Musta on vaan kiva, kun mies lähtee viihteelle. Eikö muista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieh

Vieras
Usein saa lukea valituksia, kun mies on viihteellä. Oonko mä jotenkin outo, kun musta on vaan ihanaa, kun mies lähtee pikkujouluihin, risteilylle tai keikoille? Viime viikonloppunakin mies oli yön poissa ja musta oli vaan ihanaa lämmittää sauna itekseni, tehtiin kaikkea hauskaa lasten kanssa (käytiin kaikessa rauhassa kaupungilla..) ja oli jotenkin ihanaa viettää aikaa vain itsekseen, kun lapset nukahti.

Mulla ja miehellä on tosi hyvä suhde, mutta oikeasti nautin myös omasta ajasta välillä. Sitten taas jotkut on niin kiukkusia, jos mies johonkin joskus lähtee, kun eivät muka pärjää lasten kanssa. Mulla lapset 1- ja 4-vuotiaat, mutta hyvin pärjäsin vauva-aikanakin itsekseni enkä valittanu menoista. Vastaavasti kyllä taas monesti meilläkin mies on naama norsun veellä jos mä johonkin lähden (yksin tai lasten kanssa) vaikka luulis, että sekin ois onnellinen, jos sais viikonlopun olla ihan itekseen.

Oonko mä siis ainoo tämmönen vai onko muitakin, joita ei miesten menot haittaa?

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
No mun mies käy alle kerran vuodessa jossain itsekseen, saisi käydä halutessaan mutta ei halua.
Nautimme yhdessä olosta eniten,miehellä on 2 x viikossa harrastukset ja minä tapaan ystäviä about saman verran.
Joskus haarvoin käydään erikseen viihteellä mutta useimmiten yhdessä.

Meilläkin mies saa mennä menojaan ihan rauhassa, paitsi jos lapset sairastaa tai jotain muuta hässäkkää on niin silloin toivon että jää kotiin tai tulee ihan hyvissä ajoin kotiin esim. saunaillasta.

Minusta on kiva, että mies näkee kavereita. Usein patistan tähän. En kylläkään erityisesti nauti yksin lasten kanssa olosta, mutta silti pidän tärkeänä, että molemmilla vanhemmilla myös muita aktiviteetteja.

Luulen, että palstan valitukset liittyvät usein voimakkaaseen alkoholinkäyttöön ja sen lieve ilmiöihin. Meillä ei kumpikaan vanhemmista nauti lärvien vetämisestä, vaan tykkää ottaa ns. normaalit ruokajumat max. niin ehkä sekin vaikuttaa.

musta on kans kiva jos mies on reissussa, TOSI harvoin kyllä on ja tosiaan patistelen joskus tapaamaan kavereita ja olemaan vaikka yön pois. Jotenkin se on mukavaa, kun tietää että toinen sieltä kuitenkin takas tulee, ja on sellanen arjesta erilainen tunne kun on lasten kanssa kolmistaan. Miestä siis kaipaan sitten kyllä, ja meillä on ihan suhde, mut onhan noissa "reissu"illoissa sellanen oma oudolla tavalla kiva fiiliksensä. Kummallista :-)

Sanotaanko nyt vaikka niin, että en ole pahoillani siitä, että mies on lähdössä reissuun piakkoin
Olen iloinen miehen puolesta, että pääsee matkaan. Olen iloinen, että minun ei tarvitse mennä mukaan.
Ja olen iloinen, että saan jäädä kotiin yksin, tai yksin en toki jää, vaan lasten kanssa.

Mies on iloinen että pääsee reissuun ja en usko, että yksin matkaanlähteminenkään häntä
varsinaisesti suunnattomasti harmittaa...:D

muoks, kyse olikin näköjään viihteelle menosta. No ei sekään minua kyllä harmita,
koska mieheni ei turhan usein viihteellä ole. Joskus olen ollut jopa vähän ärtynyt, jos on viihdereissuiltaan kotiutunut jo varhain, juuri kun olen ajatellut, että saan vapaaillan.

No siis tarkoitin viihteellä myös ihan matkusteluakin :) Meillä mies oli nyt kesällä viikon ulkomailla ja olin siitäkin iloinen :) Kauheeta, tulee ihan huono omatunto näistä puheista, kun oikeesti mulla on maailman paras mies. Mutta silti tykkään olla välillä iteksenikin. Ja olen iloinen, kun mies pääsee välillä itsekseen johonkin, miehen puolesta siis myös. ap

[QUOTE="aapee";27636088]No siis tarkoitin viihteellä myös ihan matkusteluakin :) Meillä mies oli nyt kesällä viikon ulkomailla ja olin siitäkin iloinen :) Kauheeta, tulee ihan huono omatunto näistä puheista, kun oikeesti mulla on maailman paras mies. Mutta silti tykkään olla välillä iteksenikin. Ja olen iloinen, kun mies pääsee välillä itsekseen johonkin, miehen puolesta siis myös. ap[/QUOTE]

Minä olen sitä mieltä, että suhdetta vaan piristää se, että saa olla välillä itsekseenkin. Minusta se, että osaa olla itsekseenkin on oikeastaan aika tärkeäkin taito ja voi tehdä hyvää suhteen molemmille osapuolille.

Ja minusta on tervettä ja sallittua nauttia myös lastensa poissaolosta. Minulle yksi kesän kohokohdista on se, että yleensä saan olla yksin kotona tietynmittaisen jakson kesässä. Tämä ihan käytännön sanelema juttu, jotta lapsilla olisi pidempiaikaisesti kesälomallaan aikuinen läsnä. ( lomittelemme omien lomiemme kanssa) Eikä se tyhjän talon ihanuus, lainkaan vähennä rakkautta lapsiin tai mieheeni.

Musta ei oo kiva näin pienten lasten äitinä, jos mies lähtee viikoksi matkalle. Työnsä puolesta sitä useamman kerran vuodessa tekee.
Enkä "nauti" siitä, kun mies lähtee viihteelle kavereittensa kanssa. Miehellä on kyllä omaa aikaa useiden harrastustensa puolestakin, harrastaa monta kertaa viikossa. Mutta nämä työ- ja harrastusjutut on ok, siitä en tykkää että mies lähtee kavereidensa kanssa baariin, en tiedä miksi pitäisi tykätä. Menee silti n kerran parissa kuussa ja se on ok - silti en siitä "nauti".

Itsekin viihteellä olleena olen huomannut, että baarissa esim monet varatut miehet käyvät kimppuun kuin sika limppuun, huonolla tekosyyllä kuin humala. Nukun yöni huonosti silloin kun mies on "viihteellä".

On kivaa!
Mies painaa aika rankasti duunia ja on todella ilot ja vapaat ansainnut:heart::)

Meillä ei luottamuksen kanssa ole ollut ongelmia, paitsi ne alkuvaiheen epävarmuudet:)

Meillä mennään miten huvittaa, ja aika paljon ollaan yhdessä vapaa-aikana, lapset pyörii myös mukana harrastuksissa.

Mun mielestä on ihanaa, kun saa välillä olla yksin. Mies käy viihteellä noin kerran kuukaudessa. Meillä molemmat tykkää olla välillä yksinkin, joten ei olla kumpikaan naama näkkärillä, jos toinen haluaa lähteä ulos. Pidempiä reissuja ei toivottavasti tule vähään aikaan, kun meillä on pieni vauva ja tarvitsen miehen apua aika paljon vielä. Tai pärjäisin kyllä, mutta on niin paljon helpompaa, kun hoidetaan parin tunnin vuoroissa vauvaa.

Mun mielestä on hyvä, että mies käy työpaikan juhlissa, kavereidensa kanssa mökkireissuilla yms. Kyllä mun mielestä miehelläkin pitää olla kavereita, joita tapailee aina silloin tällöin...

Mie uskoisin, että on miehelleni mieluisampi vaihtoehto, että kyhnötän kyljessä kuin patistelisin häntä "ulkoilemaan".

Ok. =)

Muotoilin kysymykseni vähän tökerösti oikestaan. Ajoin ehkä takaa sellaista, että miellätkö läheisriippuvuuden positiiviseksi asiaksi, sinun itsesi kannalta. Olkoonkin että taisit käyttää sanaa puolihuumorilla.

Kyllä, minusta on myös ihanaa välillä olla ihan omassa loistavassa seurassani, sitten taas on vielä ihanampaa pienen ikävöinnin jälkeen saada kulta kotiin. Ja ei minulla kyllä koskaan ole ollut mitään ongelmaa lasten kanssa pärjäämisessä. Myös minä teen reissuja ja pidän tyttöjen iltoja. Mies käy harrastusreissuissa ja saunailloissa.
Meillä ei erikseen sovita/neuvotella mitään, me voidaan vapaasti sopia menoja kunhan ei ole yhdessä sille aikaa sovittu mitään erityistä. Ja kuitenkin meille on itsestään selvää että perheen kesken ja kaksistaan vietetään myös vapaa-aikaa. Sopivassa balanssissa siis.
Sekä minä että mies tultais hulluiks jos joka vapaahetki luuhattais kylki kyljessä.

Sama täällä. Eikö syynä ole mikään jalo "minusta on kivaa kun mies pääsee rentoutumaan", vaan ihan vain itsekkäistä syistä. On vain kiva olla välillä ihan yksin kotona ja tehdä rauhassa kaikkia omia juttuja kun lapset ovat nukkumassa.

[QUOTE="...";27636836]Sama täällä. Eikö syynä ole mikään jalo "minusta on kivaa kun mies pääsee rentoutumaan", vaan ihan vain itsekkäistä syistä. On vain kiva olla välillä ihan yksin kotona ja tehdä rauhassa kaikkia omia juttuja kun lapset ovat nukkumassa.[/QUOTE]

Minä olen sitten oikeasti jalo, minusta on ihana ajatus että mies saa viettää vapaata kavereiden kanssa tai omissa harrastuksissaan tai mitä tahansa mikä häntä rentouttaa perhe-elämän ja työn keskellä :)
Ja vilpittömän iloinen olen tuolloin itseni puolesta kun saan herkutella, lätistä puhelimessa, tehdä omia askareita rauhassa ja kaukosäätimen yksinvaltiaana toimiminen on myös loistojuttu aina välillä :D
Lisäksi ikävän tunteminen osoittaa että toista rakastaa ja välittää, pienen erossa olemisen jälkeen on taas niin ihana tuoksutella oman kullan kainalossa.

Sit olisin huolissani jos haluaisi olla miehestä erossa aina kun mahdollista. Sitä minä tein exän kanssa, mikä tahansa muu vaihtoehto sopi paremmin mulle kuin että olisi pitänyt sen kanssa viettää vaikka vkl yhdessä. Silloin minä suorastaan ajoin sitä baanalle tai sitten tein itse ylipitkiä päiviä töitä myös viikonloppuisin koska aina se kotiolot voitti...

Rajansa kaikella. Mun mies oli lokakuussa 16 kertaa viime kuussa 14 kertaa viihteellä enkä suoraan sanoen nauttinut siitä. Silloin on kiva ja rento tunnelma kotona, kun se on pois, mutta kun tulee takaisin niin hauskuus loppuu.

Rajansa kaikella. Mun mies oli lokakuussa 16 kertaa viime kuussa 14 kertaa viihteellä enkä suoraan sanoen nauttinut siitä. Silloin on kiva ja rento tunnelma kotona, kun se on pois, mutta kun tulee takaisin niin hauskuus loppuu.

Tuossahan on kyseessä ongelma. Varmasti nämä tämän ketjun naiset (ainakin minä) puhuvat miehestä jotka harvakseltaan viihteellä käyvät...

Nyt sen sanon; jätä se sika!

Yhteistyössä