Mun sisko ei ole koskaan nähnyt mun lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nojaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta tuo kuulostaa oudolta :o/ Mulla on siskoihin sellaiset välit, että jutellaan kyllä asiat halki jos jokin vaivaa, ja suosittelenkin sinua nostamaan kissan pöydälle. Kirjoita vaikka kirje. Älä syyttele tai syyllistä, kerro vain että ikävöit ja toivot yhteydenpidon lisääntyvän.

no on mullakin veljen kanssa samanlainen tilanne. ei ole riitoja eikä mitään, mutta ollaan kai sitten niin erilaisia.
ei ole pitkään aikaan tullut enää lasten synttäreille vaikka olen kutsunutkin.
ei tullut nuorimmaisen ristiäisiinkään.
en ole KOSKAAN käynyt hänen luonaan kylässä esim. eipä ole kutsunut... välimatkaa n. 30km.
näin ekan kerran hänen lapsen kun hänen lapsi oli 8kk.
toisen kerran näin hänen lapsen kun hänen lapsensa oli 1,5v.
aluksi tuntui pahalta ja oli oikein paha mieli, mutta nykyään ei harmita. emme kai ole luotu toisillemme. olemme eri planeetoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja tällästä täällä;24516802:
no on mullakin veljen kanssa samanlainen tilanne. ei ole riitoja eikä mitään, mutta ollaan kai sitten niin erilaisia.
ei ole pitkään aikaan tullut enää lasten synttäreille vaikka olen kutsunutkin.
ei tullut nuorimmaisen ristiäisiinkään.
en ole KOSKAAN käynyt hänen luonaan kylässä esim. eipä ole kutsunut... välimatkaa n. 30km.
näin ekan kerran hänen lapsen kun hänen lapsi oli 8kk.
toisen kerran näin hänen lapsen kun hänen lapsensa oli 1,5v.
aluksi tuntui pahalta ja oli oikein paha mieli, mutta nykyään ei harmita. emme kai ole luotu toisillemme. olemme eri planeetoilta.

niin ja muuten...esim. anoppi on nähnyt lapsiamme viimeksi 2 vuotta sitten.
ja 3-vuotiastamme vain kaksi kertaa.
välimatkaa 200km.

Oletko varma, että siskosi ei ole tavannut lastasi sen takia, että syystä tai toisesta ei halua tavata sinua? Jos vanhempanne on elossa niin oletko kysynyt heiltä, onko sisaresi kertonut syytä tähän? Milloin olet viimeksi tavannut sisaresi ? Oudonpaa minusta on se, ettei tapaa sisartaan jos aiemmin on säännöllisesti tavattu ja yhteyttä pidetty kuin se, että ei vartavasten lasta tule katsomaan. Joitakin ihmisiä nyt ei kiinnosta muut kuin omat lapset.
Samoja kysymyksiä nousi mieleen. Voisitko soittaa ja sanoa "olisipa kiva nähdä pitkästä aikaa" ja yrittää kysyä milloin sopisi mennä tapaamaan? Jos ette soittele toisillenne, niin tuo aikaisemmin ehdotettu kirje voisi olla hyvä vaihtoehto, kysyä mikä mättää, kertoa ikävästäsi ja että haluaisit nähdä. Ei tilanne varmastikaan huonommaksi ainakaan voi mennä, paitsi ehkä saat tietää totuuden jos joku mättää? Syy on todennäköisesti jossain muussa kuin lapsessasi, ehkei kannata vetää puheissa esiin lapsi-korttia siitä, etteivät ole nähneet.

Oletko varma, että siskosi ei ole tavannut lastasi sen takia, että syystä tai toisesta ei halua tavata sinua? Jos vanhempanne on elossa niin oletko kysynyt heiltä, onko sisaresi kertonut syytä tähän? Milloin olet viimeksi tavannut sisaresi ? Oudonpaa minusta on se, ettei tapaa sisartaan jos aiemmin on säännöllisesti tavattu ja yhteyttä pidetty kuin se, että ei vartavasten lasta tule katsomaan. Joitakin ihmisiä nyt ei kiinnosta muut kuin omat lapset.

Voi olla että ei halua tavata minua, olen puhunut myös vanhempiemme kanssa, mutta kun hän ei pidä yhteyttä heihinkään. Olen yrittänyt mennä lapsen kanssa häntä tapaamaan, useamman kerran tilattu liputkin, mutta aina viime hetkellä peruuntunut hänen puoleltaan.

[QUOTE="tii-";24516933]Samoja kysymyksiä nousi mieleen. Voisitko soittaa ja sanoa "olisipa kiva nähdä pitkästä aikaa" ja yrittää kysyä milloin sopisi mennä tapaamaan? Jos ette soittele toisillenne, niin tuo aikaisemmin ehdotettu kirje voisi olla hyvä vaihtoehto, kysyä mikä mättää, kertoa ikävästäsi ja että haluaisit nähdä. Ei tilanne varmastikaan huonommaksi ainakaan voi mennä, paitsi ehkä saat tietää totuuden jos joku mättää? Syy on todennäköisesti jossain muussa kuin lapsessasi, ehkei kannata vetää puheissa esiin lapsi-korttia siitä, etteivät ole nähneet.[/QUOTE]

Ja joo olen yrittänyt soittaa ja kirjoittaa, mutta saanut aina vastauksen että hänellä on töitä tai että hänellä ei ole aikaa, ja mä en jokseenkaan usko että se on koko totuus.

Mä olisin sinuna aika huolissani. Onko siskollasi vaihtunut mies tässä välissä? Jos se onkin joku outo ja väkivaltainen tai ei hyväksy pikkulapsia? Jotakin outoa siellä nyt on tekeillä, varsinkin kun sisko ei pidä myöskään teidän vanhempiin yhteyttä.

[QUOTE="Vieras";24517056]Mä olisin sinuna aika huolissani. Onko siskollasi vaihtunut mies tässä välissä? Jos se onkin joku outo ja väkivaltainen tai ei hyväksy pikkulapsia? Jotakin outoa siellä nyt on tekeillä, varsinkin kun sisko ei pidä myöskään teidän vanhempiin yhteyttä.[/QUOTE]

Olen kysynyt sitäkin miksei pidä vanhempiin yhteyttä, ei kuulemma halua kun hekään eivät pidä häneen yhteyttä tai tule käymään, isäni pari kertaa yrittänyt käydä mutta joka kerta sekin peruuntunut, syyt ovat olleet samat kuin minulle. Siskoni on siis eronnut miehestään yli n. 10 vuotta sitten, uutta vakituista miestä ei kuvioissa ole.

Minä kyllä tuon valossa, ettei ole teidän vanhempiinkaan yhteyksissä, jättäisin siskon "rauhaan". Jokin syyhän hänellä on siihen, ettei pidä yhteyttä. Ei välttämättä halua kertoa, mut ei päästään terve ihminen syyttä jätä yhteydenpitoa lähisukuunsa(syy tietty voi olla muiden mielestä aivan järjetön). Jos olet tekemisissä niiden ihmisten kanssa, joihin sisaresi on Suomessa yhteydessä niin kysy heiltä siskosi kuulumisia.

Meillä myös sama juttu. Mun sisko eikä kumpikaan veli oo nähny meidän lapsia (4- ja 2-vuotiaat). Ei heitä kiinnosta tulla käymään. :( Meillä on paljon eläimiä joiden takia ei mielellään matkustella, ja he ovat yksin tai pariskuntina asuvia ihmisiä joilla on autot käytössä. Välimatkaa on 200 km.

Pisimmän korren vetävät kuitenkin mun omat vanhemmat. Eivät myöskään ole kertaakaan nähneet lapsia, eivät halua. Okei, välimatkaa 300 km mutta silti. Eivät tulleet ristiäisiin eivätkä synttäreille vaikka kutsuttiin, olen lopettanut nyt kutsumisenkin. 4 vuoden ajan turhaan lähettänyt kutsuja ja pyytänyt käymään, mutta ei. Olkoon sitten. Pahalta kieltämättä tuntuu kun oma äiti ja isä eivät halua edes nähdä mun lapsia. :( Kaveriäitien vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsistaan ja ovat innokkaita mummoja ja pappoja, välillä itkettää kun minut lapsineni on hylätty kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin;24517348:
Meillä myös sama juttu. Mun sisko eikä kumpikaan veli oo nähny meidän lapsia (4- ja 2-vuotiaat). Ei heitä kiinnosta tulla käymään. :( Meillä on paljon eläimiä joiden takia ei mielellään matkustella, ja he ovat yksin tai pariskuntina asuvia ihmisiä joilla on autot käytössä. Välimatkaa on 200 km.

Pisimmän korren vetävät kuitenkin mun omat vanhemmat. Eivät myöskään ole kertaakaan nähneet lapsia, eivät halua. Okei, välimatkaa 300 km mutta silti. Eivät tulleet ristiäisiin eivätkä synttäreille vaikka kutsuttiin, olen lopettanut nyt kutsumisenkin. 4 vuoden ajan turhaan lähettänyt kutsuja ja pyytänyt käymään, mutta ei. Olkoon sitten. Pahalta kieltämättä tuntuu kun oma äiti ja isä eivät halua edes nähdä mun lapsia. :( Kaveriäitien vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsenlapsistaan ja ovat innokkaita mummoja ja pappoja, välillä itkettää kun minut lapsineni on hylätty kokonaan.

Tää vetää jo ihan hiljaseks..:O:(

Mun anoppi ja appi onneksi haluavat tavata meidän lapsia, mutta hekin asuvat 500 km päässä. Kuitenkin toisinaan nähdään ja lapsenlapset ovat heille selvästi rakkaita. On edes yhdet isovanhemmat.

Muistan kun viime jouluksi varasin alustavasti elukoille hoitajan tänne meille (niitä ei voi lähteä kuljettamaan hoitolaan), ja soitin äidilleni että tultaisko jouluna käymään teillä. Äiti vastasi jotenkin näin: "en minä teitä voi kieltääkään, mutta sanon näin suoraan, kyllähän se vähän inhottavalta varmaan kuulostaa, mutta mieluiten älkää tulko." Mitäpä tuohon enää lisäämään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin;24517455:
Mun anoppi ja appi onneksi haluavat tavata meidän lapsia, mutta hekin asuvat 500 km päässä. Kuitenkin toisinaan nähdään ja lapsenlapset ovat heille selvästi rakkaita. On edes yhdet isovanhemmat.

Muistan kun viime jouluksi varasin alustavasti elukoille hoitajan tänne meille (niitä ei voi lähteä kuljettamaan hoitolaan), ja soitin äidilleni että tultaisko jouluna käymään teillä. Äiti vastasi jotenkin näin: "en minä teitä voi kieltääkään, mutta sanon näin suoraan, kyllähän se vähän inhottavalta varmaan kuulostaa, mutta mieluiten älkää tulko." Mitäpä tuohon enää lisäämään. :(

Mitä ihmettä?!? :(

Yhteistyössä