muutama sana teille, jotka niin kärkkäästi arvostelettu muiden varsinkin lasten syömistä

Joo, lautasta ei jaksa syödä tyhjäksi mutta kyllä jäätelöä napaan mahtuu ;)

Eipä sillä, ei tulis mieleenkään kommentoida ääneen kenenkään muun lapsen syömisiä, etenkin vieraan.

[QUOTE="vieras";26735995]Joo, lautasta ei jaksa syödä tyhjäksi mutta kyllä jäätelöä napaan mahtuu ;)

Eipä sillä, ei tulis mieleenkään kommentoida ääneen kenenkään muun lapsen syömisiä, etenkin vieraan.[/QUOTE]

Ravintolan lasten annosten koot voivat olla ihan mitä sattuu, verrattuna siihen minkä kokoisia annoksia kotona syödään.

Liäsksi maut voivat olla sen verran outoja, että jää syömättä. Meillä syödään kotona tavallista kotiruokaa ja lomalla tulee usein ongelmia lapsille sunnattujen naurava nakki - annosten kanssa.

[QUOTE="vieras";26735995]Joo, lautasta ei jaksa syödä tyhjäksi mutta kyllä jäätelöä napaan mahtuu ;)

Eipä sillä, ei tulis mieleenkään kommentoida ääneen kenenkään muun lapsen syömisiä, etenkin vieraan.[/QUOTE]

Eksä tiedä että ruoka menee ruokamahaan ja jätski herkkumahaan? Ja ainakin mun herkkumaha on lähes pohjaton vaikka ruokamaha ois täynnä.

Olen kuullut erään lapsen suusta myös teorian että jätskiä mahtuu aina täyteenkin mahaan kun se sulaessaan valuu ruoan väleihin... :D

• Tykkää
Reactions: röppö
Eksä tiedä että ruoka menee ruokamahaan ja jätski herkkumahaan? Ja ainakin mun herkkumaha on lähes pohjaton vaikka ruokamaha ois täynnä.

Olen kuullut erään lapsen suusta myös teorian että jätskiä mahtuu aina täyteenkin mahaan kun se sulaessaan valuu ruoan väleihin... :D

;) olen juu kyllä kuullut vaikka mitä selityksiä. Näistä vois melkeen koota oman teoksen

Ihmettelen etenkin vanhempien naisten tarvetta puuttua ja PÄTEÄ ruoka-asioissa. Olin ystäväni ja tämän 1-vuotiaan kanssa lounaskahvilassa ja lapsi oli ihan siististi, söi sormiruokaa ja vähän kiljahteli välillä mutta ei itkenyt tai sotkenut tms. Viereisessä pöydässä istuva, arviolta viisikymppinen "maailmankansalainen" nainen kera lennokkaiden juttujensa, kääntyi lasta kohti ja lässyttämällä höpötti jotain että "ei kuule, ensin sinä syöt tuon ja sitten vasta tulee herkkuja, eiei äiti saa antaa vielä jälkkäriä, ja olepas nyt hiljempaa, ei täti tykkää kuunnella huutoa". Sitten kääntyi hymyillen takaisin juttelemaan kaverilleen. Minun, kaverin ja vauvan ilmeet: :O ????

Vanhemmat voivat olla todella ajattelemattomia. Hotellin aamupalapöydässä pulska äiti toteaa laihalle pojalleen, " syö, syö, tästä on maksetukin. Ootsä laihiksella vai?! SYÖ!", ja mättää itse hyvällä ruokahalulla croissanttia naamaansa.
Lapsi näytti vähintäänkin alistetulta ja apealta.

Toinen tulossa ja ekakaan ei enempää kuin 3 tai 4 v...wtf?! Missä ihmemaassa ne tyypit elää, jos 3-4 v on ihmeellisen pieni ikäero?

Ei tulisi mieleenkään sanoa mitään ääneen yhdenkään vieraan muksun syömisistä. Itsekseni ja palstalla voin kyllä ihmetellä vaikka sitä, kun todella lihava lapsi syö Hesellä mega-aterian, pirtelön ja pari pehmistä :saint:

Samaa ajattelin minä.. :D mun mielestä 3-4v ei oo mikään kovin pieni ikäero, 1-2v on pieni ikäero :)

Yhteistyössä