Mun tuttu vetää netissä roolia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Marissa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Marissa"

Vieras
Mul on yksi tuttu (ei lähiystävä) jonka kanssa aika paljon ollut tekemisissä viimesen parin vuoden aikana. Ollu samoissa juhlissa ja järjestelyissä kanssa. Uskomaton nainen kyllä. Vetää ihanneäidin/vaimon/ihmisen roolia blogissa, facebookissa, chatissä, eräällä foorumilla. Ittelle on hyvin selkeellä tavalla selvinnyt, että on TÄYSIN eri ihminen (ja nimenomaan negatiivisessa mielessä) todellisuudessa.

Ihmetyttää vaan, että esimerkiksi kasvattaa lapsiaan oikeasti ihan eri tavalla kuin väittää. Oon vaan miettinyt, että tietoisestikko valehtelee vai elääkö kuvitelmissa?
Onko teillä vastaavia tuttavia?

Sitten mulla on kans pari sellaista kaveria, jotka facessa ja omissa puheissa vähättelee itteään, mutta ovat tosi hyviä äitejä - ainakin mun kokemusten perusteella. Niiden pitäis leuhkia joka palstalla, mutta eipä he niin tee...

Itse en oo muita ihmeellisempi, mutta enpä mä juttujani ylpeänä levittelekkään.

Mä tiedän tällä palstalla erään vakkarin, joka vetää sellasta roolia, että huh huh. Olevinaan niin hyvä ja ihana äiti ja todellisuudessa lapset ollaan oltu ottamassa huostaan jo moneen otteeseen. Olisivat jo otettu, jos lastensuojelu tietäisi ihan oikeasti missä siinä perheessä mennään.

Öö... Mä vaan ihmettelen miksi tää on sulle niin iso juttu. Varmaan 90% keskustelijoista foorumeilla feikkaa.

Öö no juu mutta kun vetää roolia omana itsenään. Siis samahan se jos feikkaa jollain nimimerkillä mutta facebookissa ollaan omalla nimellä ja naamalla. Ja blogeissa sama juttu. Siis kaipa se sitten on enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta ainakin mulla menee kiinnostus blogeihin jos saa tietää että ne on täyttä potaskaa.

Se on sitten eri jos esiinnytään fantasiahenkilönä sun muuna.

Ja miks tää on mulle niin iso juttu? No koska mä oon kateellinen kyttääjäpaska. Ja pikkusielukin vielä. Senhän sä halusit kuulla.

[QUOTE="vieras";26549686]Mä tiedän tällä palstalla erään vakkarin, joka vetää sellasta roolia, että huh huh. Olevinaan niin hyvä ja ihana äiti ja todellisuudessa lapset ollaan oltu ottamassa huostaan jo moneen otteeseen. Olisivat jo otettu, jos lastensuojelu tietäisi ihan oikeasti missä siinä perheessä mennään.[/QUOTE]

No jos tarkotat tota maailmanmatkaajaa niin en usko että kukaan ajattelee täällä että se olis hyvä äiti.

[QUOTE="vieras";26549686]Mä tiedän tällä palstalla erään vakkarin, joka vetää sellasta roolia, että huh huh. Olevinaan niin hyvä ja ihana äiti ja todellisuudessa lapset ollaan oltu ottamassa huostaan jo moneen otteeseen. Olisivat jo otettu, jos lastensuojelu tietäisi ihan oikeasti missä siinä perheessä mennään.[/QUOTE]

Kuka?

[QUOTE="ap";26549687]Öö no juu mutta kun vetää roolia omana itsenään. Siis samahan se jos feikkaa jollain nimimerkillä mutta facebookissa ollaan omalla nimellä ja naamalla. Ja blogeissa sama juttu. Siis kaipa se sitten on enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta ainakin mulla menee kiinnostus blogeihin jos saa tietää että ne on täyttä potaskaa.

Se on sitten eri jos esiinnytään fantasiahenkilönä sun muuna.

Ja miks tää on mulle niin iso juttu? No koska mä oon kateellinen kyttääjäpaska. Ja pikkusielukin vielä. Senhän sä halusit kuulla.[/QUOTE]

No huh! Tää ON sulle elämää suurempi ongelma! Huh! Anteeksi, en tiennyt että jotkut reagoi noin voimakkaasti. :/

No huh! Tää ON sulle elämää suurempi ongelma! Huh! Anteeksi, en tiennyt että jotkut reagoi noin voimakkaasti. :/

No tää nyt on taas tätä palstailumeininkiä. Pitää olla niin korrektia ja ikinä ei sais näyttää olevansa kiinnostunut muiden asioista. On vaan oltu tässä 2 kuukauden aikana niin paljon tekemisissä ja aina nähnyt kyseisen naisen erittäin vihaisena ja määräilevänä + huutavan ja pompottavan lapsilleen.

Rupesin lukemaankin hänen blogiaan vasta sen jälkeen kun eräs toinen nainen sanoi, että "vilkaseppas sen blogia, pikkasen eroaa ihminen siinä ja todellisuudessa."

Kai säkin jotakin blogia luet?

[QUOTE="ap";26549754]No tää nyt on taas tätä palstailumeininkiä. Pitää olla niin korrektia ja ikinä ei sais näyttää olevansa kiinnostunut muiden asioista. On vaan oltu tässä 2 kuukauden aikana niin paljon tekemisissä ja aina nähnyt kyseisen naisen erittäin vihaisena ja määräilevänä + huutavan ja pompottavan lapsilleen.

Rupesin lukemaankin hänen blogiaan vasta sen jälkeen kun eräs toinen nainen sanoi, että "vilkaseppas sen blogia, pikkasen eroaa ihminen siinä ja todellisuudessa."

Kai säkin jotakin blogia luet?[/QUOTE]

Esiintyy siis omalla henkilöllisyydellään siellä blogissa vai?

[QUOTE="pop";26549706]Kuka?[/QUOTE]

En voi sitä sanoa. :/ Sen voin sanoa, että Milannaa en tarkoita. :D Tämä tarkoittamani henkilö on käsittääkseni hyvin pidetty palstalainen.

Esiintyy siis omalla henkilöllisyydellään siellä blogissa vai?

No kyllähän blogeissa aika usein esiinnytään omalla henkilöllisyydellä? Tai ainakin niin, että se on helposti selvitettävissä. Ja ainakin hänen blogin lukijat tietävät kuka hän on. Ja Facessa toki sama homma.

Emmä nyt ala tarkemmin kertomaan. Mut sitä ajattelin, että ehkäpä tämmönen on aika yleistä. Ennen kun luin jotain vieraita blogeja, niin olin taipuvainen uskomaan että ne ovat totta (maksimissaan jotain siloittelua). Nyt tuntuu siltä, että taitaa suurin osa olla palturia enempi tai vähempi.

[QUOTE="vieras";26549797]En voi sitä sanoa. :/ Sen voin sanoa, että Milannaa en tarkoita. :D Tämä tarkoittamani henkilö on käsittääkseni hyvin pidetty palstalainen.[/QUOTE]

No kaikkihan sen tajuaa ketä sä tarkoitat. Sama kuin suoraan sanoisit. Mun mielestä todella ärsyttävää panettelua sulta. Ja noi syytöksetkin on semmosia, että "lastensuojelu olis kyllä ollu paikalla jos ois tienny" pälä pälä

Jos sulla on tietoo että joku tekee jotain ihan kamalaa niin soita poliisille älä täällä salavittuile.

No kaikkihan sen tajuaa ketä sä tarkoitat. Sama kuin suoraan sanoisit. Mun mielestä todella ärsyttävää panettelua sulta. Ja noi syytöksetkin on semmosia, että "lastensuojelu olis kyllä ollu paikalla jos ois tienny" pälä pälä

Jos sulla on tietoo että joku tekee jotain ihan kamalaa niin soita poliisille älä täällä salavittuile.

Kuka palstalainen???

Ihmisellä voi olla täysin erilainen käsitys itsestään kuin sivustaseuraajilla. Ei se välttämättä mitään roolin vetämistä ole. Aika harva varmaan pitää itseään paskana äitinä, ja kuka on täydellinen? Eri asia tietysti, jos vääristellään faktoja, mutta muutenhan kyseessä voi olla vaan sen naisen oma käsitys - ehkä toiveajattelulla väritettynä - itsestään ja elämästään.

No kuka?? En mä ainakaan tajua ketä tarkotetaan. :D

Ei kukaan. Toi sama vieras käy sättimässä muutamaa palstalaista useemmassakin ketjussa. Joku sairas pakkomielle. Tai voihan niitä olla useitakin, mutta ihan selkeetä ja systemaattista panettelua.

Voin vannoa, että en ole KETÄÄN sättinyt tällä palstalla! Ja toisekseen: en ole sanonut nimimerkkiä enkä kertonut mitään niin yksityiskohtaista, että kukaan voisi sen perusteella tietää ketä tarkoitan. Ensimmäistä kertaa mainitsin koko asiasta.

[QUOTE="vieras";26549898]Mummeliisaa tietenkin tarkoittaa.[/QUOTE]

No en todellakaan tarkoita. Mitäs pahaa hän on tehnyt? Hänestä olen saanut pelkästään positiivisen kuvan.

Ihmisellä voi olla täysin erilainen käsitys itsestään kuin sivustaseuraajilla. Ei se välttämättä mitään roolin vetämistä ole. Aika harva varmaan pitää itseään paskana äitinä, ja kuka on täydellinen? Eri asia tietysti, jos vääristellään faktoja, mutta muutenhan kyseessä voi olla vaan sen naisen oma käsitys - ehkä toiveajattelulla väritettynä - itsestään ja elämästään.

Niin no tässä tapauksessa eroa on kyllä niin paljon, että jos uskoo kirjoitamaansa niin on pakko olla mielisairas. Esimerkkinä se, että netissä vannoo "vapaan kasvatuksen nimeen - toki rajat pitää olla". Todellisuudessa suorastaan huutaa lapsilleen.

Tuttuni on myös nähnyt hänen antavan lapsille tukkapöllyä/luunappeja. Mutta tästä minulla ei ole omaa silminnäkijähavaintoa. Kuitenkin tuon huutamisen ja suorastaan julman uhkailun olen itse todistanut.

Yhteistyössä