Mun vauva on totinen...se ei ikinä hymyile :/ missä iässä vauvan kuuluu hymyillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän poika hymyili ensikerran ihan kunnolla 3 vkon iässä. Siitä ne sitten lisääntyi pikkuhiljaa ja nyt on sellainen nauravainen ja iloinen, ettei tarvitse kuin katsoa kohti niin hymy irtoaa =)

Minkä ikäinen?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meidän poika hymyili ensikerran ihan kunnolla 3 vkon iässä. Siitä ne sitten lisääntyi pikkuhiljaa ja nyt on sellainen nauravainen ja iloinen, ettei tarvitse kuin katsoa kohti niin hymy irtoaa =)

Minkä ikäinen?

3 viikkoa

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Minkä ikäinen?

3 viikkoa

No sitten ihan rauhassa odottelua vaan! Kyllä ne ihanat vauvahymyt sieltä aikanaan tulee!

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Meidän kuopus oli n. 1,5 kk, kun sieltä mun mielestä tuli eka 'tarkoituksellinen' hymy =)

Meilläkin kyllä hymyillään, mutta vain nukahtamistilanteessa, eli ei ole vielä sitä oikeaa hymyä.

Mutta kaipa se sieltä sitten joku päivä tulee :)

Mun esikoinen oli tosi totinen. Se oli varmaan 8 viikkoa ennen kuin hymyili. Ja oothan sä nähnyt, onkos hän nyt totinen? No ei. :) Kaikki hyvin. :hug: Tuo nuorempi taas hymyili mun mielestä jo alle 2 viikkoisena.

Joo ei oo kiirettä vielä olla huolissaan. Mutta semmosen vinkin antasin, että hymyilkää ja höpötelkää jo ihan pientenkin vauvojen kanssa, vaikka ne vielä totisilta vaikuttaisivatkin, koska siitä se huumorintaju lähtee kehittymään! Näin lapsesta kasvaa helpommin hyväntuulinen ja iloisesti elämään suhtautuva ihminen. Ja hymyilevä lapsi saa helpommin kavereita kuin totinen. Eli ei se ole pelkästään geeneistä kiinni, vaikka onhan se tietenkin niistäkin, osittain.

Mutta ite luin tuon vinkin joskus 3 vuotta sitten vauva-lehestä, kun esikoinen oli pieni. Aloin sitä sitten hyödyntää, ja ei tuo poika ainakaan mikään totinen ole, vaikka kyllähän se joskus ujostelee yms.

Yhteistyössä