muriseeko teidän koirat lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Murisi koira mikä lopetettiin noin 4 vuotta sitten..alkuun murisi ihan kun lapset meni ohi,eivät koskeneet tai mitään koiraa edes :/
se rupesi loppu vaiheessa hyökkimään kehitysvammaisia/vanhuksia kohden joten parempi oli päästää paremmille laitumille ettei sattunut mitään suurempaa..

Ei murise. Jos murusisi, näyttäisin niissä tilanteissa että olen johtaja ja myös lapset ovat koiraa ylempänä. Lyödä ei saa, huutaminen ei auta, mutta eleet, käskyt ja komennot oltava tarpeeksi vakuuttavia ja on oltava isolla A:lla auktoriteetti, niin koira oppii.
Suosittelen: Cesar Millania :heart: :p . AVA:lla sen ohjelmia, aivan mieletön ja vakuuttava.

Jostain luin että jos koira murisee niin sitä ei saisi rangaista siitä koska muriseminen on varoitus, vielä pahempi olisi jos koira puree ilman varoitusta. Mutta minä kyllä olen vihainen jos koira murisee, laitan sen pois huoneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jostain luin että jos koira murisee niin sitä ei saisi rangaista siitä koska muriseminen on varoitus, vielä pahempi olisi jos koira puree ilman varoitusta. Mutta minä kyllä olen vihainen jos koira murisee, laitan sen pois huoneesta.

Näin voi tosiaan käydä, jos kyseessä oppivainen koira. Koira uskoo pomoaan, murista ei saa ja sitten sillä on yksi varoituksen keino vähemmän ja niinpä se voi seuraavalla kerralla purra ilman murinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei murise. Jos murusisi, näyttäisin niissä tilanteissa että olen johtaja ja myös lapset ovat koiraa ylempänä. Lyödä ei saa, huutaminen ei auta, mutta eleet, käskyt ja komennot oltava tarpeeksi vakuuttavia ja on oltava isolla A:lla auktoriteetti, niin koira oppii.
Suosittelen: Cesar Millania :heart: :p . AVA:lla sen ohjelmia, aivan mieletön ja vakuuttava.

Oikeastaan ongelma on se, että vaikka koirienkin laumassa joku olisi pomo niin kyllä ne alemmat saattaa nahistella vaikka niillä haukkujärjestys olisi. Eli vaikka minä olen pomo koiralle niin vaikka kuinka koiralle opetat että lapset on sen yläpuolella niin silti se saattaa yrittää nousta asteikossa ylemmäs.

Meillä koira murisee. Pentuna murina oli pahempaa ja murisi myös minulle esim. jos yritin ottaa jotain koiran varastamaa sen suusta. Murina väheni n. vuoden iässä. Nykyisin koira ei murise minulle ollenkaan ja lapsille ja vieraille murahtaa, jos esim. astuu vahingossa hännän päälle, mutta samalla koira väistää eli lähtee pois paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oikeastaan ongelma on se, että vaikka koirienkin laumassa joku olisi pomo niin kyllä ne alemmat saattaa nahistella vaikka niillä haukkujärjestys olisi. Eli vaikka minä olen pomo koiralle niin vaikka kuinka koiralle opetat että lapset on sen yläpuolella niin silti se saattaa yrittää nousta asteikossa ylemmäs.

Mutta jos tähän puuttuu kunnolla heti alussa ei moisia nousemishaluja tule. Tai ainakaan meillä ei ole tullut, kai niinkin voi joskus käydä.

Yhteistyössä