Mun on tosi vaikea kestää äitinä oloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja burn out
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

burn out

Vieras
Mä en vaan jaksa tätä kun YHTÄÄN MITÄÄN ei voi tehdä keskeytyksettä. Ikinä ei ole aikaa vain itselleni jotta saisin edes vähän latautua. Nyt tulee paras kohta... En ole edes yh vaan parisuhteessa. Miehestä ei ole mitään apua. Mun on vaikea jaksaa lasten kanssa, tulee helposti huudettua enkä enää edes jaksa puuttua joka asiaan. Lapset ei selkeästi mua enää kunnioita, olenhan pelkkä karjuva tyhjänjauhaja josta ei tarvitse välittää. Laittaisin heitä jäähylle, mutten jaksa vahtia että pysyvät siellä. Lapset ovat 4v ja 6v. Ovat nyt kotona kun olen lomalla. Minä hoidan kotona kaiken, ihan kaiken, enkä edes sitä enää jaksa tehdä kunnolla. Mies ei pysty mihinkään, masentunut kai, ei hae apua. On myös peliriippuvainen (yllätys). Ei hae siihenkään apua, mitään ongelmaa kun ei ole. Jaksaisinkohan paremmin ilman miestä?

Mä meinasin sanoa, että kyllä se helpottaa, kunhan lapset on isompia. Mutta sun lapset on jo aika isoja. Sun kannattaisi hakea itsellesi apua, vaikka mies ei itseään hoidakaan. Eikös perheneuvolat tms voisi auttaa tuollaisessa tilanteessa. Onko tää vaan loma-ajan ongelma vai ainainen tilanne?

Saisittekohan jostain apua yhdessä? Soitat vaikka neuvolaan. Ja ehdotat miehellesi että haette yhdessä apua, jos siten suostuu paremmin.:) Voimia sinne!!! Tuon ikäiset eivät ole niitä helpoimpia, meillä 6v poika joka kohta täyttää 7v ja on todella hankala. tyttö on 3v ja pienin tyttö on 1v.

Joo, sama juttu, mä kanssa oletin että pikkulapsista kyse (itselläni tällä hetkellä uhmaikäinen 2-vuotias käy hermoille..) Mutta 4- ja 6-vuotias! Nehän on jo isoja ja luulis niiden osaavan puuhata keskenään jo vaikka mitä! :o

Alkuperäinen kirjoittaja werwe:
Mä meinasin sanoa, että kyllä se helpottaa, kunhan lapset on isompia. Mutta sun lapset on jo aika isoja. Sun kannattaisi hakea itsellesi apua, vaikka mies ei itseään hoidakaan. Eikös perheneuvolat tms voisi auttaa tuollaisessa tilanteessa. Onko tää vaan loma-ajan ongelma vai ainainen tilanne?

Aina on vaikeaa mutta varsinkin näin loma-aikana ongelmat kärjistyvät. Itsekin olen masentunut enkä sen vuoksi jaksa kunnolla. Käyn jo terapiassa kerran viikossa mutta ei siitä juuri tunnu olevan apua. Pelkkä puhuminen ei riitä, asioiden pitäisi muuttua. Meidän tilanteesta johtuen esikoinen tuntuu voivan huonosti, on levoton ja kiusaa pienempää jatkuvasti. Tappelevat melko paljon ja tekevät pahojaan, sen takia joudun keskeyttämään jatkuvasti puuhiani. Meillä vaan kaikki huutaa kokoajan ja mulla hajoo pää.

meilläkin vasta nyt tuntuu, että lapset on kaikkein vaikeimpia. Ovat nyt 4v ja 5v. Eivät kyllä aikaisemmin ole olleet näin vaikeita ja uhmakkaita! Leikkivät kyllä yhdessä ja ovat apunakin, mutta sitten keksivät kaikkea hyvin mielenkiintoistakin yhdessä joka ei ole kivaa!!!!

Yhteistyössä