naapurin hengenvaarallinen uima-allas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis ei nuo meidän lapset ole ainoita jotka heidän pihalla käy leikkimässä. käy siinä monia muitakin. ja heidän nuorin on 5-vuotias, eihän kaikki sen ikäiset osaa vielä uida. että hyvin mahdollista olisi sekin, että tämän 5-vuotiaan joku kaveri sinne altaaseen hukkuisi.

siltikään niillä ei ole mikään velvollisuus laittaa mitään suojaa siihen päälle

Vaaroja voi löytyä myös omalta pihalta, pienikin vesimäärä riittää hukkumiseen. Muistakaa siis tyhjentää KAIKKI vesiastiat, kahluualtaat yms. aina pois. Jos on pieniä lapsia, ei kannata mitään vesiä edes säilyttää missään. Kukkien kastelua tai muuta varten.

Et siis ole meidän naapurimme koska kukaan ei ole meidän kanssamme asiaa ottanut puheeksi.

Meillä on sellainen kevyt pressu altaan päälle, kyllä siitä kakara läpi humpsahtaa jos päälle kiipeää. Onhan sekin kauhukuva käynyt mielessä että joku päivä altaan pohjalla on joku naapurin kakara hukkuneena kun itse tulee kotiin. Mutta se on tosiaan muiden lasten vanhempien tehtävä opettaa että toisten pihoille ja altaaseen ei saa tulla ilman oman vanhemman JA uima-allasperheen vanhemman lupaa. Toki jos meille joku kutsutaan uimaan tulee valvontakin meidän puolestamme, käyttämätöntä allasta kukaan ei tietenkään ole vahtimassa.

Vastuu on sinun, etenkin 2-vuotiaan kohdalla joka ei yksinään voi ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No eipä tulisi mieleenkään jättää 2-vuotiasta vahtimatta aitaamattomalla aluella. Toisekseen lapsellasi oli se sitten 2 tai 10, niin mitään asiaa naapurin pihalle, siitä sinun tulee ihan itse pitää huoli.

2-vuotias ei ulkoile ilman valvontaa, mutta tuon ikäinen on jo aika ehtiväinen. ja meidän vanhemmat lapset on naapurin lasten kavereita, että heillä on kyllä lupa siellä leikkiä, leikkiihän naapurin lapsetkin meidän pihalla.

Siis mita? eiko uima-allas ole taynna lehtia ja roskaa ja siitepolya ja linnunkakkaa sun vaikka mita ilman kantta? Ei tulias mieleenkaan jattaa allasta peittamatta.

Ap:n kysymykseen muuten olen sita mielta, etta jos naapuri ei em. roskista ole huolissaan, niin olkoon ilman kantta. Muiden lapset ulkoilee omilla pihoillaan valvonnan alaisena tai muuten vaan vanhempiensa vastuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No eipä tulisi mieleenkään jättää 2-vuotiasta vahtimatta aitaamattomalla aluella. Toisekseen lapsellasi oli se sitten 2 tai 10, niin mitään asiaa naapurin pihalle, siitä sinun tulee ihan itse pitää huoli.

2-vuotias ei ulkoile ilman valvontaa, mutta tuon ikäinen on jo aika ehtiväinen. ja meidän vanhemmat lapset on naapurin lasten kavereita, että heillä on kyllä lupa siellä leikkiä, leikkiihän naapurin lapsetkin meidän pihalla.

sitten sun on vaan vahdittava

Alkuperäinen kirjoittaja vaaroja:
Vaaroja voi löytyä myös omalta pihalta, pienikin vesimäärä riittää hukkumiseen. Muistakaa siis tyhjentää KAIKKI vesiastiat, kahluualtaat yms. aina pois. Jos on pieniä lapsia, ei kannata mitään vesiä edes säilyttää missään. Kukkien kastelua tai muuta varten.

no meil on pieniä lapsia mutta on myös isoja tynnyreitä sadevesivarastona sekä pari kaivoakin löytyy..mutta meil vahditaan lapsia niiden ulkoillessa..nii ja sit meidän tonttia kiertää joki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
saako pihalle laittaa altaan ilman naapureiden suostumusta??

Tottakai saa!

Se ny vielä puuttuis, että pitäisi kiertää naapurusto läpi ja kysyä lupa siihen, saako omalle pihalleen altaan laittaa :D

ajattelen vain sitä, ku aitaakaan ei saa tehdä ilman naapureiden lupaa...

Alkuperäinen kirjoittaja jgh:
Alkuperäinen kirjoittaja vaaroja:

no meil on pieniä lapsia mutta on myös isoja tynnyreitä sadevesivarastona sekä pari kaivoakin löytyy..mutta meil vahditaan lapsia niiden ulkoillessa..nii ja sit meidän tonttia kiertää joki :)

Vaadi kuntaa täyttään se? ;)

No, en jättäisi 2-vuotiasta vahtimatta kyllä pihalle. Ja omakotitalon pihasta olen muutenkin ehdottomasti sitä mieltä, että jokainen saa tehdä pihallaan mitä haluaa. Jos vaikka jätän kirveen esille, koska olen varma etteivät omat lapseni siihen koske, niin jätän. SINÄ vahdit että oma lapsesi pysyy omalla pihallasi tai jos ei pysy, vastaat hänen turvallisuudestaan myös muualla kuin omalla pihallasi. Ei tulisi mieleenkään vaatia, että naapurimme (joiden rajalla ei ole aitaa) vaikkapa pistäisivät työkalunsa piiloon siksi aikaa kun eivät niitä tarvitse, vain siksi ettei meidän Nico-Petteri itseään niihin satuttaisi. Ainoa kysymys, jos naapurin kersa hukkuisi meidän uima-altaaseen, olisi "mitä ihmettä naapurin kersa teki meidän pihalla ilman lupaa ja vahtimatta?". Silloin kun naapurin lapset leikkivät meidän pihallamme luvan kanssa, vahdin tietysti heitä ja vastaan myös siinä tapauksessa heidän turvallisuudestaan. Eli ehdotan aitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Siis mita? eiko uima-allas ole taynna lehtia ja roskaa ja siitepolya ja linnunkakkaa sun vaikka mita ilman kantta? Ei tulias mieleenkaan jattaa allasta peittamatta.

Tämä mullakin tuli mieleen :) Etenkin kun viime kesänä katselin tuttavien pihalla sellaista isohkoa allasta, joka oli täynnä ötököitä. Ei houkutellut pulikointi ei.

Toisaalta ymmärrän ap:n huolen. Oltiin tosiaan viime kesänä paljon siellä tuttavilla ja kyllä minä sain kiertää tuota allasta ahkerasti 2 vuotiaan kanssa, jota se vesi kiinnosti tosi paljon. Mutta ei auttanut kuin perässä hipsiä tai yrittää keksiä jotain vielä mielenkiintoisempaa... Joten ei naapuri ole velvollinen kantta laittamaan jos ei itse halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
ja meillä on järvi! Kuinkas mä sen peitän :'(

Aitaat sen, samaan tapaan kun meitä turkulaisia on käsketty aitaamaan Aurajoki koska se on vaarallinen taaperoille!

Musta toi aitaus ei ole mikään huono idea. Kävi tuo mielessä, kun hiljattain se sokea nainen hukkui Aurajokeen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hipsuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

Tämä mullakin tuli mieleen :) Etenkin kun viime kesänä katselin tuttavien pihalla sellaista isohkoa allasta, joka oli täynnä ötököitä. Ei houkutellut pulikointi ei.

Toisaalta ymmärrän ap:n huolen. Oltiin tosiaan viime kesänä paljon siellä tuttavilla ja kyllä minä sain kiertää tuota allasta ahkerasti 2 vuotiaan kanssa, jota se vesi kiinnosti tosi paljon. Mutta ei auttanut kuin perässä hipsiä tai yrittää keksiä jotain vielä mielenkiintoisempaa... Joten ei naapuri ole velvollinen kantta laittamaan jos ei itse halua.

No meidän altaassa on ainakin pumppu ja puhdistin, ei ole ötököitä. Välillä otan haavilla pois jos sinne on lentänyt esim. oksa.