Tosi sairas ihminen, pedofiili tai narsisti voi muuttua vain tosi kipeän prosessin kautta. Jumalan avulla voi kyetä sellaiseen. Ja vaikka ei koskaan täysin parantuisi, niin oikean armon kohtaaminen yleensä aiheuttaa halua pyhittyä. Pedofiiliin ei pidä alkaa luottaa seurakunnassa koskaan, jo pedofiilin itsensä takia. Voi olla, että loppuelämä on taistelua sairaita haluja vastaan.
Homoseksuaalin pitää itse tuntea tarvetta eheytymiseen, eikä häntä saa painostaa tai pakottaa. Ei se ole ainoa synti. Suurin osa synneistä on salaisia ja ihmiset pitää ne omana tietonaan, eikä heitäkn kukaan painosta tai ei pitäisi ainakaan. Mutta koska seurakunnat koostuu ihmisistä, on selvää että painostusta tulee riittämään aina johonkin suuntaan, aivan kuin kaikissa yhteisöissä. Riippuu paljon seurakunnasta. Yleinen mielipide siinä seurakunnassa jossa itse käyn, ei puolla painostusta ja ahdistusta ja manipuloimista. Paikat, joissa on painostusta, ei yleensä anna mitään eheytymismahdollisuutta käytännön tasolla, vaan niissä painostettu jää yksin.
Aslan ry:tä on haluttu tuoda esiin huonossa valossa, mutta henkilöt jotka sitä vetää, on täysin kaikkea painostusta vastaan. Ne, jotka sitä meteliä pitää homoista ja muista, on muita tyyppejä. Aslaniin ei haeta, eikä sinne painostamisessa ole järkeä. Sinne voi itse hakeutua jos tahtoo. Jos ei koe tarvetta, niin ok. Jeesus rakastaa jokatapauksessa.