n.vuosikkaalle laktoositonta maitoa=> löytyykö ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
eikö laktoosi-intoleranssi ole geeneissä? Laktaasi-entsyymin puutosta aikuistuessa ei siis voi estää ruokavaliolla. tai näin ainakin mulle on lääkärit sanoneet :o

Tällainen käsitys minullakin on. Ja vielä väittävät että se ei voi oireilla kuin vasta joskus murrosiässä. Mutta meillä ainakin on alkanut oireileen jo ihan lapsena.

kyllä minäkin olen saanut käsityksen, että varsin harvinaista muttei mahdotonta pienellä lapsella. Ilmeisesti on olemassa jokin geenitesti verestä nykyään (lääkäri sanoi). Itse en ole muutamaan vuoteen sietänyt tavan maitoa, muutakuin ihan silloin tällöin esim. kahvissa.
Jos tulee juotua päivänkin ajan töissä kahvia tavallisen maidon kanssa, niin johan on vatsa löysällä:(

Meillä esikko ja minä juodaan luomumaitoa ja kuopuskin nyt totuttelee luomun kanssa tavallisiin maitotuotteisiin soijamaidon ohella. Mulla tavan maito saa hengityksen haisemaan ihan järkyttävälle mitä luomumaito ei jostain syystä tee. Mä tunnen myös yhden joka voi juoda luomua mut ei tavallista tai sillä menee vatsa tajuttoman kipeäksi ja p****a lentää...
Tästä syystäkin juotan lapsille luomua kun sanoohan sen järkikin, että jos lehmille on syötetty jotain AIV:lla myrkytettyä rehua niin tuleehan se myrkky osin siihen maitoonkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tulentyttö:
meillä lapset joi 2 vuotiaaksi laktoosittomia tuotteita, koska me molemmat vanhemmat joudumme niitä käyttämään, mutta neuvolan tätija lääkäri sanoi että 2 vuoden paikkeilla kannattaa ruveta antaa tavan maitoa, ettei suotta herkisty laktoosille ja näin me olemme tehneet

Lapsesi pystyvät ilmeisesti käyttämään nyt ihan norm. maitotuotteita:) Oliko mitään oireita vai vain tuo teidän vanhempien laktoosittomuus?

joo, molemmat juo nyt ihan tavan maitoa, paitsi ruuissa ym käytetään laktoosittomia tuotteita, lapsilla ei ollut oireita kun siirryttiin tavan maito tuotteisiin ja tosiaan ekat pari vuotta joivat laktoositonta VAAN siksi että meillä on tuo vaiva

Yhteistyössä