Myyjä sanoi väärän hinnan, kuka maksaa erotuksen? Asiakasko?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä asiakasko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä asiakasko

Vieras
Eli kävin eilen huonekaluostoksilla ja kysyin erään huonekalun hintaa,
myyjä katsoi koneelta sen maksavan
sanotaan vaikka tasan 100€
Kerroin että otan sitten sen ja samalla otin muuta pikku sälää.
Kassalla myyjä ensin sekoilee että mitäs tämä kone nyt ja itsekin katsoin että luvattu 100€ hintaan oleva huonekalu nousikin 140€
Myyjä ei sanonut koko tuona sekoilu aikana mitään ja napsutteli vaan konettaan
kun kysyttiin niin totesi olkia kohauttamalla että
-niin, katsoinkin sen hinnan näköjään väärin
Mitään ei sanonut että joudun nyt maksamaan sen 140€ vaan edelleen oletan että hän antaa tuotteen siihen 100€ hintaan johon ensin lupasi kun hinnan katsoi koneeltaan.
Maksoin kun myyjä ilmoitti kaikkien yhteissumman
ja tarkistin kuitin jolloin huomasin (varmistuikin) että maksoin tuosta tuotteesta nyt sen 140€ :O
Kysyin miten nyt näin,
hän kertoi olkia taas kohauttamalla
-No minähän sanoin (niin sanoi kun kysyttiin mutta silloinkaan ei sanonut että me joudutaan se 140€ maksamaan)
siinä maksu tilanteessa teille että katsoin hinnan väärin
Koetin vielä sovitella mutta myyjä hyvin ylimielisesti nyrpisteli naamaansa ja lähti pois koko kassalta :O
Ja toista myyjää en löytänyt paikalle.
Tapoihini ei kuulu jäädä riehumaan kauppaan joten nyt mietinkin että kirjottaisinko kyseiseen firmaan vähän palautetta moisesta asiakaspalvelijasta?
 
Siinä vaiheessa kun myyjä totesi että on katsonut hinnan väärin sun olis pitäny sanoo että okei en sitten ota sitä tuotetta eli vika on omasi.Ei ole myyjän vika ettet saanut siinä vaiheessa suuta auki kun kuulit tuotteen todellisen hinnan.
 
[QUOTE="akka";30406252]Siinä vaiheessa kun myyjä totesi että on katsonut hinnan väärin sun olis pitäny sanoo että okei en sitten ota sitä tuotetta eli vika on omasi.Ei ole myyjän vika ettet saanut siinä vaiheessa suuta auki kun kuulit tuotteen todellisen hinnan.[/QUOTE]

Hän ei sitä edes olisi tunnustanut ja sen sitten kysyttäessä vasta sanoi-tunnusti
-katsoin hinnan väärin
EI pahotteluja ? ei selvennystä ? että minä nyt joudun sen 40€ enemmän maksamaankin.
Oletin tietenkin kun hän mutisten senkin asian ilmaisi ? että katsoi hinnan väärin että hän sitä korjaa koneelle kun sitä konettaan niin näpräsi.
 
Tapahtumahetkellä suu auki!
Tottakai voit tehdä ko liikkeen "johtoportaaseen" (myymäläpäällikkö tmv)reklamaation,mutta eri asia on,uskooko ne ja ketä..Mä oon sen verran skeptinen jokaista liikettä kohtaan,että otan aina tarjoukset mustaa valkoisella.
 
Niin, tosiaan minä olin mieheni kanssa ostoksilla ja siinä kassa tilanteessa (kun ei ole pahemmin tällaisia myyjiä tullut vastaan)
ihmettelimme ja jotenkin luonnollisesti oletimme että myyjä myy sillä hinnalla jolla lupaa kun sitä virhettään ei edes ensin meinannut tunnustaa ja kun oikean hinnan kertoi ei hän tehnyt sitä missään vaiheessa meille edes selväksi että me joudutaan se 140€
maksamaan vaan luonnollisesti (tyhmä minä ja mieheni)
oletettiin että myyjä korjaa hinnan koneella kun sen jo lupasi 100€ hintaan.
 
Eikö myymälässä ollut hintoja ollenkaan esillä?

Vähän tulkinnanvarainen tilanne tuo, että katsotaanko se myyjän koneelta etsimä ja suullisesti ilmoittama tieto sitovaksi tarjoukseksi vai ei. Jos hyllyn reunassa olisi ollut väärä hinta, sinulla olisi ollut oikeus saada tuote siihen hintaan. Mutta suullisesti ilmoitettu hintatieto on vaikeampi todistaa ja muutenkin tulkinnanvaraisempi juttu. Sekin vaikuttaa, oliko oikea hinta esillä vai ei.

Voit tietysti joka tapauksessa reklamaatiota laittaa ja katsoa, mitä siihen vastaavat.
 
Oletko nyt aivan vakavissasi, että myyjien täytyy muistaa liikkeessä kaikkien tuotteiden hinnat ulkoa? Vaikka myyjä ei ollutkaan palveluasenteeltaan hyvä, toimi välinpitämättömästi, niin ei hän virhettä tehnyt. Sinä kysyit hintaa, eikä sinun tai myyjän välille syntynyt mitään neuvottelun tapaistakaan hinnasta . Päätit ottaa tuotteen, hyväksyit kassalla suuremman hinnan ja nyt sitten harmittelet kun olisi ollut kiva saada roinaa halvemmalla.

Myyjän homma on etsiä hinta ja kertoa se asiakkaalle. Mutta ei se vielä sinua oikeuta vaatimaan korvausta "erotuksesta", koska myyjä toimi sentään jotenkuten kuin ei ollenkaan. Voit purkaa kaupan, reklamoida myyjän esimiestä ja siinä kaikki. Oletan, ettei liikkeessä ole yhtään sen viriilimpää johtoa kuin myyjäkään. Jos kerran ovat ottaneet osaamattoman myyjän heille töihin. Myyjä edustaa aina yritystä ja olet käynyt jossakin surkeassa ketjukaupassa, jossa ei voi oikeastikaan olettaa saavansa palvelua.
 
Eikö myymälässä ollut hintoja ollenkaan esillä?

Vähän tulkinnanvarainen tilanne tuo, että katsotaanko se myyjän koneelta etsimä ja suullisesti ilmoittama tieto sitovaksi tarjoukseksi vai ei. Jos hyllyn reunassa olisi ollut väärä hinta, sinulla olisi ollut oikeus saada tuote siihen hintaan. Mutta suullisesti ilmoitettu hintatieto on vaikeampi todistaa ja muutenkin tulkinnanvaraisempi juttu. Sekin vaikuttaa, oliko oikea hinta esillä vai ei.

Voit tietysti joka tapauksessa reklamaatiota laittaa ja katsoa, mitä siihen vastaavat.

Koko tuotetta ei ollut ensin näytillä myymälässä.
Olin nähnyt toisen paikkakunnan myymälässä tuon tuotteen (josta olin ohikulkumatkalla joten en sieltä toiselta paikkakunnalta viitsinyt lähteä raahaamaan)
ja nähnyt hinnan (luultavastikin sen tarjoushinnan 100€)
Koska tiesin mitä etsin ja kysyin ja hän itse sanoi että sitä ei ole heillä esillä mutta katsoo koneelta jos varastossa on,
ja olihan siellä.
Silloin vielä varmistin hinnan ja sanoi sen 100€
 
Oletko nyt aivan vakavissasi, että myyjien täytyy muistaa liikkeessä kaikkien tuotteiden hinnat ulkoa? Vaikka myyjä ei ollutkaan palveluasenteeltaan hyvä, toimi välinpitämättömästi, niin ei hän virhettä tehnyt. Sinä kysyit hintaa, eikä sinun tai myyjän välille syntynyt mitään neuvottelun tapaistakaan hinnasta . Päätit ottaa tuotteen, hyväksyit kassalla suuremman hinnan ja nyt sitten harmittelet kun olisi ollut kiva saada roinaa halvemmalla.

Myyjän homma on etsiä hinta ja kertoa se asiakkaalle. Mutta ei se vielä sinua oikeuta vaatimaan korvausta "erotuksesta", koska myyjä toimi sentään jotenkuten kuin ei ollenkaan. Voit purkaa kaupan, reklamoida myyjän esimiestä ja siinä kaikki. Oletan, ettei liikkeessä ole yhtään sen viriilimpää johtoa kuin myyjäkään. Jos kerran ovat ottaneet osaamattoman myyjän heille töihin. Myyjä edustaa aina yritystä ja olet käynyt jossakin surkeassa ketjukaupassa, jossa ei voi oikeastikaan olettaa saavansa palvelua.

No kyllä kuule olen tosissani jos myyjä etsii tuotteen koneelta-varastosta minulle tarkistaa koneelta sen hinnankin (ei siis omasta päästään)
joten kylölä, olen niin tyhmä että olen luottanut tähän asti myyjän koneelta tarkistamaan hintaan :(
 
Noh. Joka tapauksessa teille ennen maksamista kerrottiin, että tuote maksaakin 140€, ihan sama kenen aloitteesta. Ihan omaa tyhmyyttänne menitte sen sitten maksamaan. Turha rutista kun on paska jo housussa.
 
Noh. Joka tapauksessa teille ennen maksamista kerrottiin, että tuote maksaakin 140€, ihan sama kenen aloitteesta. Ihan omaa tyhmyyttänne menitte sen sitten maksamaan. Turha rutista kun on paska jo housussa.

Sepä se kun myyjä ei sitä suoranaisesti sanonut että me joudutaan se 140€ maksamaan vaan mutisi katsoneensa hinnan väärin paukutti konettaan ja vasta kuitin tarkistaessa huomasin
(kun tyhmä luotin edelleen myyjään että saan tuotteen siihen hintaan johon se meille ensin luvattiin moneen otteeseen)
Eikö myyjän kuuluisi tehdä sillon selväksi kun huomaa mokanneensa että asiakas joutuukin siitä maksamaan enemmän?
Taidan tosiaan purkaa kaupan :(
 
Kannattaa palauttaa tuote ja purkaa kauppa, jos aiheuttaa sulle pahaa mieltä. Toki myyjä ei ole toiminut kuten hyvät asiakaspalvelijat toimii, mutta hänkin on vaan ihminen ja oikeasti varmasti katsonut sen hinnan väärin. Itsekkin olen monasti kahtonut kiireessä hinnan väärin, sellasta tapahtuu kun on ihmisiä töissä.
 
Olisin ensin veikannut giganttia mutta kun puhut huonekalusta niin olet joko käynyt sotkassa tai jyskissä :D :D
Näissä ei myöskään kannata sokeasti luottaa myyjän kertomaan hintaan
vaan tarkistaa se koneelta
 
Kyllä minä käsittäisin tapauksen niin, että olet ollut tietoinen tuotteen hinnasta maksuhetkellä ja olet silti tuotteen ostanut. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun kuitin olet saanut käteesi. Erotusta ei ainakaan myyjän/liikkeen ei tarvitse sinulle hyvittää, mutta kaupan purkua voit pyytää ja asiakaspalautetta antaa sen perusteella, että myyjä ei asiasta huomautettuasi suostunut enää sinua palvelemaan. Mutta jos olet vain tuossa tilanteessa vaatinut, että saat tuotteen 100 eurolla, etkä ole vaatinut koko kaupan purkua, niin eipä myyjä siinä tilanteessa oikein muuta voi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä asiakasko;30406337:
Sepä se kun myyjä ei sitä suoranaisesti sanonut että me joudutaan se 140€ maksamaan vaan mutisi katsoneensa hinnan väärin paukutti konettaan ja vasta kuitin tarkistaessa huomasin
(kun tyhmä luotin edelleen myyjään että saan tuotteen siihen hintaan johon se meille ensin luvattiin moneen otteeseen)
Eikö myyjän kuuluisi tehdä sillon selväksi kun huomaa mokanneensa että asiakas joutuukin siitä maksamaan enemmän?
Taidan tosiaan purkaa kaupan :(

Mutta sanoi, että katsoi hinnan väärin. Ja itse näitte (mitä nyt tuosta sun aloituksesta saa selvän) että hinta on sen 140€. Ja maksoitte. Oma moka, jos ette vielä varmistaneet, että laskeeko hinnan siihen sataan euroon (mitä oikeutta myyjällä ei muuten ole, en ymmärrä mistä olette sellaisen käsityksen saaneet).

Mikä tässä on niin vaikeaa?
 

Yhteistyössä