Mustan mekon kanssa värilliset vai mustat sukkahousut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkujouluihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vieraalle: noissa linkittämässäsi kuvissa helman pituus näyttää olevan vähän alle/yli polven. Aloittaja taas on pukemassa ylleen mekkoa, jonka helma on puoleenväliin reittä. Siinä on aika iso ero.

Olen itsekin sitä mieltä, että tyylikkäin vaihtoehto on ohuet ihonväriset sukkikset. Mutta se todella vaatii lyhyen hameen kanssa valokuvamallin sääriä, ja Suomen talvessa lopputulos voi näyttää aika alastomalta.

Näistä syistä peittävämmätkin sukkahousut voivat olla varsin hyvä valinta. Ap:n mekkoa näkemättä heitän: miksei voisi olla vaikkapa kirsikanpunaiset mattasukkahousut, lyhyt musta paljettimekko, flamenconuttura, mustat remmikengät ja sukkahousuihin sointuva punainen kukka tukassa? Pikkujouluthan ne ovat eikä mikään etikettijuhla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Vieraalle: noissa linkittämässäsi kuvissa helman pituus näyttää olevan vähän alle/yli polven. Aloittaja taas on pukemassa ylleen mekkoa, jonka helma on puoleenväliin reittä. Siinä on aika iso ero.

Olen itsekin sitä mieltä, että tyylikkäin vaihtoehto on ohuet ihonväriset sukkikset. Mutta se todella vaatii lyhyen hameen kanssa valokuvamallin sääriä, ja Suomen talvessa lopputulos voi näyttää aika alastomalta.

Näistä syistä peittävämmätkin sukkahousut voivat olla varsin hyvä valinta. Ap:n mekkoa näkemättä heitän: miksei voisi olla vaikkapa kirsikanpunaiset mattasukkahousut, lyhyt musta paljettimekko, flamenconuttura, mustat remmikengät ja sukkahousuihin sointuva punainen kukka tukassa? Pikkujouluthan ne ovat eikä mikään etikettijuhla.

Äh googleta sinä pikkumusta. Pikkumusta on mekko joka ei ole kokopitkä. Vaan noin puoleenväliin reittä, ainoastaan jälkimmäisessä linkissäni mekko oli polviin asti. Onhan noita google täynnä jos vaivautuu katsomaan itse, ellei muuten ymmärrä.

Minun puolesta ap voi laittaa ihan mitkä vaan sukkikset, en vaan voisi pikkumustan kanssa kuvitella oikeastaan kuin ihonkuultavat sukkahousut, koska se mekko vaatii aika paljon vaikka onkin vapaamuotoisempi juhlavaate. Eriasia jos olisi jonkinsortin hame ja juhlatoppi, erivärinen coctailmekko, mutta kun mekko on musta, pikkumusta.

http://www.ninas.fi/bulevardi13/wp-content/uploads/_mg_2041_2.jpg

tämmönen on mielestäni huipputyylikäs, tosin mekko on varmaan eri tyyliä mitä ap:n paljettimekko... ja helmakin pitempi... Mut mä laittaisin päälle jotain tällästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Ja lisättäköön, että turhaan tähän sääolosuhteita ja Suomen talvea liität, vai onko kyseessä jotkut ulkojuhlat? Eihän iltapuvunkaan kanssa toppahousuja pueta, ei vaikka olisi -30astetta pakkasta. Juhliin mennään juhlavaatteissa, pikkumusta vaatii tietynlaiset sukkahousut ja thats it. Jos kyse olisi ollut lyhyemmästä hameesta ja juhlatopista, olisin tullut tarjoamaan paksuja talvisia mutta juhliin sopivia sukkahousuja, vaan ei - paljettimekko. Voit todellakin unohtaa a ) paksut sukkahousut ja mielellään myös b)värikkäät sukkahousut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.ninas.fi/bulevardi13/wp-content/uploads/_mg_2041_2.jpg

tämmönen on mielestäni huipputyylikäs, tosin mekko on varmaan eri tyyliä mitä ap:n paljettimekko... ja helmakin pitempi... Mut mä laittaisin päälle jotain tällästä.

No on todellakin eriasia, tuo mekko on pitkähihainen ja paksu. Ei pikkumekko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äh googleta sinä pikkumusta. Pikkumusta on mekko joka ei ole kokopitkä. Vaan noin puoleenväliin reittä, ainoastaan jälkimmäisessä linkissäni mekko oli polviin asti. Onhan noita google täynnä jos vaivautuu katsomaan itse, ellei muuten ymmärrä.

Minun puolesta ap voi laittaa ihan mitkä vaan sukkikset, en vaan voisi pikkumustan kanssa kuvitella oikeastaan kuin ihonkuultavat sukkahousut, koska se mekko vaatii aika paljon vaikka onkin vapaamuotoisempi juhlavaate. Eriasia jos olisi jonkinsortin hame ja juhlatoppi, erivärinen coctailmekko, mutta kun mekko on musta, pikkumusta.

Ei minun tarvitse googlettaa. Tiedän, "little black dress"in historian, ja sellaisen omistankin. Ja käytän sen kanssa ihonvärisiä sukkahousuja, yleensä. Mutta jos sinäkin tiedät, miksi sinä linkität sääripituisia strassikoristeisia leninkejä "pikkumustina"?

Etiketti on kaunis asia. Mutta etikettiin kuuluu ymmärtää myös, milloin säännöistä voi joustaa. Suomalainen pikkujoulu ei ole mikään täysimittainen cocktail-tilaisuus. Siellä voi hullutellakin, vaikka sitten sukkahousuvalinnoilla. Pääasia, että viihtyy itse asussaan.

Yhteistyössä