Muslimimies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mää oon nii rakastunu !

Ihmisenä tuo mies on ihana; hellä, välittävä, osaa kuunnella ja keskustella, komea,... Mutta mites ku se on muslimi? Kyselin siltä jo että miten näkee naisen ja miehen erot, sanoi että kyllä mies hoitaa raskaammat työt koska on vahvempi fyysisesti, mutta muuten tasa-arvoisia. Tiiätteks te että onko jotain muita juttuja muslimin kanssa suhteessa (jos siihen päädytään) voi tulla eteen paitsi tää tasa-arvo kysymys?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus hiukan mustasukkaisia mutta muuten hyviä miehiä nuo muslimit.

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html

HALOO eihän kaikki tollasia ole! Onhan Suomessaki mustasukkasia naistenhakkaajia! Mun turkkilainen poikaystävä on kans todella mukava, ap:lle onnea jos on helmi löytynyt!

Alkuperäinen kirjoittaja interrelations:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joskus hiukan mustasukkaisia mutta muuten hyviä miehiä nuo muslimit.

http://blogs.tampabay.com/photo/2009/11/terrorism-thats-personal.html

HALOO eihän kaikki tollasia ole! Onhan Suomessaki mustasukkasia naistenhakkaajia! Mun turkkilainen poikaystävä on kans todella mukava, ap:lle onnea jos on helmi löytynyt!

Kuka on väittänyt kaikkien olevan tollasia?

Eli siis omakohtaisia kokemuksia vain yhdellä? Asia vaivaa hieman, uskonnolla sinänsä ei merkitystä, mutta jos on jotain mitä pitäisi ottaa huomioon, olisi kiva tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Epäilevä:
Jaa, kuulostaa siltä kuin se kutoisi verkkoa teidän ympäri. Sitten kun te ootte kii siinä, niin sen oikea minä tulee esille.

näin!

älä ikinä koskaan milloinkaan ota ulkkari ukkoa, ne on niin ovelia et ensin ollaan maailman ihanimpia ja vuosien päästä huomaat että sillä on lapsi ympäri kaupunkia muittenkin naisten kanssa yms.
ei ole yhden naisen miehiä ( jos ei suomalaisetkaan ) mut ei ainakaan ulkkarit

Ja hyvin nopeasti naimisiinmenon jälkeen käy niin, että mies alkaa vaatimaan vaimoltaan kunnon käytöstä ja tasa-arvosta ei enää ole tietoakaan. Saattaapa vielä ottaa mahdolliset lapset ja lähteä takaisin kotimaahansa, milläs ne sieltä sitten takaisin saat. Onhan noita juttuja ollut, miten alkuun mukava mies on muuttunut täysin sen jälkeen kun on lapsia syntynyt.

En kyllä alkais muslimin kanssa mihinkään, vaikka olis kuinka mukava.

Alkuperäinen kirjoittaja ugh:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Taitaa olla suuresti merkistystä sillä, onko kyseessä ns. tapamuslimi vai harras muslimi ja mistä maasta on kotoisin, millaisesta kulttuurista tulee jne.

Turkista kotoisin, ei ole kurdi.

APUA, juokse ja lujaaaaa

Miksi? Toivottavasti tämä ei ole sinulta yleistä rasismia tai ennakkoluuloja, tai mielleyhtymiä parin uutisen takia, vaan sinulla on omakohtaista kokemustakin asiasta?

Turkkilaisten ja ulkomaalaisten vihaajia löytyy aina, rasisimia ja ennakkoluuloja, mutta jos jätettäisiin ne tästä ketjusta pois. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eli siis omakohtaisia kokemuksia vain yhdellä? Asia vaivaa hieman, uskonnolla sinänsä ei merkitystä, mutta jos on jotain mitä pitäisi ottaa huomioon, olisi kiva tietää.

Olen ollut kohta 10v naimisissa tapamuslimin kanssa. itsekin olen vain tapakristitty, joten suuremmilta erimielisyyksiltä ollaan vältytty. olemme tasa-arvoisia, mieheni ei ole edes yrittänyt lyödä ym. rahat on yhteisiä, mies tekee nyt töitä ja olen kotona kahden lapsen kanssa. töihin menen kun nuorin täyttää 2 ja aloittaa päiväkodissa. paras puoli miehessä on ettei se ole ikinä kännissä! tapamuslimina saattaa yhden oluen juoda, mutta ei ikinä humalahakuisesti :) miehen sukulaiset ovat mukavia, tosin eivät asu Suomessa. saan päättää omista asioistani ja menoista, kukaan ei määräile tai edes yritä alistaa.
jos mies ei ole harras uskovainen (minkään uskonnon edustaja) en luulisi että kummempia ongelmia syntyy. lapsiamme ei ole kastettu, mutta siinäkin päätös oli yhteinen; en halunnut valita lapsien uskontoa. saavat sitten isona päättää mihin uskovat jos uskovat.
asiat eivät ole vaikeita jos niistä ei tee vaikeita :)

ja peesaan täysin tota edellistä kirjotusta kanssa, lapsia jos tielle joskus suodaan ni ehkä jossain vaiheessa menetät lapsetkin kun hilpasee kotimaahansa niitten kanssa, et HARKITSE satakertaa ennen kuin teet päätöksen ja vielä senkin jälkeen moooonta kertaa

Voi,voi..kun kaikki miehet (uskontoon katsomatta ) on erilaisia..vaikea sitä on muiden mennä sanomaan,onko "uskonto este" teidän suhteessa..itselläni on miespuoleisia ystäviä,joista löytyy eri uskontokunnan edustajia..kukin heistä on oma persoonsa,hyvineen ja huonoineen puolineen..mutta kukapa meistä olisi täydellinen?
oma neuvoni on,tutustu rauhassa mieheen..älä anna uskonnon häiritä,ole oma itsesi,pidä kiinni omista periaatteistasi =)

Voi olla hyväkin..
Uskova muslimi:
-ei juo alkoholia
-ei käy diskoissa
-ei pelaa rahapelejä
-huolehtii taloudellisesti perheestä, naisen rahat on naisen, miehen rahat perheen
-ei seurustele muitten naisten kanssa

ja siis tosiaan, USKOVAINEN muslimi, nää ns. tapamuslimit on asia erikseen

Alkuperäinen kirjoittaja ::
Voi olla hyväkin..
Uskova muslimi:
-ei juo alkoholia
-ei käy diskoissa
-ei pelaa rahapelejä
-huolehtii taloudellisesti perheestä, naisen rahat on naisen, miehen rahat perheen
-ei seurustele muitten naisten kanssa

ja siis tosiaan, USKOVAINEN muslimi, nää ns. tapamuslimit on asia erikseen

:D

Kiitos vieras, joka 10v naimisissa! Tämä mies on kyllä harras uskovainen. Olet aivan oikeassa, että parhaimpiin puoliin kuuluu etteivät ole humalassa! Itsekään en kovin paljoa juo, saatan kerran-pari puolessa vuodessa käydä oluella kavereiden kanssa, baariin jos lähden niin en koskaan humalahakuisesti juo. Lapsia minun on turha tässä vaiheessa miettiä, mutta perusasioita siitäkin aiheesta tietysti on hyvä tietää. En ole Turkkiin muuttamassa, tämäkin mies asuu, opiskelee ja tekee töitä ja viihtyy.

Ihminenhän tässä tapailee ihmistä, kaksi kulttuuria kohtaa toisensa. Hän on opiskellut meidän kulttuuria, ja minä hänen kulttuuriansa, jotta isoilta ongelmilta vältyttäisiin. Kompromissejahan tällaiset suhteet vaativat, missä asioissa teillä on jouduttu tekemään kompromisseja? Entä joulut, pääsiäiset ym.?

Yhteistyössä