N. 15 henkeä, mitä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santaklaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

santaklaus

Vieras
Naapureideni suurperheeltä on hajonnut astianpesukone ja ajattelin kutsua heidät huomenna meille syömään, jotta heille ei tulisi tiskiä.

Mitä helppoa ja halpaa arkiruokaa niille tarjoaisi? Mitään allergioita heillä ei ole, mutta mitään kalaa en halua tarjota, koska olen itse allerginen ja haluan itse syödä samaa ruokaa!

jauhelihakiusausta ajattelin valmiista peruna-sipuli-sekoituksesta, mutta mutta... mulla on 2 samanlaista pyöreätä uunikulhoa, ja ne ei mahdu yhtäaikaa uuniin! yksi kulhollinen ei riitä ja kun tekee kaksi, niin eka kulhollinen ehtii jäähtyä ennen, kuin seuraava on kypsää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja santaklaus:
jos teen keittoa, naapurit varmaan lainaisivat omia isoja kattiloitaan??? mulla ei ole kuin max. 5 litraisia...

Kysy onko naapurilla isoa uunivuokaa ? Luulen että heillä saattais ollakkin jos on kerta iso perhe niin ei pienillä astioilla pelata :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Keitto tai joku laatikko (esim. makaronilaatikko), kinkkukiusaus.
Tai sit ihan vaan spagettia ja juhelihasoossia, kaikenikäisten herkkua.

spagetti ja jauhelihakastike! siinä se taisi tulla!!! riittäiskö 5 litran kattilallinen spagettia? ja kastiketta voisi tehdä toisen mokoman ja jos/KUN jää yli, niin syö itse huomenna???

spagetti ja jauhelihakastike! siinä se taisi tulla!!! riittäiskö 5 litran kattilallinen spagettia? ja kastiketta voisi tehdä toisen mokoman ja jos/KUN jää yli, niin syö itse huomenna???

Minkä ikäisiä syöjiä mahtaa suunnilleen olla? Mie koitin tässä laskea, että meillä menee spagettia yhdellä ruualla yleensä reilu 1kg, eli kun keitän n. 1,5kg, niin siitä jää lounasta noille pienille vielä seuraavaksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Minkä ikäisiä syöjiä mahtaa suunnilleen olla? Mie koitin tässä laskea, että meillä menee spagettia yhdellä ruualla yleensä reilu 1kg, eli kun keitän n. 1,5kg, niin siitä jää lounasta noille pienille vielä seuraavaksi päiväksi.

mulle tuli mieleen, että keitän sitä spagettia useassa erässä, koska kaikki tulevat koulusta/töistä eri aikaan. se kypsyy aika nopeesti. kastiketta voi sitten pitää hellalla pikkulämmöllä tai vaikka lämmittää mikrossa?

ei niitä syöjiä sitten olekaan kuin 7 + me. ja perheen äiti ei ehkä edes ehdi syömään työkiireiltään. oli kyllä kovasti kiitollinen, kiitti jo etukäteen ja lupasi viestittää lapsilleen, että tulevat sitten tänne. (Käyvän normaalistikin usein kylässä ja auttamassa muutenkin. esim. lumitöitä perheen teinipoika kävi jo viimetalvena tekemässä pyytämättä ja palkatta, kun olin paksuna ja mies reissuhommissa...)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tekisin keiton, koska uuniruokaa on vaikea saada mahtumaan kerralla noin isolle porukalle. Plus uunissa vaikka riisipiirakat sopan kaveriksi.

mä jo ilmoitin niille, että rakettispaghettia, jauhelihakastiketta ja kreikkalaista salaattia on ruokalistalla huomenna.

Yhteistyössä