J
Juu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Täällä lukee monessa aloituksessa, että toisten pihoille ei saa mennä.
Juu, mie ymmärrän, että ei saa mennä - ei ilman lupaa ei lapsi eikä aikuinen... mutta ihan kiinnostaa sellainen asia, että jos mun tontilla on kaivo, ja joku tulee meidän pihaan ja putoaa sinne, koska kansi on laho, niin se on mun syy ja mie olen korvausvelvollinen.
Miksi ei peittämättömän uima-altaan kanssa olisi samoin?
Tai siis näin mulle ainakin on asiaa selitetty, että tontin omistajana minun tulee huolehtia kaivojen ym. kansista, että ne on turvallisia ja peitettyjä.
Mutta jos mun lapset tietää, että kansi voi olla laho ja sille ei saa mennä, niin mie sitä syyttä suotta vaihtamaan uuteen, kalliitakin ovat mokomat.
(Siis teoriittinen ajatus - meillä on kunnolliset kaivonkannet oikeasti. Mutta siis tuo ajatus... lokakaivokuski mulle sanoi, että tntin omistaja on vastuussa kansien ym. kunnosta ja siitä, että ne on oltava peitettyjä. Onko uima-allas ihan eriasia kuin kaivo?)
Koska kaivojen kannen yli on tarkoitus pystyä kävelemään. Vaikka näet sen kaivon kannen, et voi tietää ettei se kestäkään. Esim. likakaivon puhdistaja tai postimies on ihan laillisesti tontillasi eikä voi tietää ettei kansi kestä, vaikka huomaisi sen.
Uima-altaiden poikki ei ole tarkoitus kävellä. Jokainen voi nähdä silmällä että kas, siinäpä peittämätön uima-allas. Postimies ei ole vaarassa havaitessaan peittämättömän uima-altaan, koska ei kävele sen yli. Jos postimies tai likakaivoputsari päättää lähteä uimaan altaan poikki ja hukkuu matkalla koska unohti ettei osaa uida, et ole vastuussa.