koira puri lasta!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piikille vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en kyllä ymmärrä tätä koiran hyysäämistä.ei koiralla ole missään tapauksessa oikeutta puolustaa ruokaa tai mitään muutakaan omalta perheeltään hampaita käyttäen.

Alkuperäinen kirjoittaja tulkinta koirasta:
KOIRAN KUPILLE EI SAA MENNÄ EDES AIKUISET.
Periaatteessa lauman johtaja saa ajaa koiran pois kupilta, mutta kukaan johtaja ei tee niin kiukkuillakseen. Sinä määräät eväästä, joten sinä annat koiralle luvan milloin se saa syödä. Eli, istutat ja pistät kupin eteen. Sitten annat luvan koiralle ottaa.

Itte meet kauemmaksi. Jos sä lähet tupertamaan koiran evääseen, se tokasee sua. Koiralle annetaan ruokarauha. Jos koira pelkää ruokansa päälle, se ei ainakaan auta että koiran nokan eestä viedään eväät. Luottamus johtajaan on tismalleen eri asia kuin päällepäsmäröinti.

Toi ruoan vartiointi on yksi niistä asioista, joissa koira on opetettava käyttäytymään luontonsa vastaisesti sen asuessa ihmisten kanssa. Omistajan on saatava ottaa koiralta esim. luunkappale johon voi tukehtua tai maasta löytynyt lihapala. Tottakai koira puolustaa ruokaansa, jos siltä aina viedään kaikki herkut ilman syytä, mutta hommahan opetetaan niin, että ruoka palautetaan pian tai tilalle annetaan turvallista purtavaa. Siitä syntyy luottamus ihmisen ja koiran välille.

Ja edelleen, koira EI pidä pientä lasta johtajanaan. Siksi koira tarvitsee aina aikuisen apua epämääräisissä tilanteissa, jotta se voi katseellaan kysyä pomolta, onko ookoo että korvasta vedetään tai kupilla sorkitaan. Näin toimii koira joka luottaa omistajaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja CupCake-:
meillä koira antaa suustaan kaiken ihmiselle (myös meidän yksivuotiaalle). Siis jos kiinni saa kun lähtee leikkimään karkuleikkiä :D Koira osaa väistää ja varoa lasta eikä yritä mitään pahaa. Koira täyttää kohta kolme enkä ole koskaan kuullut sen edes murisevan (en edes tiedä miltä sen murina kuulostaisi). Kiltti on kuin mikä. Toisten mielestä ehkä liiankin alistuva, mutta tietääpähän ainakin, että ihminen määrää (oli kyseessä sitten lapsi tai aikuinen). Leikkisä ja iloinen koira joka tykkää kaikista ihmistä (päästäis rosvotkin iloisesti kylään). Meidän ranskanbulldoggi :heart: Kuorsaa meidän jalkopäässä yöt :)

Hieno juttu, ja näin sen kuuluu ollakin. Koiralta pitää pystyä ottamaan pois ruokakuppi ilman että koira käy kiinni!!! Eri asia tietenkin härnääminen.

meillä saksanpaimenkoira ja ranskanbulldoggi ja kumpikaan ei sano mitään vaikka pienimmäinen menee kupille ja pari raksua maistaisikin :D istuvat ja odottavat vuoroaan :laugh:
Tälläiset koirat on just
:heart:
että ne tosiaan on sellaisia lepsukoita ja lutusia.Ajokoira oli kanssa sellanen että se kävi pökkäseen kuonollaan kun konttaus ikäne oli sen kipolla,tuli niin kuin ilmoittamaan et hei se vetää mun ruokaa tulkaa äkkiä että mullekin jää :heart:

Koira on käyttäytynyt ihan ikäisensä tasolla ja varmasti niin kuin on oppinut. Ei meilläkään tullut kuuloonkaan että lapsi päästettäisiin koiran lähelle, joka syö. Joten olisi pitänyt huolehtia ettei lapsi pääse koiran luo.

En veisi piikille mutta koiran on silti alistuttava jos ruokaan koskee ja se ei saa purra. Joten koirakoulua tai ohjeita omaan kasvatukseen. Typerää tappaa koira ihmisen tkasvatustaidon puutteen vuoksi. Ja ties mitä lapsi on tehnyt, vaikka tuupannut sormen silmään.

meidän koira ei pure tai murise, vaikka siltä ottaisi ruuan pois kesken syömisen. Se ei hermostu edes siitä, että lapset joskus kovakouraisesti koskevat siihen. Pienille lapsille toki opetetaan miten koiraa kohdellaan, mutta joskus on käynyt niin, että on otettu vähän liian lujaa kiinni. Koira väistää ja poistuu tilanteesta. Sanoisin, että sillä on korvienväli kunnossa.

Mun mielestä pitäis olla joku laki, että ei lapsiperheisiin koiria ollenkaan. Mun mielestä ihan ok, että joku semmosia piskejä haluaa, mutta sitku rupee lapsia tekemään niin koirat pois tai jättää sitten lapset tekemättä.

Ei ne lapset ole sitä koiraa perheeseensä valinnut. Aikuinen sen päätöksen tekee ja tässäkin kohtaa se oli lapsi, joka kärsi vanhempiensa "eläinrakkaudesta".

Silloin kun meillä vielä oli koiria, koiralta täytyi saada vaikka lapsen ottaa luu/ruoka pois nenän alta!
Yksi koira sitten oli dominoiva eikä antanut kuppia murisematta ja kerran puri lasta, tosin ei ruokailu-tilanteessa -> piikille lähti. Purrut olisi varmasti uudestaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielipide:
Mun mielestä pitäis olla joku laki, että ei lapsiperheisiin koiria ollenkaan. Mun mielestä ihan ok, että joku semmosia piskejä haluaa, mutta sitku rupee lapsia tekemään niin koirat pois tai jättää sitten lapset tekemättä.

Ei ne lapset ole sitä koiraa perheeseensä valinnut. Aikuinen sen päätöksen tekee ja tässäkin kohtaa se oli lapsi, joka kärsi vanhempiensa "eläinrakkaudesta".

Just. Meidän koira ei ole vaaraksi kenellekään. Se ei murise ruuasta tai mistään muustakaan ihmisille. En todellakaan lopeta sitä vain sen takia, että meillä on myös lapsia. Se on itse asiassa lapsille tosi rakas ja tärkeä kaveri. Erityisesti 4-vuotias tykkää touhuta koiran kanssa ja käy silittelemässä sitä ja juttelemassa sen kanssa. Oli meillä toinenkin koira, mutta se kuoli. Esikoinen oli silloin 3,5-vuotias ja kaipasi koiraa tosi pitkään. Ihan suorastaan itki, kun selitettiin, ettei se tule enää takaisin. Puhui koirasta tosi pitkään ja ehdotteli jatkuvasti, että otetaan meille uusi koira toisen kaveriksi. Hän suri koiran poismenoa yllättävän paljon, vaikka ajattelin, ettei noin pieni lapsi tajua sitä vielä kunnolla. Koiran kuolemasta on nyt melkein 1,5 vuotta ja edelleen tämä lapsi piirtää tämän koiran meidän perhekuviin :(

Herramunjee. Luin kaikki kuus sivua enkä voi ku ihmetellä. Aikuset ihmiset huutaa toistensa päälle ilman minkäänlaista argumentointia, puhumattakaan, että haluttais kuunnella toisten mielipiteitä...

Koira teki väärin. Tajuaa sen varmaan itsekin, mutta varma ei voi olla, eläimestä kun on kyse. Lapsi pääsi huomaamatta kupille siksi, että katsottiin telkkaria, vai? Mitä jos edes toinen vanhemmista pitäis puolella silmällä vahtia?

Ehdotan, että koiralle etsitään uusi koti, ihan koiran itsensä vuoksi. Parempi sillä on olla paikassa, jossa sille on kunnolla aikaa ja sen tarpeet ymmärretään. Piikki ei liene oikea ratkaisu, kun ensimmäisestä kerrasta kyse ja noinkin ymmärrettävä reaktio...

Mutta kuten sanottu, päätös on tietenkin omistajilla. Mietin vaan, miksi ylipäätään hankitte koiran, kun vauva oli tulossa?

sattui tapaus, että kaverini oli käymässä luonani. minulla itselläni on belgianpaimenkoira ja ystävälläni pinseri. koirat söivät luita eripaikoissa.
nuorin siskoni (4v) silitti ystäväni koiraa. koira ja lapsi olivat hyviä tuttuja jo ennestään. siskoni ehti silittää koira jo pitkän tovin ja koira ei reagoinut mitenkään.
sitten se koira hyökkäsi. ilman mitään ennakkovaroitusta. koira puri siskoani kasvoihin.
tämän tekstin tarkoitus ei ole tuomita ketään vaan muistuttaa, että KOIRAT OVAT KOIRIA. ja hyvinkin koulutetut koirat voivat olla ennalta-arvaamattomia!
muistakaa olla tietyllä varauksella koirien ja lasten kanssa. koira ei saa hyökätä ihmisen päälle!

Oon opettanut koiralle että ei saa purra jos tullaan ottaan kuppi pois, mutta jos ihan kiusataan ja hakataan, saa murista varoitukseksi. Ja jos kaikki alkaa käydä sietämättömäksi, pitää haukkua.

Kinkkinen kysymys. Periaatteessa vika on vanhempien kun eivät valvoneet ettei lapsi mene koirankupille, koirahan vain puolusti ruokaansa eikä koira osaa sitä tehdä muulla tavalla. Toisaalta, meillä itsellä on ollu samanrotuinen koira ja sen suusta sai pikkulapsikin käydä ottamassa vaikka luun eikä se sanonut mitään, koska koiralle oli opetettu, että jokainen ihminen (se pieninkin) on arvojärjestyksessä sen yläpuolella.

Jos koira muuten on kiltti niin mä ehkä myisin sen perheeseen jossa ei ole lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonk:
"Ihmisen henki on tärkeämpi kuin koiran henki."

On vai? Mutta tiesitkö, että koira on myös elävä eläin?

Ja se pitää muistaa että se on nimenomaan ELÄIN. Koira ei ole ihminen ja ihminen ei voi vaatia koiralta ihmismäistä käytöstä eikä sitä, että koira tulee ihmisen tasolle vaan ihmisen pitää mennä koiran tasolle sitä opettaessaan ja ymmärtää, mistä lähtökohdista koira tekee mitäkin. suurin osa koiraongelmista syntyy sen takia, että ihmiset olettaa koiran olevan neljällä jalalla kulkeva ihminen. Mutta kun se ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä antaisin koiran pois uuteen kotiin. Luottaa en voisi enää.

Minusta on kummallista, että niin monen mielestä on okei, että koira hyökkää kun sen ruokakupille tullaan. Minkälaisia koiria te pidätte? :o
Tietenkään se ei ole koiran vika, että käyttäytyy vaistojensa mukaan, mutta kyllä koirat pitäisi kouluttaa niin, että ihmisiä ei purra, ei vaikka kuinka olisi väärässä paikassa tai väärään aikaan. Vasta jos toinen oikeasti kiduttaa tms. niin saa puolustautua.

Ap:n koira ei varmasti ole mikään mielenvikainen, mutta en kyllä tosiaan luottaisi että taaperot ovat turvassa, perheeseen ilman pikkulapsia sopeutuu varmasti. Itse en todellakaan luottaisi portteihin tai oveihin, en voisi kuvitella pitäväni lemmikkiä, joka saattaisi lastani haukata jos se "ärsyttää" eläintä.

mun on pakko peesailla tätä ,mun mielestä ei ole ikinä hyväksyttävää,että koira käy ihmisen kimppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja poppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä antaisin koiran pois uuteen kotiin. Luottaa en voisi enää.

Minusta on kummallista, että niin monen mielestä on okei, että koira hyökkää kun sen ruokakupille tullaan. Minkälaisia koiria te pidätte? :o
Tietenkään se ei ole koiran vika, että käyttäytyy vaistojensa mukaan, mutta kyllä koirat pitäisi kouluttaa niin, että ihmisiä ei purra, ei vaikka kuinka olisi väärässä paikassa tai väärään aikaan. Vasta jos toinen oikeasti kiduttaa tms. niin saa puolustautua.

Ap:n koira ei varmasti ole mikään mielenvikainen, mutta en kyllä tosiaan luottaisi että taaperot ovat turvassa, perheeseen ilman pikkulapsia sopeutuu varmasti. Itse en todellakaan luottaisi portteihin tai oveihin, en voisi kuvitella pitäväni lemmikkiä, joka saattaisi lastani haukata jos se "ärsyttää" eläintä.

mun on pakko peesailla tätä ,mun mielestä ei ole ikinä hyväksyttävää,että koira käy ihmisen kimppuun.

Mä peesaan kans. Jos meillä olis koira jonka kans olis käyny tolleen ja koira kuitenki muuten on ihan normaali ja kiltti, niin sen paikka vois olla perheessä, jossa ei ole pieniä lapsia.

Yhteistyössä