N. 40 hengen häät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimma"

Vieras
Minkäslaiset kustannukset teille on tullut n. 40hengen häistä? Pitopalvelua olisi tarkoitus ottaa, puvut vuokrata, paikka vuokrata. Kutsut voisi tehdä itse. Ei mitään hirveitä ökyhäitä kuitenkaan ole tarkoitus järjestää =) Kertokaapa mitä pitää ottaa huomioon kustannuksissa.

[QUOTE="Mimma";22439959]Minkäslaiset kustannukset teille on tullut n. 40hengen häistä? Pitopalvelua olisi tarkoitus ottaa, puvut vuokrata, paikka vuokrata. Kutsut voisi tehdä itse. Ei mitään hirveitä ökyhäitä kuitenkaan ole tarkoitus järjestää =) Kertokaapa mitä pitää ottaa huomioon kustannuksissa.[/QUOTE]

Homoavioliitosta ei vielä ole päästy yksimielisyyteen ja nyt jo huudellaan joukkovihkimisistä..

Kyllä se kuule avioliitto on kahden ihmisen välinen asia. Lue raamattusi!

Meillä oli enemmän vieraita, mutta meillä kustannukset koostu näistä:
- pitopalvelu
- koristeet
- bändi
- valokuvaaja
- kukat
- puvut (mulle oma, miehelle ja bestmanille vuokra)
- juhlpaikan kunnostus (oli oma)
- mun sormus
- hääyöpaikka + ystävän sinne hommaamat jutut

[QUOTE="Ingrid";22439986]Homoavioliitosta ei vielä ole päästy yksimielisyyteen ja nyt jo huudellaan joukkovihkimisistä..

Kyllä se kuule avioliitto on kahden ihmisen välinen asia. Lue raamattusi![/QUOTE]

Muistitko aamulla syödä lääkkeesi??

Alkuperäiseen aiheeseen: muakin kiinnostaa. :)

[QUOTE="Ingrid";22439986]Homoavioliitosta ei vielä ole päästy yksimielisyyteen ja nyt jo huudellaan joukkovihkimisistä..

Kyllä se kuule avioliitto on kahden ihmisen välinen asia. Lue raamattusi![/QUOTE]

Kuule joukkovihkimisiähän on tehty jo pitkään, ainakin Oulussa ja Espoossa noin kerran kuussa. ja toisaalta häät ei vaadi vihkimistä, homotkin saavat rekisteröidä parisuhteensa ja pitää häät päälle jos haluaa.

Meillä oli noin 50 vierasta ja kustannukset tuli:

- Morsiamen, sulhasen ja lapsen vuokratut puvut n. 700e
- Juhlapaikan vuokra 300e
- Pitopalvelu (ruoka) 1200e
- Hääkakku leipomosta 120e
- Ruokaviinit ja kahvikonjakit ja booli (en tiedä loppusummaa)
- Kutsut, paikkakortit ja muut askartelut n. 200e
- Kukat: morsiamen ranneviehe, sulhasen ja bestmanin vieheet, kaasojen hiuskukat ja kukat pöytiin juhlapaikalle 170e
- Hääautot 350e
- Hääyö hotellissa 220e
- Ilotulitus 600-700e (en ole nyt ihan varma enää paljonko)
- Valokuvaaja: potretit, kuvaus kirkossa ja juhlapaikalla n. 300e (tähän ei sisälly teetetyt valmiit kuvat)
- Morsiamen häämeikki 60e
- Morsiamen hääkampaus (sis. koekampauksen) 170e

Lisäksi sitten sormukset ja muut jutut mitä unohdin tuosta listasta.

Viimeksi muokattu:
meni jotain 5 000e,vieraita 50 (lapsia 12),meillä oli vuokrapaikka ja pitopalvelu,musiikki lähes ilmainen tutuilta,kampaaja & meikkaus,kukat ja mun vaatteet...miehen vaatteet ei oo täs mukana kun ei suostunut kertoo mitä sen frakki maksoi,ihan välttämättä halus sen omaksi.

Meillä meni
kutsuihin itsetehdyt noin 100 euroa
pukuihin noin 400
meikkiin ja kampaukseen noin 100
paikkaan 300
kimppuun 25 euroa
koristekukat oli lupiineja jotka oli ite kerätty
pariin tarjoilija opiskelijaan 60
muihin koristeisiin ja pöytäliinoihin ehkä 200
ja juomiin ehkä 300.
Ruuat tehtiin itse ja niihin mennyttä rahaa en osaa arvioida mutta kun pitopalvelua kyseltiin sen hinta oli noin 25-30 euroa per henkilö. Vieraita oli noin 60 jotka söi ja noin 30 "kuokkijaa" jotka vaan joi ja söi kahvin kaa ja iltapalalla tarjoiltuja juttuja.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Mimma";22440056]Paljonko kustannuksia tuli teillä yhteensä?[/QUOTE]

En viiti edes sanoa, meillä lähti pallo ihan käsistä jos lasketaan vielä häämatka mukaan. Meillä vieraita oli n. 200, jolloin jo ruokalasku oli ihan huomattava. Sormus oli myös aika hintava, mutta ajattelin että se on nyt sormessa koko loppuelämän. Lisäksi meille tuli kuluja paikan kunnostamisesta, mutta sen kunnostaminen hyödytti nyt muutenkin. :) Häät oli kyllä ihanat että sinällään mikään ei kaduta.

Helpoiten säästää juuri vierasmäärän rajaamisessa ja meillä oli esim. netin kautta löydetty freelance valokuvaaja. Tuli n. puolet halvemmaksi kuin ns. ammattivalokuvaaja vaikka hänelläkin oli kaikki ammattimaiset laitteet. Bändi oli bestmanin kautta ja siinäkin "ystävähinta".

Kutsut ei välttämättä tule yhtään halvemmaksi itse tehden. Halvimmalla kutsut taitaa saada kun painattaa painossa.

Halvimmalla kutsut saa tulostamalla ihan itse tai kopioliikkeessä. Kannattaa koettaa etsy:ä ja siellä hakusanalla wedding invitation pdf. Saat esiin nettimyymälöitä joista voi ostaa kortin pdf- muodossa omalla tekstillä (hinnat 2-20 euroon), joita sitten itse tulostat haluamasi määrä tai tulostutat kopiliikkeessä. Me tulostutettiin ristiäiskutsuja ja hintaa tuli 6 euroa papereineen 20 kutsulle.

Yhteistyössä