Muumimukitietäjät, hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Et oo tosissas...ja arvaas vaan kauanko tuon ostoa pohdin...ja nyt sä tulet ja haukut sen :|

:hug: Onhan sulla se muumimuki. =) terota siis sillä. :D

En osaa...osaisitkohan sä opettaa? Siis meinaan että jos joku ois sulle opettanut että miten se tehdään :D :D

Me keräämme lasten kanssa Muumi-mukeja. Meillä ei ole niitä ikivanhoja, mutta kaikki kaupassa myynnissä olleet, myös kausimukit, 90-luvulta lähtien. Olisikohan mukeja parisenkymmentä..? Nyt vain tämä seikkailumuki puuttuu. Pitääkin lähteä ostamaan kunhan pääsen kaupoille!

Et oo tosissas...ja arvaas vaan kauanko tuon ostoa pohdin...ja nyt sä tulet ja haukut sen :|

En osaa...osaisitkohan sä opettaa? Siis meinaan että jos joku ois sulle opettanut että miten se tehdään :D :D

No en kyllä osaa. :( Mutta mulla ON terävät veitset jo. =) Ja mun muumimukit on juomista varten. :whistle: En mä päästäis ketään veitsen kanssa heilumaan niitten lähettyville.

No en kyllä osaa. :( Mutta mulla ON terävät veitset jo. =) Ja mun muumimukit on juomista varten. :whistle: En mä päästäis ketään veitsen kanssa heilumaan niitten lähettyville.

Siis sulla on oikeen joku mukisarja siellä vai? Ja mites niiden mariskoolien laita...onko niitäkin? Tai aaltomaljakoita? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tota...noi mukien hinnat...ei jäätävä! 20? yhdestä rumasta mukista :laugh: :laugh: :laugh: Mä en kestä. Mitä jos toi sittenkin vaan tipahtais maahan :ashamed:

ootko vähän outo..

No mitä tähän kuuluu vastata? Olen? En? Ehkä?

En koe olevani outo, mutta jonkun muun mielestä sitä varmastikin olen. Onko hyvä vastaus?

Siis sulla on oikeen joku mukisarja siellä vai? Ja mites niiden mariskoolien laita...onko niitäkin? Tai aaltomaljakoita? :laugh:

Siis mulla on kaikki noi uudet muumimukit paitsi Haisuli ja se Seikkailu. Vihreä Myy puuttuu myös, kun sen tuotanto lopetettiin. :( Mariskooleja ei oo, mutta ottaisin kyllä. :D Samoin ne aaltomaljakot. :laugh:

Siis mulla on kaikki noi uudet muumimukit paitsi Haisuli ja se Seikkailu. Vihreä Myy puuttuu myös, kun sen tuotanto lopetettiin. :( Mariskooleja ei oo, mutta ottaisin kyllä. :D Samoin ne aaltomaljakot. :laugh:

Sä olet ihan mahdoton :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
mä tykkään aaltomaljakoista mutta mariskooleista en.

Ja muumimukeista se hemuli ja vihreä poliisimestari on kans ihania!

No mites tuo Marimekon unikko? Tai tasaraitapaidat? Tai sitten Meandin vaatteet?

:D

No mites tuo Marimekon unikko? Tai tasaraitapaidat? Tai sitten Meandin vaatteet?

juu ei mitään niistä meille kiitos. Mut Marimekon Kaivo-sarjaa saatiin nyt joululahjaksi ja niistä tykkään.

No unikko on mun mielestä kukkakuvio siinä missä ihan mikä muukin kukkakuosi. :D Ja tasaraitapaidoista voisin sanoa niinkuin isänikin: " :o Mitä?! KENEN suunnittelema?? Mitä suunnittelemistä tohon tarttee, punasia ja valkosia raitoja vuorotellen! :o " Ja Meandia meiltä ei löydy. Kerran täällä ihan tosissani kysyin, että mitä on meandi, enkä saanut muuta vastausta kuin että Me&I, mikä ei sen enempää avannut asiaa. :D Nyt mä kuitenkin tiedän, enkä usko että meitä niille tulee. :D

No unikko on mun mielestä kukkakuvio siinä missä ihan mikä muukin kukkakuosi. :D Ja tasaraitapaidoista voisin sanoa niinkuin isänikin: " :o Mitä?! KENEN suunnittelema?? Mitä suunnittelemistä tohon tarttee, punasia ja valkosia raitoja vuorotellen! :o " Ja Meandia meiltä ei löydy. Kerran täällä ihan tosissani kysyin, että mitä on meandi, enkä saanut muuta vastausta kuin että Me&I, mikä ei sen enempää avannut asiaa. :D Nyt mä kuitenkin tiedän, enkä usko että meitä niille tulee. :D

peesi, mulle oli ennen palstailua ihan outo koko meandi.

Tottapuhuakseni meandilla on kyllä muutama yksittäinen kiva vaate, mutta noin niinkuin kokonaisuutena se on aika...värikäs :laugh:

Ja löyty meiltä Marimekon tasaraitatunikakin...koko on tosin 60 cm ja se tuli erään huutiksesta huutamani vaatepaketin yhteydessä, yksikseen en olisi moista ostanut.

Mutta noin niinkuin yleisestiottaen mulle ei ole nuo Marimekot yms. juurikaan auenneet :D

Sä et pidä muumimukeista ja ostat silti 5 kpl lisää? Ei kuulosta kovin järkevältä. Miksi et vain piilottaisi lahjamukiasi jonnekin kaapin perukoille.
No ongelma kai tuokin...huokaus.

Entäs ap TUPPERWARE?? :D

No mutta se onkin sitten jo ihan ERI ASIA!

Tupperware on oikeasti KÄTEVÄ, vaikkei välttämättä kaunis. Muumimuki ei ole sen kätevämpi, kuin mikä tahansa kuppi, eikä kyllä kauniimpikaan :laugh:

Eikä meillä Tupperwarea ole kuin 3 salaattikulhoa, 2 "keittokulhoa", juustokupu ja sitten se lasten lelu...se palapallo.

Olisi kyllä enempikin jos ne ei olisi niin hintavia :ashamed: :laugh:

Entäs ap TUPPERWARE?? :D

sitä löytyy meiltä :D yhdet kutsut oon pitäny. Ne on jotenkin niin ihanan pirteän värisiä aina, ja kuten muumimukit, niin pitkäikäisiä. Äiti on n.20v sitten ostanu tupperin lävikön, jonka lahjoitti mulle kun muutin omilleni. Sekin on ihan kuin uusi vieläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi :
Sä et pidä muumimukeista ja ostat silti 5 kpl lisää? Ei kuulosta kovin järkevältä. Miksi et vain piilottaisi lahjamukiasi jonnekin kaapin perukoille.
No ongelma kai tuokin...huokaus.

Mä en halua säilytellä yksittäisiä, rumia mukeja missään kaapinperällä, sillä meillä on aika naftisti kaappitilaa ja kaikki siis ihan mielellään otettaisiin hyötykäyttöön, eikä roinan säilytyskäyttöön.

Ja ei mun olisi mitään ongelmaa sitä mukia hävittää vaikka sinne BKM:än kirjahyllyyn, mutta kun mun mies loukkaantuu verisesti jos se muki "katoaa". Samasta syystä joudun sietämään tuota ah niin kaunista mariskoolia.

Mies jo pahoitti mielestä kun suolakidelamppu teki katoamistempun, enkä haluaisi hänen mieltään siis enää noilla tavaroiden katoamisilla pahoittaa.

Eli sattanee olla että parasta on vain ostaa sitten 5 mukia lisää...ja kuten sanoin jo, ei tuo yksilö ole sieltä rumimmasta päästä, vaikkei nuo mitään mun suosikkeja olekaan.

Mä vastustin ennen sinnikkäästi tupperia kunnes joku SALAKULJETTI mun kotiini niiden kahvi... jonkun säilytyssysteemin. Joka oli hyvä ja jonka rikkoutumista surin sitten kovin. :ashamed: Nyt meillä on muutama kappo, mutta vähän mä vielä vastustan. :whistle:

Siun ois kannattanut kysyä täältä vielä ennen ostoa..oisit saanut asiantuntijaraadin arvostelut :D

Ja mikä vika muumimukeissa? :o
Mie kuolaan niitä ikivanhoja mut en kyllä ala montaa sataa (enkä hirmu montaa kymppiäkään) laittamaan yhteen mukiin :/
Tuo Seikkailumukikin puuttuu vielä..mie ootan että joku yllättää miut vaikka synttäripäivänä sit. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:

Siun ois kannattanut kysyä täältä vielä ennen ostoa..oisit saanut asiantuntijaraadin arvostelut :D

Ja mikä vika muumimukeissa? :o
Mie kuolaan niitä ikivanhoja mut en kyllä ala montaa sataa (enkä hirmu montaa kymppiäkään) laittamaan yhteen mukiin :/
Tuo Seikkailumukikin puuttuu vielä..mie ootan että joku yllättää miut vaikka synttäripäivänä sit. :whistle:

Ne on liian värikkäitä...eikä muumit ole edes kivoja :laugh:

Mä vastustin ennen sinnikkäästi tupperia kunnes joku SALAKULJETTI mun kotiini niiden kahvi... jonkun säilytyssysteemin. Joka oli hyvä ja jonka rikkoutumista surin sitten kovin. :ashamed: Nyt meillä on muutama kappo, mutta vähän mä vielä vastustan. :whistle:

hanki se pikakokki mikä hienontaa sipulin, niin ei tartte enää vastustaa yhtään! :D mulla on lisäksi aivan ssssikaihana limen vihreä litran mehukannu, se on niin suloinen.

Yhteistyössä