Myös minun lottovoitto oli lopulta vain tyhjä arpa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27787125]Halusin kuitenkin kertoa, että en ole rasisti, vaan pointtini oli juurikin rasismikortin väärinkäyttö, johon uskon erään toimittajan (ja monen muunkin) syyllistyvän. Ja samaa mieltä olen motiivista sinun ja Halla-ahon kanssa. Vaikka syyn ymmärrän, en silti hyväksy toimintaa. Hölmöjä on tosiaan kaikissa ihmisissä.[/QUOTE]

En minäkään sitä hyväksy, sillä suvaitsevaisuutta ei sekään lisää!

Nojoo, mutta tuossa mentiin kyllä jo niin pahasti OT, ettei kykene ymmärtämään miten asia edes aiheeseen liittyy. Jos joku haukkuu sua kadulla paskakasaksi, ei se tee siitä yhtään sen ystävällisempää, vaikka itse pitäisi sanaa "paska" oikein viehättävänä tai neutraalina.

Paska on yksi sana kuvamaan ulostetta, joka taas tarkoittaa ihmisen tai eläimen peräaukosta poistuvaa ruoansulatuksen jätettä.

Eli ei ole mitenkään verrannollinen sanaan neekeri, joka tarkoittaa tummaa henkilöä.

Eikä kovin ystävällistäkään.

[QUOTE="vieras";27787196]Paska on yksi sana kuvamaan ulostetta, joka taas tarkoittaa ihmisen tai eläimen peräaukosta poistuvaa ruoansulatuksen jätettä.

Eli ei ole mitenkään verrannollinen sanaan neekeri, joka tarkoittaa tummaa henkilöä.

Eikä kovin ystävällistäkään.[/QUOTE]

Haloo, oletko kuullut sarkasmista? Ei tällaisten kanssa voi edes mustaa huumoria viljellä :laugh:

[QUOTE="vieras";27787226]Näyttäisi olevan. Tilastokeskus - Syytetyt, tuomitut ja rangaistukset 2009[/QUOTE]

Ohhoh, nyt kyllä täytyy vetää sanoja takas. Pahoittelut!
Perhanan virolaiset näköjään täyttää meidän vankilat.. vai oliko ne sittenkin ihan suomalaisia? :)

Huomasittekos muuten, että 47% tuomituista on naisia? Tätä korttia kai kukaan "maahanmuuttokriittinen" ei ole osannut käyttää? Pitääkö sittenkin alkaa käännyttää virolaisnaisia? ;)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27787263]Ulkomaalta suomeen tulleita. Prosentuaalinen osuus on kohtuuttoman suuri.[/QUOTE]

Venäläisiä ja virolaisia enimmäkseen, muita kansallisuuksia ei nyt sit mainitakaan. Ja tossa olikin myös sakot, minä luulin että vankilaan tuomitut :O

teki kyllä erittäin pahaa lukea tuota artikkelia. tänne tulee siirtolaisia, jotka nyhtävät meiltä kaiken irti mitä saavat ja sen lisäksi haukkuvat ja valittavat päälle. ei kelpaa enää kaksi huonetta ja keittiö, vaan vieläpä pressaksikin pitäisi päästä :(

[QUOTE="vieras";27787285]Mamuja ne on nekin, vai mitä kuvittelit? somput on työttöminä yliedustettuja.[/QUOTE]

No arvelin aina, että kun käytetään perusteluna tilastoa, on kyseessä sellanen, jossa setvitään vakituisesti maahan muuttaneet, eikä "kyläilemässä" käyviä virolaisia tai venäläisiä. Eipä sillä, että sillä sen suurempaa eroa ole, paitsi että sellasta joka ei asu edes maassa on vähän vaikea karkottaa :D

Toisekseen mä muistelin että näissä keskusteluissa puhutaan usein väkivaltarikoksista, kuten raiskauksista, joita "mamut" tekee. Ja jotenkin mä epäilen, että virolaiset on ihan jostain muista syistä vankilassa kuin raiskauksista.. Korjatkaa toki jos tästäkin viisaampaa tilastoa löytyy!

Toivottavasti olin ainoa, jonka asiat selveni t'st' tilastosta ja nämä "neekeri-sanaa voi hyvin käyttää"-huutelijat ovat aina tienneetkin, että vankiloitamme täyttävät ulkomaalaiset ovat valkoihoisia.

Nyt on pakko mennä nukkuu, kun ei tahdo ajatus enää luistaa.

No arvelin aina, että kun käytetään perusteluna tilastoa, on kyseessä sellanen, jossa setvitään vakituisesti maahan muuttaneet, eikä "kyläilemässä" käyviä virolaisia tai venäläisiä. Eipä sillä, että sillä sen suurempaa eroa ole, paitsi että sellasta joka ei asu edes maassa on vähän vaikea karkottaa :D

Toisekseen mä muistelin että näissä keskusteluissa puhutaan usein väkivaltarikoksista, kuten raiskauksista, joita "mamut" tekee. Ja jotenkin mä epäilen, että virolaiset on ihan jostain muista syistä vankilassa kuin raiskauksista.. Korjatkaa toki jos tästäkin viisaampaa tilastoa löytyy!

Toivottavasti olin ainoa, jonka asiat selveni t'st' tilastosta ja nämä "neekeri-sanaa voi hyvin käyttää"-huutelijat ovat aina tienneetkin, että vankiloitamme täyttävät ulkomaalaiset ovat valkoihoisia.

Nyt on pakko mennä nukkuu, kun ei tahdo ajatus enää luistaa.
Eihän tuo näyttäne luistaneen muutenkaan.

[QUOTE="vieras";27787333]Eihän tuo näyttäne luistaneen muutenkaan.[/QUOTE]

:D

Mutta sen verran luistaa kuitenkin, että "näyttäne luistaneen" ei varmastikaan mennyt ihan oikein. "Ei näyttäne" on joku potentiaalimuoto, sen muistan. Voi hakee itse loput että menee oikein. Myös kielikorva kertonee, mikä on oikein.

Viimeksi muokattu:
:D

Mutta sen verran luistaa kuitenkin, että "näyttäne luistaneen" ei varmastikaan mennyt ihan oikein. "Ei näyttäne" on joku potentiaalimuoto, sen muistan. Voi hakee itse loput että menee oikein. Myös kielikorva kertonee, mikä on oikein.

Oikeassa olit, ei näytä luistaneen, ei.

Vaan on se metkaa, että eienolerasisti, mutta otan pirusti nokkiini jos joku ulkomaanpelle kehtaa tehdä mitään muuta kuin ujostella kusi sukassa ja hymypoikapatsas kainalossa. Selvästikään ei päde samat säännöt. Jos halla-aho ajattelee sekavasti, niin se on sentään meidän oma sekopää ja oikeastaan aika viisaan näköinenkin, mutta vieraan sekopään olisi syytä painua kotiinsa sekoilemaan? Tänne saa tulla vain sellaiset, joissa ei ole mitään vikaa?

Ihan sama logiikka tuossa taitaa vallita kuin siinä, kun joku miespolo ruikuttaa että ei hän sovinisti ole mutta on ihan väärin feministien valittaa naisten huonosta asemasta, kun hänenkin yläpuolellaan on vaikka miten monta naista. Että kun hän on korkeintaan huonoa b-luokkaa, niin eihän ne a-luokan mimmit häneen edes vilkaise.

Ja kuitenkin tunnepurkaus todisti sovinismista: hänelle luvattiin että naisten pitää olla miehille alamaisia, ja nyt ne saakelit kehtaavat katsoa häntä alaspäin. Sama pätee sitten ulkomaalaisten suhteen. Olkoon miten kelvollinen pelle tahansa, niin jos minä löydän siitä yhdenkään vian jota itselläni ei ole, niin sillä ei ole mitään oikeutta asua MINUN maassa, eikä ainakaan vaatia parempaa kohtelua? Kuka prkl se oikein luulee olevansa?

[QUOTE="vieras";27787174]Nauhoita ihmeessä ja toimita se vaikka poliisille. Voit toki laittaa tännekin kuultavaksi niin joku voisi uskoakin tuon päivittäin huutelun ja lapselta vonkaamisen.[/QUOTE]

Ihanko oikeasti kuvittelet, että nämä tilanteet ovat ennalta-arvattavissa?! "Aha, toi mies 50m päässä aikoo nyt alkaa urputtaa meille! Tuo nainen kassajonossa alkaa varmasti haukkumaan, nyt kännykkä äkkiä esiin ja valmiina nauhoittamaan!"

Lapselta vonkaaminen? Minä kyllä ymmärrän tuon hieman eri tavalla, enkä ole sellaisesta puhunut, ei ole onneksi kokemusta?! Vai oliko tuokin taas tarkoituksellista puheiden muuntelua, jota sitten taas myöhemmin käytetään, "se ja se sanoin niin....!!" vaikka ei sanottukaan.

Kertoikohan se joku vieras lopulta, mitä olen muka hobby hallista tilannut?! :D ;)

Ihanko oikeasti kuvittelet, että nämä tilanteet ovat ennalta-arvattavissa?! "Aha, toi mies 50m päässä aikoo nyt alkaa urputtaa meille! Tuo nainen kassajonossa alkaa varmasti haukkumaan, nyt kännykkä äkkiä esiin ja valmiina nauhoittamaan!"

Sä olet tässäkin ketjussa antanut ymmärtää epämiellyttävien tilanteiden olevan melkein jokapäiväisiä, joten eipä se nauhoittamisen pitäisi olla mikään ongelma sulle.

teki kyllä erittäin pahaa lukea tuota artikkelia. tänne tulee siirtolaisia, jotka nyhtävät meiltä kaiken irti mitä saavat ja sen lisäksi haukkuvat ja valittavat päälle. ei kelpaa enää kaksi huonetta ja keittiö, vaan vieläpä pressaksikin pitäisi päästä :(

Ja minusta teki pahaa lukea, koska suomesta löytyy kaltaisiasi pässejä, jotka osaltaan tekevät täällä elämisen ja asumisen mahdottomaksi kaikille joiden iho sattuu olemaan erivärinen. Jotka eivät oman elämänsä kurjuuteen löydä muita "syypäitä" kuin maahanmuuttajat.

Ei taida olla kuin ajan kysymys kunnes hollantilaiset alkavat rasisteiksi. Mun mielipide, siis painotan sanaa mielipide on se että kyseisen kirjoituksen kirjoittanut henkilö verhoaa omaa vaikeaa luonnettansa muiden rasistisuudeksi. Tuo nainen on vähän niin kuin mun kummitäti jonka mielestä kaikissa muissa on vikaa ja sitten kun sille sanotaan takaisin niin muut on ihan kamalia :D

[QUOTE="sasa";27787552]Ja minusta teki pahaa lukea, koska suomesta löytyy kaltaisiasi pässejä, jotka osaltaan tekevät täällä elämisen ja asumisen mahdottomaksi kaikille joiden iho sattuu olemaan erivärinen. Jotka eivät oman elämänsä kurjuuteen löydä muita "syypäitä" kuin maahanmuuttajat.[/QUOTE]

Ei Suomeen ole pakko tulla ja täältä pääsee halutessaan pois. Mamut voisivat palata takaisin niihin ihaniin kotimaihinsa missä ei ole rasismia ja pottunenäisiä suomalaisia.

[QUOTE="vieras";27787541]Sä olet tässäkin ketjussa antanut ymmärtää epämiellyttävien tilanteiden olevan melkein jokapäiväisiä, joten eipä se nauhoittamisen pitäisi olla mikään ongelma sulle.[/QUOTE]

En ole puhunut jokapäiväisyydestä mitään, mutta melkein kerran viikossa joku tampio haluaa välttämättä aukoa päätään. Esim. joulukuussa kahdesti, mutta kuten sanoin, miten sinäkin luulet sen olevan ennalta-arvattavissa?? Kuljetko sinäkin kännykkä kädessä valmiina nauhoittamaan tai ottamaan kuvia? Minulla ulkona/kaupoissa/liikennevälineissä hieman muuta tekemistä kuin kytätä kanssaihmisiä!

[QUOTE="vieras";27787588]Ei Suomeen ole pakko tulla ja täältä pääsee halutessaan pois. Mamut voisivat palata takaisin niihin ihaniin kotimaihinsa missä ei ole rasismia ja pottunenäisiä suomalaisia.[/QUOTE]

Entä suomalaiset, joiden pärstä ei miellytä sinua? On vain kestettävä kun sinä haluat sen vastaantullessa ilmaista? Tai maasta pois? Miksei nämä ihmisten inhoojat voisi keskenään mennä jonnekin korpeen vikisemään keskenään niin ongelma ratkaistu?! ;)

Yhteistyössä