Mun sisko ei ole koskaan nähnyt mun lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nojaaja

Jäsen
14.07.2011
434
-1
16
Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja miten suhtaudutte asiaan??Tai mitä ajattelisitte jos näin olisi?
Mun sisko siis ei ole, koskaan nähnyt mun poikaa, emme ole siskoni kanssa riidoissa tai mitään vastaavaa, hän ei vaan ole "kiireiltään" päässyt lasta katsomaan. Vähän harmittaa ja toisaalta myös ihmetyttää.:(

No minkä ikäinen lapsesi on? Meillä ei miehen sisarukset tulleet toinen kuukauteen ja toinen tuli vasta kastejuhlaan kaksi kuukautta lapsen syntymästä. Ja me olemme aina heidän lapsia käyneet katsomassa niin pian kuin ovat vastaan ottaneet.

Pojan ikä? Siskon ja sinun ikä? Miten kaukana asutte toisistanne? Miten usein muuten oletta tavanneet nähdä? Miten muuten on suhtautunut siihen, että hänestä on tullut täti?

Tällaisia kysymyksiä tuli ekana mieleen, sillä oudoltahan tuo tuollasenaan kuulostaa.

no jos lapsi 10vuotias niin aika outoo mutta jos vaikka 2-3kk niin ihan ok. Minä en päässyt edes siskoni lapsen ristiäisiin kun olin niin viimesillä ite etten päässy enää matkustaa, niin näin heidän tytön ekan kerran meidän pojan ristiäisissä ja tyttö oli silloin 4kk ! meillä välimatkaa siis 540km.

Mustakin kuulostaa tuolla tavalla ilmastuna melko oudolta kun ei tiedä taustoja tarkemmin: eli minkä ikänen lapsesi on? Asutteko pitkänkin matkan päässä toisistanne siskosi kanssa? Onko siskollasi ihan oikeita kiireitä (opiskelua, paljon töitä, tms.) vai keksiikö tekosyitä olla tulematta? vai oletko ylipäätään edes kutsunut siskoasi käymään tai ehdottanut tapaamista?

Mun sisko (jolla ei omia lapsia ole) on niin rakastunut mun poikaani (1v8kk) että käy koulunsa ja töidensä jälkeen tai vapaapäivinä hakemassa millon minnekin: muutama viikko sitten lähtivät Sea Lifeen ja ensi viikolle on poika varattu kun sisko haluaa sen viedä semmoseen palomiesten järkkäämään tapahtumaan ja muutenkin sisko keksii ja ostaa kaikkea kivaa aina pojalle. Tiedän olevani onnekas, mutta sitä suuremmalla syyllä tuo sinun tilanteesi kuulostaa vähän hassulta..

[QUOTE="vieras";24514847]Pojan ikä? Siskon ja sinun ikä? Miten kaukana asutte toisistanne? Miten usein muuten oletta tavanneet nähdä? Miten muuten on suhtautunut siihen, että hänestä on tullut täti?

Tällaisia kysymyksiä tuli ekana mieleen, sillä oudoltahan tuo tuollasenaan kuulostaa.[/QUOTE]

Lapsi on 2,5 vuotta. mä olen n.30 ja sisko päälle 40. Me asutaan etelä suomessa, ja hän tuossa lahden toisella puolen, ollaan nähty ennen mun Lapsen syntymää noin. 2-4krtaa vuodessa aina hänen luonaan, tai sitten hän on käynyt lastensa kanssa kahvilla kun ollut ohikulku matkalla. Luulisin että käytöksen perusteella että tädiksi tulo on hänelle yhden tekevää..

Ja on kutsuttu kylään ristiäisiin, synttäreille, muuten vaan.. Aina on joku este ettei pääse tulemaan..Kerran olin jo varannu lennot että olis pojan kanssa menty hänen luokseen, mutta lähtöä edeltävänä iltana hän perui..

Viimeksi muokattu:
No höh :( Kurjaa. Sisko asuu siis Virossa? Onhan tuossa matkaa, muttei se kaikkea selitä... Onkohan hän mahtanut ajatella, ettei vauva-aikana viitsi vaivata teitä yökyläilyllä tai jotain... ja sen jälkeen on vain jäänyt. On kai edes kortteja lähetellyt tai jotain?

[QUOTE="vieras";24515006]No höh :( Kurjaa. Sisko asuu siis Virossa? Onhan tuossa matkaa, muttei se kaikkea selitä... Onkohan hän mahtanut ajatella, ettei vauva-aikana viitsi vaivata teitä yökyläilyllä tai jotain... ja sen jälkeen on vain jäänyt. On kai edes kortteja lähetellyt tai jotain?[/QUOTE]

Tukholmassa. Ja ei ole lähettäny yhden yhtä korttia.

[QUOTE="gee";24515099]Paljon sä olet tavannut hänen lapsiaan? Millainen täti olet itse heille? Lähetätkö kortteja? Onko hän töissä? Onko hän köyhä (ei ole varaaa matkustaa?) Onko villit lapset, (turhauttaa kauhukakaroiden kanssa reissata)...

Tai sit sitä ei vaan kiinnosta.[/QUOTE]

Voisin sanoa että paljonkin, muuta kun alkoi tuntua yksipuoliselta niin jäi tapaamatta. Ja olen kyllä lähettäny synttärikorttit jne. On Töissä ja ei tod. ole köyhä lapset on yli 15 vuotiaita.
Eli ei kyllä varmaan vaan kiinosta, syy on jäänyt epäselväksi.

kuulostaa oudolta kun kysymyksessä kuitenkin sisko. mulla vain kaksi veljeä ne kävi kumpikin katsomassa mun lapsia jo laitoksella ja aina kun mahdollista ovat muksujen kanssa ja kyläilevät ja ottavat mukaan töihinkin ja muualle. toinen käy hakemassa vanhemman muksun jopa kauppaan mukaansa monena iltana töidensä päälle. toisella on omia lapsia ja toisella ei. ostelevat sitten myös ärsyttävän paljon kaikkee.
siksipä enot onki lapsille todella tärkeitä koska ovat vauvoista asti saaneet olla heidän kanssaan.

Kaksi mun siskoista ei ole nähnyt mun lasta(lapsi 1v). Välimatkaa meillä n.10km. Toinen tulossa eivätkä tule toistakaan näkemään. Itseäni ei haittaa, ap:lla tilanne eri jos itse kerta haluaisi että sisko olisi osana lapsen elämää.

[QUOTE="asta";24515361]Kaksi mun siskoista ei ole nähnyt mun lasta(lapsi 1v). Välimatkaa meillä n.10km. Toinen tulossa eivätkä tule toistakaan näkemään. Itseäni ei haittaa, ap:lla tilanne eri jos itse kerta haluaisi että sisko olisi osana lapsen elämää.[/QUOTE]

Jos joskus sellainen tilanne tulisi,että siskoni haluaisi lapsen tavata, niin voi olla että kieltäytyisin.

Mun serkkuni ei ole koskaan nähnyt veljensä lapsia tai oikeastaan on vanhemman nähnyt kerran, kun veli kävi siskollaan kylässä, mutta nuorempaa ei kertaakaan, kun ei kuulemma lapset kiinnosta yhtään. Ei suostu menemään äidillensäkään silloin kun veli on siellä perheineen, kun ei tykkää lapsista eikä veljen vaimosta, kun sillä ei ole samat intressit kuin serkullani. Serkkuni on siis periaatteesta päättänyt olla tykkäämättä, välillä tuntuu, että se pelkää vauvakuumeen iskevän jos vauvojen lähelle menee, kun hänhän ei lapsia ikinä tee, kammottavia otuksia.

Siis eikö siskosi ole näiden vuosien aikana käynyt kertaakaan Suomessa sukuloimassa (asutko siis samalla paikkakunnalla kuin mahdolliset muut sukulaiset)?

Meillä on vähän sama juttu. Me asutaan Tukholmassa ja meillä on 9kk ikäinen kuopus, veljen esikoinen on samaa ikää ja he asuvat Suomessa. Ei olla nähty toistemme lapsia kertaakaan kun me ei olla tänä kuopuksen olemassaoloaikana käyty kuin kerran Helsingin risteilyllä eikä veli perheineen päässyt sinne meitä tapaamaan. Samoin Suomessa asuva siskoni ja veljeni sekä äitini eivät ole nähneet kuopustamme. Isäni on nähnyt pariinkin otteeseen, samoin Tansakassa asuva siskoni perheineen.

Siis eikö siskosi ole näiden vuosien aikana käynyt kertaakaan Suomessa sukuloimassa (asutko siis samalla paikkakunnalla kuin mahdolliset muut sukulaiset)?

Meillä on vähän sama juttu. Me asutaan Tukholmassa ja meillä on 9kk ikäinen kuopus, veljen esikoinen on samaa ikää ja he asuvat Suomessa. Ei olla nähty toistemme lapsia kertaakaan kun me ei olla tänä kuopuksen olemassaoloaikana käyty kuin kerran Helsingin risteilyllä eikä veli perheineen päässyt sinne meitä tapaamaan. Samoin Suomessa asuva siskoni ja veljeni sekä äitini eivät ole nähneet kuopustamme. Isäni on nähnyt pariinkin otteeseen, samoin Tansakassa asuva siskoni perheineen.

On hän käynyt suomessa, useammankin kerran, me ei asuta samalla paikkakunnalla kun nämä tietyt sukulaiset joiden luona siskoni käy, mutta matkan varella lenkkiä tulisi n.10km!

Mä haluaisin "irtisanoa" siskoni, mutta mä tiedän että mua rupee harmittaan myöhemmin jos olisin niin tyly.

Jos joskus sellainen tilanne tulisi,että siskoni haluaisi lapsen tavata, niin voi olla että kieltäytyisin.

anna lapsellesi mahdollisuus tutustua tätiinsä, jos siskosi joskus haluaa. eihän se lapsesi vika ole jos ette ole siskonne kanssa nähneet ja samalla lastakaan. syy voi olla ihan järkeväkin, en tosin tiedä mikä.. tai sitten ei, ihmisiä kun ollaan, niin asiat tuppaa mutkistumaan vanhetessaan. sinuna jo kysyisin siskolta miksi näin?

oma veljeni ei ole nähnyt lapsiani myöskään, vanhin nyt 4v. syy tässä se, että emme ole käyneet siellä missä asuvat (n800km välimatkaa), eivätkä he ole käyneet täällä. eli ei edes matkan varrella (meillä syynä raha, tai se puute), heillä en tiedä mikä, eivät siis ole täällä asuvia sukulaisiakaan tulleet tapaamaan pitkään aikaan.

Oletko varma, että siskosi ei ole tavannut lastasi sen takia, että syystä tai toisesta ei halua tavata sinua? Jos vanhempanne on elossa niin oletko kysynyt heiltä, onko sisaresi kertonut syytä tähän? Milloin olet viimeksi tavannut sisaresi ? Oudonpaa minusta on se, ettei tapaa sisartaan jos aiemmin on säännöllisesti tavattu ja yhteyttä pidetty kuin se, että ei vartavasten lasta tule katsomaan. Joitakin ihmisiä nyt ei kiinnosta muut kuin omat lapset.

Yhteistyössä