Naapurin kakara...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Tilanne siis tämä että naapuriin rakentavalla perheellä on 3 lasta, 2 isompaa (9 ja 5v) on meidän 2 isomman (8 ja 5v) lapsen hyvät kaverit ja tää niitten pienin (3v) on alkanut nyt leikkimään meidän pienimmän (2v) kanssa. Tää naapurin 3v ei ikinä oo meidän pihassa uskonu ku oon sitä jostain kieltäny, mutta se ei oo tässä nyt se pääasia vaan se että ensin se 3v heitti meidän 5v:tä kivellä takaraivoon, ei tullu kuhmua eikä mitään. Ok, sen isä kielsi sitä heittämästä MITÄÄN. Eilen tää 3v leikki meidän lasten kiväärillä mikä on rautanen kauttaaltaan, koitti laittaa sitä meidän 2v:n kaulaan sellasesta remmistä mikä niissä on mut meidän muksu ei halunnu jotenka tää 3v huitas tätä meidän poikaa sillä kiväärillä päähän. Me puhuttiin isännän kans et se naapurin muksu ei tuu meijän pihaan enää ja mä oon tänään hypänny ulkona huutaas sille et pois meijän pihasta ja kun mies tuli kotiin se ei kertaakaan sanonu et ei saa tulla meijän pihaan ja näin. Kysyin siltä et mitä tää nyt on et haluuks et käy taas jolleki haaveri tän 3v muksun toimesta nii vastas vaan et ei käy ku hän vahtii. Mua alko vituttaa ku ensi sovitaa et miten tehdään ja mä olin taas se mulkku joka kielsi aiemmi ja tää mun ukkoni sit se kiva joka antaa luvan.... AAARRGGH..

Heillä ei oo kiirettä rakentaa aitaa väliin, eikä me sitä kokonaan omasta pussista makseta ja Vasemman käen rukkaselle tiedoks et ihan lasten leikkikivääri on, en aatellu et joku aattelee lasten oikeella leikkivän.

3 vuotias lyö kaksi kertaa ja saa porttarin teidän pihaan? ok. Aika radikaalia. Tilannetta ei varmaan voida hoitaa millään muulla tavalla? Ja oletko ihan sata varma, että mies on oikeasti sun kanssa samaoilla linjoilla, eikä vain esim nyökytellyt rauhan säilyttääkseen...??

Heillä ei oo kiirettä rakentaa aitaa väliin, eikä me sitä kokonaan omasta pussista makseta ja Vasemman käen rukkaselle tiedoks et ihan lasten leikkikivääri on, en aatellu et joku aattelee lasten oikeella leikkivän.

Miksi ette maksaisi? Jos te kerta sen aidan enemmän haluatte... Kyllä mä ainakin olisin valmis investoimaan aitaan ihan yksikseni jos sellaisen haluaisin, eikä naapuri akiinnostaisi aidan rakentaminen.

Niin mutta jos ne vaan sanoo et tää 3v ymmärtää mutta ei ihan kuitenkaan ymmärrä. Mun veljen 3v ei ikinä edesmiettis heittävänsä ketään kivellä päähän tai lyövänsä millään.

No jos ette pääse mihinkään tulokseen ettekä aio itse rakentaa aitaa eikä naapurinne aio siihen osallistua, on vaihtoehdot joko sietää tilannetta, häätää kakaraa pihalta jatkuvasti tai sitten antaa niin kovaa selkään muksulle joko henkisesti tai fyysisesti, ettei uskaltaudu pihalle. Tai voitte tehdä lastensuojeluilmoituksen yksin ulkoilevasta muksusta :whistle: Veikkaan että päädytte vain sietämään ja kitisemään.

Niin mutta jos ne vaan sanoo et tää 3v ymmärtää mutta ei ihan kuitenkaan ymmärrä. Mun veljen 3v ei ikinä edesmiettis heittävänsä ketään kivellä päähän tai lyövänsä millään.

No lapset on niin erilaisia. Kuvailemasi poika ei vaikuta minusta mitenkään paatuneelta rikolliselta. Tai siltä että siitä sellainen kasvaisi. Olen nähnyt aika monta lasta jotka ovat lyöneet ja potkineet , huitoneet kepeillä ja heitelleet kiviäkin pieninä. Ja heistä on kasvanut ihan normaaleita, toiset huomioonottavia nuoria. Tai jopa aikuisia.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Jos sitten kerron enemmän perheestä joka rakentaa. Tää 3v muksu on ollut meidän pihassa useesti leikkimässä meidän muksujen leluilla kun ne on luullut ettei ketään oo kotona. Meitin pienin on nukkunu päikkäreitä ja oon katellu ikkunasta kun tää poika on useesti leikkiny meijän pihassa meijän muksujen leluilla ja ne on oikeesti sillon luullu et ei oo ketään kotona kun on ollu sisältä valot pois ja auto pois pihasta myös. Ja tää naapurin kakara vie meijän lasten leluja ja rikkoo niitä ja kun kysyn et ketä on rikkonu nii vastaa suoraan et hän itse. Ehkä mä oon jotenki sekasin kun luulen et tää on jotenkin ihmeellistä, mut sit on mun sukulaisetki joilla on pieniä lapsia ja suurin piirtein saman ikäisiä naapurissa. Nii a sen vielä unohdin sanoo että jos naapuriin rakentavat enkä oo ikinä koskaan milloinnkaan sanonu et voi tää 3v leikkiä meidän pihassa silloin ku haluaa nii eikö hänen vanhempien kuulu silloin jossain kohtaa päivässä lähteä katsomaan et missä menee, meidän pihassa vai onko jo pidemmällä. Vai pitääkö mun vahtia sitä samalla kun omiakin.?

Minkä ihmeen takia et säikäytä sitä lasta, kun näet että leikkii teidän pihalla ilman lupaa päikkäriaikaan? Menet sanomaan, että paineles kundi omalle tontille, äläkä tule yksin ilman lupaani tänne. Vois vaikka toimia.

Taidat olla sen pöllön kanssa jotain sukuu. jos mulla menee hermot nii en tod. jaksa keskittyy pisteisiin ja pilkkuihin kun kuitenkin aikuinen ymmärtää et mihin kohtaan ne tulee jos on tullakseen.

No ei ole kyse pisteistä tai pilkuista, vaan KAPPALEJAOSTA. Eli siitä, että tekstissä on aina välillä vaikka rivi tyhjää, ennen kuin se jatkuu. Ettei kaikki ole sumppuun kirjoitettua. Olisin mieluusti lukenut tuon mutta ei tuollaista jaksa lukea mikä on kuin sillit purkissa laitettu yhteen kasaan :)

[QUOTE="joo";27093803]sun tehtävä on vahtia se naapurin pentu, kokonpäivä, yritä nyt käsittää se?[/QUOTE]

juu, oon tässä jo puolen vuotta sitä yrittäny ymmärtää, mutta vielä en oo sitä sisäistäny, ehkä joskus...

No,en maksais mäkään naapurin aitaa ees puoliksi,jo se moisen tontilleen kyhää..Eikä se kuulukkaan.Te rakennatte aidan omalle tontille,,te sen maksatte...

[QUOTE="Vieras";27093877]Ei taida olla vanhemmat eikä lapset parhaimmillaan rakentamisaikana.[/QUOTE]

Juu ei oltu meilläkään parhaimmillaan, mutta kyllä mä silti katsoin lasteni perään ja huolehdin siitä et lapset oli omassa pihassa kun rakennettiin. En olis missään välissä päästäny nuita toisten pihaan vaikka olisin nähny et siel on leluja enkä päästä nytkään naapuriin jos tien et siel ei oo ketään kotona.

Yhteistyössä