Myös minun lottovoitto oli lopulta vain tyhjä arpa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27787091]Se on kuulijan päässä vikaa jos sen halpana sanana ottaa. Ei nyt kenelläkään ole tarvetta kehua lapsia ihan huvikseen. Se ei ole tervettä.[/QUOTE]

Aivan, kuten se on minun vikani, että lapsiani on haukuttu. Mitäs menin "väärän värisen" kanssa ne tekemään. (erään ajatusmaailman mukaan)

Jos se ei ole halventava sana, miksi sitä sitten käytetään aina halventavasti? Miksi sanan kohde ei saisi sanoa "älä hauku minua n*****"? Mikä on se tarve, että pitää sanoa n******lapsi??! Sanotko muistakin aina "oih, onpa kaunis valkoinen lapsi!"

Lähes jokaista sanaa voi käyttää halventavasti, ivaten tai sarkastisesti, niitä kauniitakin.

Tottakai saa sanoa, ei sitä kukaan kiellä. Tosin itselleni siitä tulisi lähinnä mieleen omien juuriensa häpeäminen.

Ihmiset ovat erilaisia. Erilaisuus on rikkautta. Tosilla iho on musta, toisella valkoinen, jollakulla hiukset punaiset, toisella ruskeat, silmät siniset, toisella vihreät. Miksei näitä pieniä eroavaisuuksia saisi käyttää kohteliaisuuksissa ja muutenkin arkielämässä?

En minä ainakaan haluaisi että olisimme yhtä sukupuoletonta harmaata massaa, vailla omia pieniä eroavaisuuksiamme, niin ulkonäön kuin ajatuksiemme puolesta.

Siis uskomatonta, että kun joku ulkomaalaistaustainen uskaltautuu kertomaan, kuinka hänen lapsiaan on kohdeltu törkeästi ihonvärinsä takia, suomalaiset hyökkäävät puolustamaan, kuinka ne somalit on hulluja raiskaajia. Mitä vidua?? Vaikka Suomen maahanmuuttopolitiikassa olisikin mätää, niin mitä hemmettiä se kuuluu jollekkin häthätää kävelemään oppineelle lapselle?? Eikö aikuisten tulisi osata erottaa nämä asiat toisistaan?

Enkä minä ole sanonut sinua rasistiksi. Yleistämisestä vähän moitin :D Tiedän oikein hyvin, että rasismikorttia käytetään turhaan. Mielestäni Halla-aho aika hyvin syyn siihenkin osasi perustella: rasismia kohdannut ihminen näkee asiat helposti rasistisina silloinkin kun ne eivät sitä ole.

Minutkin on hakattu ja kauan sen jälkeen luulin uudenkin miehen aina hakkaavan jos suututan sen. Eli kohdattuani raakaa väkivaltaa näin sitä sielläkin, missä sitä ei ollut.

Ja kyllä minä tiedän senkin, että rasismikorttia käytetään välineenä, kun halutaan provosoida. Ei meistä kukaan, taustaan katsomatta, ole virheetön. Hölmöjä on niin valkosissa kun mustissa ja keltaisissakin.

Halusin kuitenkin kertoa, että en ole rasisti, vaan pointtini oli juurikin rasismikortin väärinkäyttö, johon uskon erään toimittajan (ja monen muunkin) syyllistyvän. Ja samaa mieltä olen motiivista sinun ja Halla-ahon kanssa. Vaikka syyn ymmärrän, en silti hyväksy toimintaa. Hölmöjä on tosiaan kaikissa ihmisissä.

• Tykkää
Reactions: Neydan
[QUOTE="vieras";27787048]Miksi mielestäsi maahanmuuttajista 90% on kirjoitus-lukutaidottomia? Miksi ne ei käy koulua vaan jää väliinputoajiksi, pois työmarkkinoilta ja elää sossutukien varassa koko elämänsä?[/QUOTE]

Jaa-a. Suomeen muuttaneista ulkomaalaisista ei varmastikaan 90% ole lukutaidottomia. Ne, jotka ovat, eivät ole päässeet kotimaassaan ilmaiseen kouluun.

[QUOTE="vieras";27787117]Ei se minunkaan vika ole. Itse sinä itsestäsi vastaat.[/QUOTE]

Niinpä, en ole tehnyt mitään väärää, eikä lapsenikaan. Ei ole meidän syy, jos jollakin on ongelmia itsensä kanssa.

Siis uskomatonta, että kun joku ulkomaalaistaustainen uskaltautuu kertomaan, kuinka hänen lapsiaan on kohdeltu törkeästi ihonvärinsä takia, suomalaiset hyökkäävät puolustamaan, kuinka ne somalit on hulluja raiskaajia. Mitä vidua?? Vaikka Suomen maahanmuuttopolitiikassa olisikin mätää, niin mitä hemmettiä se kuuluu jollekkin häthätää kävelemään oppineelle lapselle?? Eikö aikuisten tulisi osata erottaa nämä asiat toisistaan?

Öö, en nyt ihan koko ketjua ole läpi lukenut, mutta missä noin on haukuttu? Ei ainakaan ihan viimeisimmillä sivuilla.

[QUOTE="vieras";27787049]
Neekeri on suomenkielen sana, joka tarkoittaa tummaa henkilöä, sekä yleisesti negridistä rotua. Ei siinä ole mitään loukkaavaa, ihan oikeasti. Ainakaan minun suustani kuultuna.[/QUOTE]

Ihan samalla tavalla kuin AVOparin lapsi on ÄPÄRÄ.
Aiemmin yleiskieleen kuulunut sana, jota ei enää käytetä missään yhteydessä.

Kai minä voin kutsua sinun avioliiton ulkopuolella syntynyttä lastasi äpäräksi? Ei siinä ole mitään loukkaavaa, ihan oikeasti, ainakaan minun suustani kuultuna.

• Tykkää
Reactions: Neydan
[QUOTE="vieras";27787122]Lähes jokaista sanaa voi käyttää halventavasti, ivaten tai sarkastisesti, niitä kauniitakin.

Tottakai saa sanoa, ei sitä kukaan kiellä. Tosin itselleni siitä tulisi lähinnä mieleen omien juuriensa häpeäminen.

Ihmiset ovat erilaisia. Erilaisuus on rikkautta. Tosilla iho on musta, toisella valkoinen, jollakulla hiukset punaiset, toisella ruskeat, silmät siniset, toisella vihreät. Miksei näitä pieniä eroavaisuuksia saisi käyttää kohteliaisuuksissa ja muutenkin arkielämässä?

En minä ainakaan haluaisi että olisimme yhtä sukupuoletonta harmaata massaa, vailla omia pieniä eroavaisuuksiamme, niin ulkonäön kuin ajatuksiemme puolesta.[/QUOTE]

Ei voi olla totta... Sä et nyt oikeasti ole sisäistänyt, mistä tässä ketjussa keskustellaan. Nyt ei ollut analyysissä termistö, joilla kanssaihmisten ihania ominaispiirteitä kehutaan.

[QUOTE="vieras";27787147]Ihan samalla tavalla kuin AVOparin lapsi on ÄPÄRÄ.
Aiemmin yleiskieleen kuulunut sana, jota ei enää käytetä missään yhteydessä.

Kai minä voin kutsua sinun avioliiton ulkopuolella syntynyttä lastasi äpäräksi? Ei siinä ole mitään loukkaavaa, ihan oikeasti, ainakaan minun suustani kuultuna.[/QUOTE]

Siitä vaan

[QUOTE="vieras";27787139]No ei. mutta onko ne ongelmat itsensä kanssa vai teidän kanssa?[/QUOTE]

Mitähän ongelmia minä tai lapseni aiheutamme tuntemattomille huutelijoille? No, ainakin viime kesänä yksi mieshuutelija oli selvästikin puutteessa ja se oli minun n*****miehen vika! :D

[QUOTE="vieras";27787143]Öö, en nyt ihan koko ketjua ole läpi lukenut, mutta missä noin on haukuttu? Ei ainakaan ihan viimeisimmillä sivuilla.[/QUOTE]

Siinä artikkelissa, josta tämä ketju sai alkunsa.......

[QUOTE="vieras";27787143]Öö, en nyt ihan koko ketjua ole läpi lukenut, mutta missä noin on haukuttu? Ei ainakaan ihan viimeisimmillä sivuilla.[/QUOTE]

No on tuolla aiemmin viitattu tilastoihin somaleiden tekemistä rikoksista, vähän päästä joku älähtää asiasta.

Mitähän ongelmia minä tai lapseni aiheutamme tuntemattomille huutelijoille? No, ainakin viime kesänä yksi mieshuutelija oli selvästikin puutteessa ja se oli minun n*****miehen vika! :D

Hankala teistä tietää mutta tiedän montakin jotka aiheuttaa onegelmia toistensa perään. Nyt kun sinä tiedät että siellä taas huomenna kuuluu huutoa niin miksi et nauhoita sitä vaikka kännykällä. Nauhoita ihmeessä ja toimita se vaikka poliisille. Voit toki laittaa tännekin kuultavaksi niin joku voisi uskoakin tuon päivittäin huutelun ja lapselta vonkaamisen.

[QUOTE="vieras";27787159]Sinulla tässä nyt taitaa olla hivenen puurot ja vellit sekaisin. Keskustelun sisälläkin voi käydä keskustelua.[/QUOTE]

Nojoo, mutta tuossa mentiin kyllä jo niin pahasti OT, ettei kykene ymmärtämään miten asia edes aiheeseen liittyy. Jos joku haukkuu sua kadulla paskakasaksi, ei se tee siitä yhtään sen ystävällisempää, vaikka itse pitäisi sanaa "paska" oikein viehättävänä tai neutraalina.

Yhteistyössä