Musta tuntuu että en meinaa nyt ymmärtää karppaussääntöjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en ymmärrä

Vieras
Voisiko joku neuvoa hieman

Oeln tänään syönyt päivällä turkkilaista jogurttia ja siinä seassa marjoja ( erilaisia), sitten söin kinkkujuustomunakkaan ( 2 munaa, 3 siivua kinkkua ja kolme siivua juusstoa, normi edamia), Tein maissileipää voilla ja sitä söin kaksi palaaa ja possunsuikalelihawokkia ( siinä siis wokkivihanneksia seassa), jälkiruuaksi söin palan karppaus.info sivuilta saadun ohjeen mukaan mutakakkua ja kermavaahtoa, ruuan kanssa join vettä ja olen sitä juonut pitkin päivää aina lasillisen sillo tällö ehkä 4 isoa lasllista ( o,4l)

Voiko kivennäis vettä juoda tai sokerittomia limuja ( cocacola light/ sprite zero?)

Meneekö tää nyt ihan metsään?

No ei kai se ihan metsään mene. :)

Kivennäisvettä voit toki juoda. Sokerittomien limujen osalta ihan itse päätät, haluatko kehoosi ne keinotekoiset makeutusaineet. Jotkut haluaa, toiset haluaa niistä kieltäytyä. Monille karpeille luonnonmukainen ruoka on yksi "juju". Silloin ratkaistaan nimenomaan makeutusaineiden ja valmismarinadien osalta tilanne.

[QUOTE="vieras";23567726]makeutusaineet aiheuttavat "sokerinnälkää" ja siitähän karppaajat haluavat irti. en suosittele keinomakeutettuja tuotteita.[/QUOTE]

Ok

Mun käsittääkseni karppaajilla ei ole mitään kalorirajaa, sen sijaan hiilariraja on.
Varoitan vielä suakin, kuten joskus teen näissä karppikeskusteluissa. Mä karppasin muutaman viikon viime syksynä, paino putosi hyvin ja olin tyytyväinen. Sitten kuitenkin minulle puhkesi todella kammottava mätäakne, finnejä oli valehtelematta 20 naamassa, 50 selässä, takapuolessa meheviä mätäpaiseita, reisissä, mahassa, rinnoissa... Siis oikein kunnon FINNEJÄ, eikä mitään pikku nyppyjä. Lisäksi niskaani kohosi kaksi suurta rasvapattia, ja genitaalialueille yksi keskikokoinen. Alapäähäni tuli myös suuri, mätivä finni, joka ilmeisesti tulehtui ja repi limakalvojani rikki. Istuminenkin teki tuskaa. Rinnoissani oli kaksi valtavaa finniä, jotka vieläkin ovat rinnassani muistona rumana, suurena, koholla olevana arpena. Kaikki ihmiset ympärilläni huomauttelivat ihostani, olin kuulemma auton alle jääneen näköinen finneineni ja rasvapatteineni. Olo oli todella tuskainen kipeine finneineni. Kadun todella paljon karppauskokeiluani juurikin finneistä jääneiden arpien vuoksi, ja vaikka nopea laihdutus edelleen houkuttaa, olen mieluummin pyöreä kuin kävelevä mätäpaise.

no siis ei sitä rasvaa ja kaloreita kannata iha huolettomasti kuitenkaa syödä, vähän alle sen mitä kuluttaa on varmaankin ihan hyvä kalorimäärä. Riippuen ihan siitä mikä on tavoitteesi laihtua ja missä tahdissa ym. Taitaa keskikulutus olla jotai 2000 kaloria naisilla. Joten ei ainakaan kannata enempää syödä kuin mitä kulutat. Maalaisjärki hoi.

[QUOTE="vieras";23567828]Mun käsittääkseni karppaajilla ei ole mitään kalorirajaa, sen sijaan hiilariraja on.
Varoitan vielä suakin, kuten joskus teen näissä karppikeskusteluissa. Mä karppasin muutaman viikon viime syksynä, paino putosi hyvin ja olin tyytyväinen. Sitten kuitenkin minulle puhkesi todella kammottava mätäakne, finnejä oli valehtelematta 20 naamassa, 50 selässä, takapuolessa meheviä mätäpaiseita, reisissä, mahassa, rinnoissa... Siis oikein kunnon FINNEJÄ, eikä mitään pikku nyppyjä. Lisäksi niskaani kohosi kaksi suurta rasvapattia, ja genitaalialueille yksi keskikokoinen. Alapäähäni tuli myös suuri, mätivä finni, joka ilmeisesti tulehtui ja repi limakalvojani rikki. Istuminenkin teki tuskaa. Rinnoissani oli kaksi valtavaa finniä, jotka vieläkin ovat rinnassani muistona rumana, suurena, koholla olevana arpena. Kaikki ihmiset ympärilläni huomauttelivat ihostani, olin kuulemma auton alle jääneen näköinen finneineni ja rasvapatteineni. Olo oli todella tuskainen kipeine finneineni. Kadun todella paljon karppauskokeiluani juurikin finneistä jääneiden arpien vuoksi, ja vaikka nopea laihdutus edelleen houkuttaa, olen mieluummin pyöreä kuin kävelevä mätäpaise.[/QUOTE]

siis etkai sä nyt ihan tosissaan?

[QUOTE="vieras";23567949]siis etkai sä nyt ihan tosissaan?[/QUOTE]

Olen todellakin tosissani!! Kuinka niin? Olen ottanut tehtäväkseni iskeytyä aina jaksaessani näihin ketjuihin varoittelemaa ihmisiä näistä finni- ja rasvapattivaaroista.

[QUOTE="vieras";23567960]Olen todellakin tosissani!! Kuinka niin? Olen ottanut tehtäväkseni iskeytyä aina jaksaessani näihin ketjuihin varoittelemaa ihmisiä näistä finni- ja rasvapattivaaroista.[/QUOTE]

Mulla on normaalisti finnejä, mutta karpatessa iho on ollut todella hyvässä kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;23567655:
Voisiko joku neuvoa hieman

Oeln tänään syönyt päivällä turkkilaista jogurttia ja siinä seassa marjoja ( erilaisia), sitten söin kinkkujuustomunakkaan ( 2 munaa, 3 siivua kinkkua ja kolme siivua juusstoa, normi edamia), Tein maissileipää voilla ja sitä söin kaksi palaaa ja possunsuikalelihawokkia ( siinä siis wokkivihanneksia seassa), jälkiruuaksi söin palan karppaus.info sivuilta saadun ohjeen mukaan mutakakkua ja kermavaahtoa, ruuan kanssa join vettä ja olen sitä juonut pitkin päivää aina lasillisen sillo tällö ehkä 4 isoa lasllista ( o,4l)

Voiko kivennäis vettä juoda tai sokerittomia limuja ( cocacola light/ sprite zero?)

Meneekö tää nyt ihan metsään?

Ei se nyt ihan metsässä ole, mutta:

En osannut laskea, montako kertaa söit päivän aikana?
Maissileipä, en ole tavannut, voitko laittaa reseptin?
Älä tee mutakakkua tässä vaiheessa. Vasta sitten kun olet ns. ylläpitovaiheessa, siis jos laihdutat.
Rehut.. paljonko meni grammoissa? minimi on 500g/vrk.

[QUOTE="vieras";23567960]Olen todellakin tosissani!! Kuinka niin? Olen ottanut tehtäväkseni iskeytyä aina jaksaessani näihin ketjuihin varoittelemaa ihmisiä näistä finni- ja rasvapattivaaroista.[/QUOTE]

okei, se on varmaan sitten ihan hyvä juttu, niin ei hullut hyväuskoset kuvittele että karppaamisella laihtuis, kun "vähän pyöreämpänäkin" elämä on ihan mukavaa.

Voisitko kertoa vähän tarkemmin, miten sä karppasit? Tapoja kun on monia, ja jotkut karppaajat ei tosiasiassa karppaa vaan noudattaa ihan jotain omaa juttuaan.
Mulla karppaus on vain parantanut aknen, samoin monella muulla, joten siksi sun kokemus kuulostaa aika erikoiselta.

[QUOTE="vieras";23568014]okei, se on varmaan sitten ihan hyvä juttu, niin ei hullut hyväuskoset kuvittele että karppaamisella laihtuis, kun "vähän pyöreämpänäkin" elämä on ihan mukavaa.[/QUOTE]

Mitäh? Minkä ihmeen takia hyökkäät mua kohtaan henkilökohtaisesti? Ajattelin vain ihan yleisesti kertoa asiasta, koska mulle on jäänyt paha mieli tästä karppaamisen hehkuttamisesta, kun itselleni ainakin siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Laihduttaa voi monella muullakin tapaa, ja mä sanoin olevani mieluummin pyöreä kuin kävelevä mätäpaise. Sitäpaitsi olen normaalipainoinen, jos meinasit mua lihavaksi haukkua. En nyt oikein ymmärtänyt sun kommenttia, paha mieli tuli.

[QUOTE="vieras";23568030]Mitäh? Minkä ihmeen takia hyökkäät mua kohtaan henkilökohtaisesti? Ajattelin vain ihan yleisesti kertoa asiasta, koska mulle on jäänyt paha mieli tästä karppaamisen hehkuttamisesta, kun itselleni ainakin siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Laihduttaa voi monella muullakin tapaa, ja mä sanoin olevani mieluummin pyöreä kuin kävelevä mätäpaise. Sitäpaitsi olen normaalipainoinen, jos meinasit mua lihavaksi haukkua. En nyt oikein ymmärtänyt sun kommenttia, paha mieli tuli.[/QUOTE]

anteeksi tarkoitukseni ei ollut pahoittaa mieltäsi. Luulin vain ettet ollut tosissasi. Ikävää että sinulle kävi karpatessa niin.

[QUOTE="vieras";23568030]Mitäh? Minkä ihmeen takia hyökkäät mua kohtaan henkilökohtaisesti? Ajattelin vain ihan yleisesti kertoa asiasta, koska mulle on jäänyt paha mieli tästä karppaamisen hehkuttamisesta, kun itselleni ainakin siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Laihduttaa voi monella muullakin tapaa, ja mä sanoin olevani mieluummin pyöreä kuin kävelevä mätäpaise. Sitäpaitsi olen normaalipainoinen, jos meinasit mua lihavaksi haukkua. En nyt oikein ymmärtänyt sun kommenttia, paha mieli tuli.[/QUOTE]

Ihan tosissaan nyt kiinnostaisi, että miten pitää syödä, että muuttuu käveleväksi mätäpaiseeksi?

Mä en oo rajoittanu kaloreita ollenkaan, karppaamalla voi aika hyvin luottaa näläntunteeseen.

Ja mitä ihoon tulee, on ihoni ja hiukseni todella hyvässä kunnossa. En tartte mitään naamarasvojakaan, kun rasvaan sisäisesti ;) Ennen mulla oli rasvaisen ja kuivan ihon yhdistelmä, nyt ei enää tuu isoja finnejä (paitsi jos joskus syön ison määrän sokeria tai juon alkoholia).

Voisitko kertoa vähän tarkemmin, miten sä karppasit? Tapoja kun on monia, ja jotkut karppaajat ei tosiasiassa karppaa vaan noudattaa ihan jotain omaa juttuaan.
Mulla karppaus on vain parantanut aknen, samoin monella muulla, joten siksi sun kokemus kuulostaa aika erikoiselta.

Mitenkähän mie muistan kertoa. Karppaus.infon ohjeiden mukaan, aika tiukasti hiilareita karsien. En syö muutenkaan leipää, puuroa tms, joten niitä ei ainakaan. Kasvisrasvat vaihdoin voiksi, söin paljon pekonia, kananmunia, juustoa. Join litratolkulla vettä, leivoin paljon karppiohjeilla. En oikeasti muista enää sen tarkemmin, mutta normiruokavalioon (paljon kasviksia, juureksia kasvirasvoja, ananasta ja raejuustoa yms) vaihtaessani finnit katosivat parissa viikossa. Arvet vain jäivät. Voisin melkein laittaa todisteeksi kuvan tuosta oksettavasta tissin arvestani mutta en taida kehdata. Tänään oli taas itkussa pitelemistä, kun piti lääkärissä olla yläosattomissa.

Karppaus ei toimi jos ei ole kunnolla ylipainoa. Sellaiseen muutaman kilon pudotukseen se ei sovellu, paitsi tietysti jos ajattelee, että se ruokavalio on terveellinen.

Itse karppasin pari kuukautta aikanani, ohjeidn mukaisesti ja kyseli aktiivisesti palstalta (karppausinfo) neuvoja. Kärsin aknesta, ummetuksesta ja se rasvan määrä oli kuvottavaa. Lihoin kahdessa kuukaudessa useita kiloja ja oloni oli todella tukala, suoli toimi noin kaksi kertaa viikossa. Ei koskaan enää.

Palasin tavalliseen ruokavaliooni, painoni putosi normaaliksi (painoindeksi n. 20-21) ja ihon kunto parani, sekä vatsa alkoi jälleen toimia.

Karppauspalstalla valettiin uskoa: Usein tulee ummetusta, se menee ohi. Joskus iho voi kukkia, mutta se menee ohi ja rasva määrään tottuu jne. No, minä ajattelin, että kun voin todella huonosti karppauksen aikana ja sain nämä ikävät lisäongelmta, en pitänyt sitä niin hienona elämäntapana että olisin jatkanut yhtään kauempaa.

Lopulta sitten löysin kyllä keskusteluja netistä, joissa puitiin sitä, että karppaus ei todellakaan sovi kaikille!!! Mutta jos kysyy karppaajilta, joille se sopii, ovat he tietysti eri mieltä ja karppausinfosta jos kysyy, siellähän kaikki ovat karppaukseen päin kallellaan. Mutta se on vain yksi totuus, minä olen siitä elävä esimerkki.

Yhteistyössä