Ymmärrän hyvin tunteesi ja häpeäkseni voin tunnustaa että tunnen ihan samoja fiiliksiä kuin sinä. En ole ennen ollut mustasukkainen ja nyt olen aivan hullun mustasukkainen mieheni vanhoista suhteista. Hän puhuu niistä (ensirakkaus noin 10 vuoden takaa, seuraava suhde joka päätyi alttarille asti ja niimeisin ennen minua, mikä päättyi vain päiviä ennen kuin tapasimme) ja minä myös olen kysellyt niistä uudstaan ja uudestaan. luulin, että minulla on ollut hyvä itsetunto ennen tätä, mutta nyt vertaan itseäni mieheni exiin, joita en ole yhtäkään koskaan nähnytkään. en todellakaan tunne itseäni riittäväksi miehelleni ja uskon, että entiset ovat olleet niin paljon minua fiksumpia ja filmaattisempia... kaikkea mahdollista voitte varmaan kuvitella. Tietenkin hän on kertonut naisten hyviä puolia ja miksi heihin rakastui, millaista heillä oli yhdessä.... kaikkea olen udellut ja kääntänyt veistä omissa haavoissani.
Olemme vasta muuttaneet yhteen ja yksi päivä tässä aloin purkamaan yhtä pahvilaatikkoa joka vielä lojuu olohuoneen nurkassa purkamatta ja törmäsin kirjeisiin, joita ensirakkaus ja hänen vaimonsa oli aikanaan hänelle kirjoitellut. Pakkasin äkkiä kaiken takaisin laatikkoon, ettei hän huomisi,e ttäolin laatikolla käynyt, vaikken sinne tutkimaan mennytkään.
Mieheni vakuuttaa rakastavansa minua. ettäolen ihana, ja kaunein nainen joka hänellä on koskaan ollut ja parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut. Haluasn uskoa häntä ja yhdessä ollessamme uskonkin, mutta esimerkiksi näin töissä ajatukseni vaan seikkailevat asioissa mitä entiset ovat olleet ja tehneet enkä voi uskoa, että voin kelvata miehelleni tällaisena kuin olen.
Joskus hän myös huomauttaa, jos en vaikka ilmoita hänelle menoistani tai muuta ja uskon etten osaa edes seuraustella niin kuin hän haluaa. Olen ollut kerran elämässäni pidemmässä suhteessa, mikä päättyi kumppanini pettämiseen ja muuttoon uuden naiosensa luokse. Mieheni taas on seurustellut elämästään yli kymemnen vuotta ihmisten kanssa joita hän on rakastanut ja jotka ovat häntä rakastaneet.
Muutama tosi paha riita on näistä vanhoista käyty ja nyt olen päättänyt etten sanallakaan enää palaa menneeseen, vaikka kunka haluaisin, sillä silloin suhteemme loppu on enemmän kuin lähellä.
Nytkin tuli pala kurkkuun.