Myös minun lottovoitto oli lopulta vain tyhjä arpa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27786608]Tuon tarinan mukaan joka kuukausi kolme kertaa tai enemmän joku ihan julkisissa paikoissa isoon ääneen huomautti asiasta. Ei se suomessa nyt sentään niin avointa ole tuo nimittely.[/QUOTE]

eikö?

[QUOTE="vieras";27786618]Jos on tarvetta sanoa niin sitten sanon. Miksi ei saisi sanoa, ei siinä ole mitään sen kummempaa. Huuteletko itse ihan vaan huutamisen ilosta kaupungilla milloin sattuu?[/QUOTE]

Ei, en huutele kenellekään. Vain silloin jos joku käy haukkumaan, en osaa olla hiljaa. En ole kokenut tarpeelliseksi puhua tuntemattomlle ihmisille alentavasti.

[QUOTE="vieras";27786626]Kait sinä otit sen kohteliaisuutena.[/QUOTE]

En, totesin vain herralle, että hyvä ettei hänen tarvitse huolehtia parturilaskuista ollenkaan kun ei ole mitään mitä leikata.

[QUOTE="vieras";27786637]Siitä vaan. Tosin historia ei tunnista kyseistä käsitettä.[/QUOTE]

Hey, let's change the history...muutetaan historiaa ja puhutellaan kaikki toisiamme äärimmäisen alentavasti...eiks se olis kiwa? :rolleyes:

itse kyllä tunsin pelkoa kun ystävääni haukuttiin "neekeriksi"ja palaamaan kotimaahansa. Tällöin lapsellisuus rasismista kohtaan katosi samantien, kysyin ystävältäni sattuiko tätä usein ja vastaus oli kyllä. Ystäväni tuli lapsena Suomeen Intian alueelta 4vuotiaana ja puhuu täydellistä suomea ja on suomen kansalainen. (Ystävä=nainen)

Helsingissä olen huomannut paljon nimittelyä ja piilorasismia paikko paikoin. Omalle kohdalle harvemmin,mutta "väärälle värille"kylläkin. Uskon että muutto toiseen paikkaan on helpompi ratkaisu kuin elää samassa ahdistavassa olotilassa päivästä toiseen. Toivottavasti heillä menee nyt paremmin ja voivat hengittää.

Me eletään normaalia elämää kuten muutkin suomalaiset: käydään töissä, pidetään huolta lapsista ja emme tee rikoksia etc. vaikka lasten isä/aviomies onkin muun maan kansalainen.

Mä en itse ole koskaan noin avoimeen rasismiin törmännyt.

Sitten taas törkeitä, huonotapaisia ihmisiä jotka huutelevat asiattomia, niitä saa nähdä liikaakin.
Eräs hyvä ystäväni on melko ylipainoinen ja se ivan, rumien huutelun ja ilkeiden katseiden määrä kuukaudessa on ihan uskomaton!

Jo yhdellä shoppailukerralla kerran kuultiin useita, eräskin vanhempi rouva tuli ystävälleni ilmoittamaan suoraan päin naamaa miten hänen pitäisi laihduttaa, jotta muutkin mahtuvat kulkemaan vaatekaupan käytävillä!

En tiedä kummasta on kyse, mutta surullista jokatapauksessa.

Tommosta arabi/neekeri ukon huorittelua tapahtuu pk-seudulla niinkuin pikkuisessa paska kylässä kuin Mikkeli. On hyvinkin rankkoja kokemuksia mm kirveellä yritetty tulla tappamaan aamu yöstä, heitelty lasi pullolla päin naamaa yms ihanien sanojen ryydittämänä.

Sama kuin koulukiusaamisessa, miksi sen kiusatun pitäisi muuttaa ja antaa periksi? Sitä kiusantekijäähän tässä pitäisi rankaista.

suomi, viranomaisia myöden on täynnä "koulukiusaajia"

[QUOTE="vieras";27786671]Mä en itse ole koskaan noin avoimeen rasismiin törmännyt.

Sitten taas törkeitä, huonotapaisia ihmisiä jotka huutelevat asiattomia, niitä saa nähdä liikaakin.
Eräs hyvä ystäväni on melko ylipainoinen ja se ivan, rumien huutelun ja ilkeiden katseiden määrä kuukaudessa on ihan uskomaton!

Jo yhdellä shoppailukerralla kerran kuultiin useita, eräskin vanhempi rouva tuli ystävälleni ilmoittamaan suoraan päin naamaa miten hänen pitäisi laihduttaa, jotta muutkin mahtuvat kulkemaan vaatekaupan käytävillä!

En tiedä kummasta on kyse, mutta surullista jokatapauksessa.[/QUOTE]

Luultavasti olisit törmännyt törkeään rasismiin jos olisit ulkoisesti sen näköinen että sukujuuresi eivät ole syvällä Suomen pohjamudissa. Kaikenlainen julkinen nimittely ja huutelu on kyllä täysin pöyristyttävää. Vaikeahan se on tietää mitä huutelijoiden päässä liikkuu.

Hey, let's change the history...muutetaan historiaa ja puhutellaan kaikki toisiamme äärimmäisen alentavasti...eiks se olis kiwa? :rolleyes:

Miten on alentavaa kutsua itseään mustaksi? Eikö siitä voi olla ylpeä?

Sana neekeri on monen mutkan kautta suoraan latinankielisestä sanasta niger (musta) vääntynyt kyseiseen muotoon, tarkoittaen mustaa henkilöä.

Nekru sensijaan on minusta halventava nimitys.

Kyllä minä ainakin ihonväristäni sen verran ylpeä olen, että jos joku kutsuu minua valkoiseksi minkä tahansa maan kielellä, niin kannan sitä ylpeydellä.

[QUOTE="vieras";27786010]Ruotsissa koulut ja autot palavat, palomiehiä kivitetään, poliiseja ammutaan, mutta silti maahanmuutto on hyväuskoisten idioottien mielestä suunnaton rikkaus: tyhmyydellä ei ole mitään rajaa...[/QUOTE]

ruotsin maahanmuutto on ongelma suomessa, ei ruotsissa

[QUOTE="vieras";27786708]M
Kyllä minä ainakin ihonväristäni sen verran ylpeä olen, että jos joku kutsuu minua valkoiseksi minkä tahansa maan kielellä, niin kannan sitä ylpeydellä.[/QUOTE]

Onko sinua haukuttu valkoiseksi? Minua on, ei Suomessa, mutta muualla. Niin, että sen sanan mukana suoraan sanoen sylkäistiin. Ei minua pahemmin naurattanut.

Onko sinua haukuttu valkoiseksi? Minua on, ei Suomessa, mutta muualla. Niin, että sen sanan mukana suoraan sanoen sylkäistiin. Ei minua pahemmin naurattanut.

Mua on, useastikin. Oikein halveksuen ja ivallisesti. Uhattu kerran myös lyödä, koska vahingossa tiputin ostoskassini ja takana olevat romanit meinasivat kompastua ostoksiini.

Ja tämän kirjoitettuani olen minäkin varmasti palstan mielestä rasisti.

[QUOTE="vieras";27786747]Mua on, useastikin. Oikein halveksuen ja ivallisesti. Uhattu kerran myös lyödä, koska vahingossa tiputin ostoskassini ja takana olevat romanit meinasivat kompastua ostoksiini.

Ja tämän kirjoitettuani olen minäkin varmasti palstan mielestä rasisti.[/QUOTE]

Niin ja siis lisään vielä että minua nauratti.

Yhteistyössä