Muutetaan uuden miehen yhteen, raha-asiat mietityttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Diinu

Jäsen
05.04.2005
968
0
16
Opiskelen ja minulla on kaksi lasta. Mies käy töissä ja saa kohtalaisen hyvää palkkaa. Nyt kun muutetaan yhteen tippuu minun kaikki tuet pois ja lapsien hoidosta pitää maksaa. Mieshän joutuu elättämään meidät kaikki ja se tuntuu ihan kamalalta. Lisäksi haluaisin maksaa asumiskustannuksista puolet mutta millä rahalla? Miten muut ootte nää asiat miettinyt?? Tosi tylsää jos koko juttu kaatuu siihen ettei ole varaa asua yhdessä...

Olin kahden lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni. Rahat sun muut oli heti alusta asti yhteisiä, sillä ei ole väliä kuka laskut maksaa ja ruuat ostaa, kunhan joku sen tekee. Näin menty nyt 10 vuotta, eikä tuo mies ole ikinä valittanut siitä että hän joutuu "elättämään" minua tai minun lapsiani.

Minulla on ed avioliiitosta 3 lasta ja 2 yhteistä nykyisen mieheni kanssa.Miehen suku on alusta lähtien pitännyt huolta siit ette mies mun lapsia elättäisi Mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä.Meidän raha asiat eivät ole mennneet tasan vaan minä huolehdin omien lapsieni menoista johon kuuluu myös ruokaa mies huolehtii yhteisten lapsien hankinnasta asumismenot jaetaan tasaan.Aina välillä saa muistuttaa miestä siitä että voisi myös käydä ruokakaupassa !

Meillä puoli-uusperhe, siis minulla 2 lasta mies lapseton.
Olin ollut pitkään työttömänä ja tavatessamme hoitovapaalla ja työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Heti alusta asti miehelle oli selvää heikko taloudellinen tilanteeni, mutta koko ajan hän puhui yhteen muuttamisesta ja mitä me eri osoitteissa asuessamme maksamme tavallaan kahteen kertaan.
Nyt ollaan muutettu yhteen huhtikuun alusta ja kaikki on yhteistä. Omat pankkitilit molemmilla on, mutta esim ruokakaupassa käy se joka kerkiää ja jolla on rahaa. Mies ostelee myös lapsilleni tavaroita mm. sängystä lähtien.
Nyt toiveissa yhteinen lapsi, harjoitukset aloitettu =)

Näin on:asumistuki pois, yksinhuoltajakorotus pois ja päivähoitomaksut ainakin meillä korkeimman mukaan. Ja koska yhteiset tulot lasketaan myös nuorten opintotukia haettaessa ei nuori niitä lapsilisien jälkeen saanut ainakaan meidän perheessä. Eli tulee ikävä tilanne, isä/äitipuoli joutuu esim lukiolaisen maksumieheksi.

Ei nyt sen puoleen, meillä on kaikki rahat yhteisiä ollut pian seitsemän vuotta, mutta välillä vähän ihmetyttää.. :ashamed:

Onko mies valmis siihen, että sinä ja sinun lapsesi menette hänen rahapussille ? Tajuaako hän sen mitä se on käytännössä ja että se ei ole mikään väliaikainen tilanne vaan jatkuu niin kauan kun yhdessä olette - että käytännössä hän on tavallaan talousvastuussa lapsista, joiden biolog. isä olekaan.

Ikävä kyllä se menee näin - yhden jääkaapin periaatteella, johonkin on raja vedettävä ja nyt se on tässä..

no meillä on yhteinen tili ja rahat mutta eipä meillä asukkaan kun meidän yheiset lapset eli periaatteessa ydinperhe!!!
miehen lapseet asuvat äitinsä kanssa!!
enpä tiedä miten asiat olisivat jos lapset olisivat isällään, voipi olla että olisivat raha-asiat toisin.... mutta nyt näin