"mutta kun mä en millään lihoa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sipuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli oikeasti tämä ongelma muutama vuosi sitten läheisen kuoleman jälkeen. Laihduin, ja en saanut painoani takaisin!!! Ja ihan oikeasti söin normaalisti, kaikkea, join alkoa ihan kiitettävästi jne. Vasta sitten, kun elämäntilanteessa tapahtui muutenkin muutos positiivisempaan suuntaan, sain muutaman kilon lisää. Että omasta kokemuksesta sanon, että se on mahdollista. En silti kaipaa niitä aikoja takaisin, olin liian laiha ja muutenkin psyykkisesti huonossa kunnossa, vaikka sitä ei itse silloin tiedostanutkaan.

Mun mieskään ei liho sitte millään (ite taas liianki herkästi..), mutta ei hän taho syödäkään mahottoman epäterveellisesti koko ajan, tyyliin suoraan voita paketista naamaan, sokeria lusikalla jne. Syö paljon, ja myös kaloripitoista, mutta kuluttaa kaiken. Ei oo milliäkään ylimääräistä, sais olla vähä, mutta minkäs teet...

vähän ap:n kans samoilla linjoilla. luulin myös ennen että syön ihan riittävästi ja paljon ja en vaan liho, mutta todellisuudessa ateriat oli hyvin epäsäännöllisiä ja ehkä yksi kunnon ateria ja muut vähän vain sitä ja liikuin paljon. Mutta ei mulla ole enempää ruokahaluakaan,ts äkkiä sopeutuu siihen et syö vähemmän. Raskaus-ja imetysaikana ilm hormoneista ym johtuen ruokahalu on ihan eri ja voin jopa ymmärtää ylipainoisia kun kaikki maistuu ja paljon.. imetysten jälkeen aina viim raskauskilot lähteneet ja paino ollu saman 50 kg kuin ennen raskautta. Laihduttanu en varsinaisesti ole koskaan.
mutta tosi sekin että jos kok kalorimäärä on pieni, pitäisi entistä paremmin katsoa mitä syö eikä korvata suklaalla tms jotta sais tarpeeksi kaikkia hivenaineita ym

Minä olen sellainen että en liho vaikka syön kuinka paljon. Olen kolme lastakin saanut ja aina palaan samoihin mittoihin. Laihuus tulee mulle suvusta, kaikki sukulaiseni ovat myös hoikkia/laihoja. Laihuus on minulle ongelma enkä saa painoani nousemaan vaikka mitä teen. Kiljun riemusta jos puntari näyttää painoni nousseen. Mulle on iät ja ajat huomauteltu hoikkuudestani. Kun valitan että palelee, mulle vastataan että ala syömään niin saat lihaa luiden ympärille yms todella typerää. Ja yleensä huomauttajat ovat ylipainoisia.

Millä he****in oikeudella ihmiset ovat katsoneet että heillä on oikeus huomautella laihuudesta. Kuinka monesti olette kuulleet kun ylipainoiselle on kuittailtu että "herrajumala kun olet lihava". Tai jos ylipainoinen valittaa että on kuuma, uskalletaanko hänelle sanoa "laihduta hieman". Alipainoiselle paino voi olla samanlainen ongelma kuin ylipainoisellekin. Minusta on sopimatonta huomautella ihmiselle hänen ulkonäöstään oli hän sitten yli- tai alipainoinen.

nyt on itsestään selvää. Lihavat, jotka eivät laihdu, saavat palstan mukaan syyttää ainoastaan itseään. Vika on pelkästään sen lihavan ihmisen tavoissa, geenit ja kaikki muu läpätys on tekosyitä. Miksi alipainoisten kohdalla asia muka olisi eri? Saman ilmiön toinen ääripää vain kyseessä eli sama homma. Vika on sen alipainoisen ruokailuissa yms, kaikki muu on tekosyytä.

Täällä myös äiti joka ei lihoa.
Syön herkkuja,mutta terveellistä ruokaa.
Olen eläväinen luonnostani enkä ole koskaan laihduttanut-Lihottaa koitin raskausaikoina,mutta tulosta ei tullut.

Paino on ollut vakio aina ja ikuisesti,aikuis-iällä.
55 kg ja raskaudet on heittäneet 5-7 kg+

Mutta olen normaalipainoinen,mua ei ole kiusattu laihuudella,eikä lihavuudella.
En muutenkään näe painoa mitenkään ongelmallisena-en omaani enkä muiden.

On pyöreämpia kuin minä ja hoikempia.
Hyvä niin...

Mutta ihan liiaksi nykyään kaikki on laihuus-lihavuusakselilla.
Pelottaa miten tyttäreni jaksavat tän kaiken hulluuden keskellä.

Koen kuitenkin että annan hyvin tervettä esimerkkiä,keho on meidän ystävä ja sitä kohdellaan hyvin.

mikä p*skaketju tämä on? itse söin esim armeijassa paljon enkä lihonnut puolessa vuodessa kuin muutaman kilon. Nykyään syön 2000 kaloria päivässä tai lähes sen enkä lihoa, luulen että lihoisin jos söisin 3000 kaloria päivässä mutta rahat ei riitä siihen.

Nuorenpana ei meinannut kiloja tulla sitkeästä yrittämisestä huolimatta. Mitat olivat 173/49 ja sain ahmimalla lihottua huimat 4kg. Söin tuhdin aamiaisen, koulussa 2 täyttä lautaselissata ruokaa, pullapitkon, suklaalevyn, kotona 2 valtaavaa annosta sapuskaa, herkkuja taas tähän väliin ja lopuksi vielä kunnon iltapala. Paino tippui samatien 3kg kun vähensin karkinsyöntiä.

Sitten eräänä kauniina päivänä kilpirauhanen sanoi poks ja nyt tilanne on päin vastainen. Laihtua pitäisi. Mitenkään aktiivinen en ole ollut liikkumaan, paitsi muutaman viimevuoden.

Yhteistyössä