun minun mielestä parisuhteeseen ei kuulu väkivalta mutta nämä jotka esim. tässä ketjussa ovat syyllistäneet ap:ta ja tuominneet / meuhkanneet tupakoinnista kun on tärkeämpikin aihe käsillä, niin heitä voisi kyllä hieman hivauttaa takaraivoon josko tokenisi tuo ajatuksenjuoksu ja arvot osuisivat vähän parempaan järjestykseen kallon sisällä...