Naapurin koira puri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minne ilmoitus?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minne ilmoitus?

Vieras
Äitini oli käymässä luonamme (kerrostalo) ja kun hän lähti niin talon saksanpaimenkoira puri häntä rappukäytävässä käteen. Äitini oli sanonut tälle ketä koiraa ulkoilutti (n.15.v tyttö) että koira puri minua mutta tyttö oli vain jatkanut matkaa sanomatta mitään! Äitini oli sitten hädissään vain lähtenyt ulos ja katsoi kättään ja siinä on iso mustelma ja veriset hampaan jäljet. Minä itse tiedän tämän perheen mutta en tiedä sukunimeä enkä kerrosta missä asuvat. Heillä on tuo isompi n.2-vuotias saksanmpainemkoira ja juuri ottivat ihan saman rotuisen pennunkin. Isompo aina haukkuu todella rauhattomasti kun rapussa ovat.
Minä en ala pelkäämään noita koiria kun minulla on 3-vuotias lapsi ja toinen tulossa! Mitä jos tuo metrin mittainen lapseni olisi ollut tuossa eikä äitini!?

Aijon sanoa asiasta heti kun nään nämä henkilöt mutta jos he eivät kuuntele tai tee asialle mitään niin minne teen ilmoituksen? Tuo koira on lopetettava tai sitten kuonokoppa ulos lähdettäessä. Minä en katso tätä läpi sormien enkä hyväksy pelkkää anteeksi pyyntöä. Tuon ikäinen koira on jo pitänyt kouluttaa tavoille eikä muutenkaan ihmisiä purra!

Kannattaisi varmaan tehdä poliisille ilmoitus. Tuollainen koira on vaarallinen, jos käy kiinni. Mitä jos se onkin joku kerta vaikka irti, kun kytkettynäkin pääsee puremaan?

Äiti välittömästi lääkäriin, jäykkäkouristus rokotteen tehoste saatava. Käske ensiapu polilta olla yteydessä poliisiin ja sitä kautta omistajaan, jotta saadaan esim selville koiran rokotukset tai muut. Ja niin 15 vuotiaskin on lapsi, tommosia rotuja ei pitäs lasten ulkoilutettavaks jättää, ESIM: vastuu kysymysten vuoksi.

[QUOTE="vieras";22770143]siis koira vaan puri ilman mitään syytä?[/QUOTE]

Voihan sitä tietysti syyttää aina omistajaa ja useinhan se vika hihnan toisessa päässä onkin. Se vaan ei vie valitettavasti pois sitä tosiasiaa että pureva koira on vaarallinen. Ja mun mielestä huono syy puremiselle on se, että vastaantuleva heiluttaa kättään jotenkin väärin, niin että se ärsyttää koiraa. Tällaisiakin perusteluja on nimittäin näille puremisille kuultu.

kyllä puri ilman mitään syytä. Hihnassa oli ja äitini oli odottanut että tämä tyttö ottaa koiran paremmin kiinni kun oli antanut sen juoksennella rauhattomasti eli siis oli viellä kauempana odottanut että pääsee ohi. Sitten kun koiran ohi meni niin tämä koira oli hypännyt ja ottanut ranteesta kiinni.

Hyvä puhdistus, ja esim vaikka laittaa alkoholipitoisesta puhdistusaineesta hauteen, lääkäriin ja tarkistaa onko jäykkäkouristus voimassa. Ja kannattaa myöskin valokuvata haava. Ja ilmoitus poliisille, jossain oli tällainen ohjeistuskin, eli vaikka vielä ei johtaisi toimenpiteisiin/lopetukseen, niin jää ylös merkintä ja tällöin ei tilannetta että koira pääsee jatkuvasti puremaan muita kenenkään viemättä asiaa eteenpäin. Ja laskua lääkäri käynneistä omistajille..

olisi voinu osua valtimoonkin. Ei kiva yhtään. Sitäpaitsi koiraa ei päästetä taluttajan ja muukalaisen väliin tietenkään, vaikka olisi turvallisempikin eläin.

Hyvä et osu käteen, ettei esim. kasvoihin.. mut äitis pitää käydä näyttään kättään lääkärissä!! On dokumentti tapahtuneesta + tarkistetaan vamman laatu sekä onko jäykkäkouristusrokote voimassa + tarvii ab-kuurin

Tervepäinen koira ei pure ihmistä ilman syytä, vaikka ei olisi mitenkään koulutettu. Meillä on useampi eläin ollut ja kyllä niille on ollut itsestään selvää, ettei ne pureskele ihmisiä, oli syytä tai ei.