mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut mutta väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut mutta väsynyt

Vieras
olen naimisissa italialaismiehen kanssa ja yhdessä olemme olleet nyt yli 2 vuotta. Mies on aivan ihana, mutta yhteiseloa vaivaa suunnattomasti miehen tulinen mustasukkaisuus. Asumme puolet vuodesta mieheni kotimaassa, etelä Italiassa ja tuntuu että Napolilainen veri kuohahtaa välillä vähän turhankin herkästi. Tätä ongelmaa ei ole koskaan esillä niin paljon kun olemme Suomessa, mutta Italiassa se jotenkin hehhee ikäänkuin pulpahtaa esille. Mies ei ole väkivaltainen minua kohtaan, mutta en saa lähteä esim asioille yksin, koska mies suuttuu jos ja kun joku viheltää perään tai kehuu sinisiä silmiäni tai alkavat utelemaan mistä olen kotoisin jne kuullessaan aksenttini kun vastaan heille. Mies on myös mustasukkainen nuorille pojille ja tästä olen hänelle useastikin sanonut! Sillä hetkellä hän aina väittää että yllytän heitä ''jerk off' jne..luulin että asiaan tulee muutos kun yhteinen lapsemme syntyi (ihana pojan palleroisemme on nyt1v.) ja meillä on siis lapsia nyt yhteensä 6 (3 minun ed. liitosta, 2 miehen ed. liitosta ja tämä yhteinen vihreäsilmäinen pikkuprinssimme) mutta siis kun ei, hän on edelleen mustasukkainen, eikä osaa itsekään sanoa muuta kuin ''u married with sicilian...im napolitan, what can i say baby?''

Niin ja viimeisin mustasukkaisuus kohtaus oli tänään ja siitä tämä sepustus tänne :(

Edellinen avioliitto päättyi siksi etten jaksanut exän mustasukkaisuutta, mutta se olikin kyllä väkivaltainen minua kohtaan ja joskus lapsiakin. Nykyinen on kuin isä lapsilleni, eikä ole kertaakaan korottanut kättään tai ääntään pelotellakseen tai lyödäkseen ainuttakaan lastamme. Rakastan mieheni lapsia syvästi ja olen heille ''un'altra madre'' =)

Alkuperäinen kirjoittaja xcv:
"sitä saa mitä tilaa" laulaa yölintu...

No hehheh, mä en vaihtaisi tuota vihreetä samettisilmää mihinkään muuhun =))) en kirjoittanut asiasta siksi että haluaisin erota, hupsu =D Lähinnä kokemuksia ja neuvoja kyselen ;))

Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut mutta väsynyt:

No hehheh, mä en vaihtaisi tuota vihreetä samettisilmää mihinkään muuhun =))) en kirjoittanut asiasta siksi että haluaisin erota, hupsu =D Lähinnä kokemuksia ja neuvoja kyselen ;))

Hupsista, pikku virhe hehehe eli siis ei mies ole vihree, kunhan omaa vaan harvinaisen kauniit ja suuret vihreät silmät =)

Hupsista, pikku virhe hehehe eli siis ei mies ole vihree, kunhan omaa vaan harvinaisen kauniit ja suuret vihreät silmät =)

Vihreä mies olisi ihana, samettinen, vihreä mies. :heart: :D

Mutta asiaan... enpä osaa sanoa. Ei kai sinun auta muu, kuin ottaa asia huumorilla, sillä se tuskin tulee muuttumaan mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:

Vihreä mies olisi ihana, samettinen, vihreä mies. :heart: :D

Mutta asiaan... enpä osaa sanoa. Ei kai sinun auta muu, kuin ottaa asia huumorilla, sillä se tuskin tulee muuttumaan mihinkään.

Lol vihreä samettinen mies ja päässä sellaset teletappi antennit ^^

Huumori alkaa olla vaan vähän kortilla kun haluaisin nauttia siitä ajasta kun olemme toisessa kodissamme, Italia on mielettömän kaunis maa mutta siellä ollessa tuntuu nykyään että mä vahdin etten tee ns virheitä ettei toi mies taas pimahda. Se ei siis kosta mulle, mutta se on isossa paikassa johtajana ja sen alaiset saa kuulla sitten senkin edestä miten paskasti ne työn hoitaa ja myös hänen sisarensa saavat oman osansa ja minä tunnen syyllisyyttä koska olen saanut hänet suuttumaan :(

mullakin mies mustasukkanen... eipä siinä oo meillä ku aika auttanu. Sano että et voi sille mitää jos joku tulee viheltelee tai juttelee. Ei se sitä tarkota että sä meet heti nussii niitä :D

Älä itseäsi syyttele, syytä miehen Mammaa ;) Mitäs kasvatti poikansa epäkypsäksi ja itsetunnoltaan onnettomaksi, ei ole sinun vikasi, että olet miehesi mielestä liian hyvä hänelle ;)

Vakavasti puhuen, ymmärrän kyllä, että hermo kiristyy, kun näkymätön häkki ympärilläsi pienenee. Mutta valitettavasti ei skorpioni luonnolleen mitään voi... pistää kylkeen, vaikka hukkuisi itsekin.

Liian raskaaksi tuollainen itsensä kontrolloiminen ja varpaillaan olo käy, eikä ole ihan terve malli lapsillekaan. Niin kauan, kuin sinulla on enimmäkseen hyvä olla, asia on kunnossa. Sen jälkeen ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
mullakin mies mustasukkanen... eipä siinä oo meillä ku aika auttanu. Sano että et voi sille mitää jos joku tulee viheltelee tai juttelee. Ei se sitä tarkota että sä meet heti nussii niitä :D

Hahaha no joo, mä vähän luulen että tuota pitäis kokeilla seuraavan kerran kun syödään, saattais juuttua pastat miehen kurkkuun kiinni :D

Minun mieheni on kans mustasukkainen. Aluksi se imarteli, mutta nykyään ärsyttää. Onneksi tätä tapahtuu tosi harvoin. Ja mieheni tajuaa sen ongelmaksi, mutta ei voi mitään ja aina jälkeenpäin pyytää anteeksi.

Esim viimeksi olimme hänen kavereidensa kanssa muutamalla ja sitten siihen tuli yhden miehen sukulaisia ja ne naiset eivät pitäneet minusta ja mieheni päätteli, että heillä on syy siihen, että vokottelen heidän miehiään. No mieheni kaveri sitten lopuksi sanoi, että jätä jo vaimosi rauhaan, ei hän ole tehnyt mitään, mutta hän sai minule pahan mielen.

Mustasukkaisuus johtuu huonosta itsetunnosta. Se kokee itsensä huonoksi, riittämättömäksi ja siksi pitää vahtia sinua. Joku on joskus viisaasti sanonut, mustasukkaisuus johtuu siitä ettei ole oppinut rakastamaan ja arvostamaan omaa itseään, siksi ei usko että joku toinenkaan voisi sitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Hahaha no joo, mä vähän luulen että tuota pitäis kokeilla seuraavan kerran kun syödään, saattais juuttua pastat miehen kurkkuun kiinni :D

eikun oikeesti :D minä oon ainakin sanonu mun miehelle, että vaikka joku yrittäskin tulla mua iskee tai vaikka joku katteliskin mua kaupungilla yms, niin tarkottaako se että mä tekisin samoin? en mä alkais flirttailee takas tai en mä menis niitten kanssa mitään tekee vaan sanoisin, että oon varattu ei kiinnosta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Älä itseäsi syyttele, syytä miehen Mammaa ;) Mitäs kasvatti poikansa epäkypsäksi ja itsetunnoltaan onnettomaksi, ei ole sinun vikasi, että olet miehesi mielestä liian hyvä hänelle ;)

Vakavasti puhuen, ymmärrän kyllä, että hermo kiristyy, kun näkymätön häkki ympärilläsi pienenee. Mutta valitettavasti ei skorpioni luonnolleen mitään voi... pistää kylkeen, vaikka hukkuisi itsekin.

Liian raskaaksi tuollainen itsensä kontrolloiminen ja varpaillaan olo käy, eikä ole ihan terve malli lapsillekaan. Niin kauan, kuin sinulla on enimmäkseen hyvä olla, asia on kunnossa. Sen jälkeen ei.

Näinhän se on. Miehen äidistä sen verran että hän on aivan ihastuttava ihminen, suloinen ja kaikille rakas. Miehen isä on taas sen ajan ihmisiä jotka arvostavat vain ja ainoastaan kovaa työntekoa ja hän on sitä mieltä että naisen paikka on ehdottomasti kotona. Mies muistuttaa enemmän perinne asioissa isäänsä ja olen siitä hänelle sanonutkin, varsinkin silloin kun hän hermostuu isänsä määräilyihin ;)

Väittäisin, ettei mustasukkaisuus johdu italialaisuudesta, mutta temperamentti on varmaan eri luokkaa, kuin suomalaisilla... Koittakaa puhua asiasta miehesi kanssa, ihan kunnolla. Kerro miehelle omista ajatuksistasi ja tuntemuksistasi, samoin miehen tuntemuksista ja ajatuksista. Ja puhukaa LUOTTAMUKSESTA. Onko kyse esimerkiksi siitä, että mies ei luota sinuun, vai siitä, että mies ei luota muihin miehiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Väittäisin, ettei mustasukkaisuus johdu italialaisuudesta, mutta temperamentti on varmaan eri luokkaa, kuin suomalaisilla... Koittakaa puhua asiasta miehesi kanssa, ihan kunnolla. Kerro miehelle omista ajatuksistasi ja tuntemuksistasi, samoin miehen tuntemuksista ja ajatuksista. Ja puhukaa LUOTTAMUKSESTA. Onko kyse esimerkiksi siitä, että mies ei luota sinuun, vai siitä, että mies ei luota muihin miehiin?

Sanoo luottavansa kyllä minuun, mutta toisaalta taas syyttää minua siitä huomiosta mitä Italiassa saan osakseni.

Heh-heh! Vihreät samettisimmut saavat kyllä hakata naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja alien:

Höpsistä, ei ole hakannut eikä hakkaa =D

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:

Sanoo luottavansa kyllä minuun, mutta toisaalta taas syyttää minua siitä huomiosta mitä Italiassa saan osakseni.

No voih... :S Mikä tuossa tarkalleen ottaen on hänen mielestään se ratkaiseva virhe sun puoleltasi? Toivottavasti saatte asiat selväksi ja kuntoon! :)

Miksiköhän jotkut luulevat, että ulkomaalaiset miehet tai jonkun muun etnisen taustan omaavat miehet jotenkin automaattisesti hakkaisivat naisiaan? :O

Minä en ainakaan olisi päivääkään miehen kanssa, joka minua pieksämään rupeaisi. Olisipa se mies sitten Ville, Ricardo, tai Jussuf. Minulla ei tosin ole ollut ikinä ulkomaalaista miestä, mutta joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste:

Miksiköhän jotkut luulevat, että ulkomaalaiset miehet tai jonkun muun etnisen taustan omaavat miehet jotenkin automaattisesti hakkaisivat naisiaan? :O

Minä en ainakaan olisi päivääkään miehen kanssa, joka minua pieksämään rupeaisi. Olisipa se mies sitten Ville, Ricardo, tai Jussuf. Minulla ei tosin ole ollut ikinä ulkomaalaista miestä, mutta joka tapauksessa.

Enpä usko että oli tosissaan. :)

Tää on kyllä provo. Edellinen aviolittokin päättyi siihen, ettei jaksanut exän väkivaltaisuutta ja mustasukkaisuutta. Jos olisi noi piirteet tunnistanut, niin ei katselisi toista samanlaista enää.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Tää on kyllä provo. Edellinen aviolittokin päättyi siihen, ettei jaksanut exän väkivaltaisuutta ja mustasukkaisuutta. Jos olisi noi piirteet tunnistanut, niin ei katselisi toista samanlaista enää.

On se jännä miten täällä aina oletetaan kaiken olevan provoamista :DD
Tuolla tuo mies nukkuu nyt kuopuksen kanssa vierekkäin sängyllä, että sopii tulla tarkistamaan kuinka provoo tämä viesti oli^^

mutta nyt kömmin itsekin tuonne makuuhuoneen puolelle, poitsu heräsi tuossa aikasemmin ja vaipanvaihdon ja imetyksen jälkeen röyhtäsi tyytyväisenä ja nukahti isänsä viereen =)

Yhteistyössä