Naapuri tekee meistä lastensuojeluilmoituksia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En sulata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En sulata

Vieras
On tehnyt jo 3kertaa.
Ensimmäiseen oli syynä tämä :Äiti komentaa lapsia ja lapset itkevät ja kuuluu meteliä. Lapset itkevät öisin ja päivisin koko ajan. toiseen ilmoitukseen oli samanlaisia syitä listattu. Kolmannessa ilmoituksessa naapuri syytti minun käyttäytyvän väkivaltaisesti lapsiani kohtaan. Mitään hän ei ollut nähnyt, kuullut vain kun lapset itkevät.

kaksi kertaa kävimme juttelemassa sossussa ja kolmannen kerran tulivat kotiin ja aina ovat todenneet ilmoitusten olevan aiheettomia. Minä en myöskään käyttäydy väkivaltaisesti ketään kohtaan, mutta komentaa on pakko, jos aion säilyttää järjen tässä perheessä ja kasvattaa pojistani kunnon kansaliaisia. Myöskään mitään vahempien välisiä riitoja ei täällä ole harrastettu. En käytä alkoholia, en polta, enkä käy missään viihteellä. En tarkoita että kyseiset tekisivät minusta yhtään huonompaa äitiä, minusta vaan on fiksumpaa olla raitis, savuton ja viettää aikaani paljon lasteni kanssa.

Jäin vastikään yksinhuoltajaksi ja minulla 3poikaa ikäerolla 3v ja meteliä kuuluu. Pojat riehuvat ja tappelevat ja myönnän että ääntä on tullut korottetua. Rakastan lapsiani ja kotimme on siisti. Pojilla on Rajat ja nukkumaanmenoajat ynm.

Olen nyt nuorimmaisen poikani kanssa kotona kotihoidontuella ja vauva on aika pieni. Kaikkiin riitoihin en yksinkertaisesti pääse väliin ja tulee huudettua toisesta huoneesta että "nyt lopettakaa se tappelu!"

On hyvä että naapurit ovat huolissaan lapsistani, mutta kertaakaan tämä ilmoittaja ei ole meitä nähnyt missään!

Juteltiin näiden sosiaalitätien kanssa että jos viel heille tulee ilmoitus meistä niin soittavat vaan, mutta voinko tehdä rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta tai jotain naapuristani. näitä perättömiä ilmoituksiani on nyt 3 kappaletta jo.

Onhan se toisaalta niinkin, että JOS joku nyt huutaisi lapsilleen kovasti ja lapset itkisivät öisin, niin eihän tämä joku huutaisi lapsilleen, kun sossu on paikalla eikä sossu päivällä käydessään tietäisi itkevätkö lapset yöllä.

keskimmäinen poikani sai kauhukohtauksia yöllä noin 6kk ajan, jonka takia heräili itkemään, eikä mikään auttanut. Istuin sängyn laidalla pitkään ja yritin ottaa poikaa syliin, huusi vaan äitiä ja huitoi minua pois kuitenkin. Lopulta painoi vaan pään takaisin tyynyyn ja nukahti uudelleen. Tästä juttelin myös neuvolalääkärin kanssa, joka sanoi kauhukohtausten olevan normaaleja muttei osannut auttaa asiassa muuten mitenkään. "menevät ohi" sanoi, Myös vauva itkee öisin, mutta parhaani mukaan yritän heti vauvan itkuun herätä.

keskimmäinen poikani sai kauhukohtauksia yöllä noin 6kk ajan, jonka takia heräili itkemään, eikä mikään auttanut. Istuin sängyn laidalla pitkään ja yritin ottaa poikaa syliin, huusi vaan äitiä ja huitoi minua pois kuitenkin. Lopulta painoi vaan pään takaisin tyynyyn ja nukahti uudelleen. Tästä juttelin myös neuvolalääkärin kanssa, joka sanoi kauhukohtausten olevan normaaleja muttei osannut auttaa asiassa muuten mitenkään. "menevät ohi" sanoi, Myös vauva itkee öisin, mutta parhaani mukaan yritän heti vauvan itkuun herätä.

Eihän se naapuri sitä tiedä. Ei minustakaan ole oikein tehdä perättömiä ilmoituksia, en minä sillä.

Jos kaikista huutavista vanhemmista tehdään sossulle ilmoitus, niin eihän niillä oo muuta tekemistä kuin rampata ovella.
Joskus on vaan pakko korttaa ääntään. Ei se vahingoita ketään!

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Tämä tuntuu pahalta, että naapuri väittää minun käyttäytyvän väkivaltaisesti lapsiani kohtaan siitä syystä että lapset itkevät. Parhaani yritän, ja ystävät ja sukulaiset, kaikki pitävät minua hyvänä ja turvallisena vanhempana lapsilleni. myös koulun ja päiväkodin kanssa olen paljon yhteyksissä. mistään muualta taholta ei huolta lasten oloista ole tullut, paitsi naapurini. Naapuri on myös uhkaillut minua poliisilla. Ainoita syitä jotka pitävät paikkansa Ls.ilmoituksessa on lasten itku ja minun komentamisesni mikä mielestäni on täysin normaalia lapsiperheissä. n halua komentaa lapsiani koko ajan ottamatta yhteen ja riitelemättä koska eikös sekin lapsia kasvata ja luo heidän välistä suhdettaan, kun itse välillä selvittävät riitansa.

Sukulaiseni kehoittivat minun antaa asian olla, kun kuitenkin teidän miten asiat ovat mutta tuntuu niin pahalta että joku voi tuolla tavalla kiusata minua ja pehettäni. kamala syyllisyys komentamisesta ja lasten metelistä syntyy kun ilmoituspostiluukusta kolahtaa. Kaiken lisäksi pitäisi yksin täällä selvitä ja olla voimakas jotta lapsilla olisi hyvä olla.

Samaa minäkin ajattelin. :/ eikä voi isänöitsijälle ilmottaa kun ne on elämisen ääniä kuitenkin. Eikä täällä koko ajan kuitenkaan lapset itke eikä öisinkään enää kun vauva nukkuu ja ne kauhukohtaukset menneet ohi. meillä hiljennytään jo klo 19.30 kun lapset menevät sänkyihinsä ja nukahtavat noin klo.20aikaan ja heräävät klo. 7. Kysyin isännöitsijä'ltä onko joku valittanut meteliä, niin ei kuulemma ollut.

Kyllä voit tehdä rikosilmoituksen perättömistä väitteistä. Ehkä sä olet se ensimmäinen keulakuva joka voittaa taistelussa vastaan kuviota, jossa tehtaillaan ls-ilmoituksia kiusallaan.

Paska tilanne ja tuo stressiä lisää raskaaseen lapsiperhearkeen.

En tiedä voitko tehdä mitään, koska naapuri voi väittää olleensa oikeasti huolestunut, joten mitä voit tehdä? Jos on jotain mitä voit tehdä, niin tee. Koska oikein tuo ei ole. Jokainen jolla on vähintän 2 lasta alle 5 vuoden ikäerolla tietää että ääni nousee välillä, kun jossain vaiheessa sisaret yhteen ottavat ja se on normaalia, ja jos ei ole normaalia niin minäkin olen epäonnistunut vanhmepi, mutta kuka meistä osaa olla täydellinen koska vanhemmuus on raskasta.

Entä jos kirjoittaisit sille naapurille kirjeen?

Ensin kiittäisit huolenpidosta.
Sitten kertoisit että lapsiperheissä meno on välillä äänekästä ja että se on ihan normaalia. Välillä täytyy korottaa ääntä, jotta saat lasten huomion kiinnitettyä itseesi ja riehumisen keskeytettyä. Ääni ehtii joskus paremmin lasten väliin kuin äiti. ;) (Voit myös kertoa noista yöllisistä kauhukohtauksista ja että olet kysynyt apua niihin neuvolasta ja ne ovat myös ihan normaaleja.)
Voit myös kertoa kuinka pahalta toistuvat lastensuojeluilmoitukset tuntuvat, kun asia on kerran jo selvitetty ja silti ilmoituksia tulee lisää.

Yhteistyössä