Naapurin lapsi tönäisi oman lapseni keinusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan se kurjaa kun omaa (ainoata?) lasta kohdellaan kaltoin ja vielä satutetaan. Mutta kyllä lasten keskuudessa sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, loputtomiin ei voi omaansakaan suojella vaikka kuinka haluaisi. Meitä äitejäkin on niin moneen junaan, mä torun omiani ja laitan tarvittaessa jäähylle jos tekevät pahaa, mutta en ole kovin herkkä sille jos omille tulee kolhuja tai naarmuja. Meillä nuo 5 ja 7 vuotiaat pitävät huolen siitä että ihan pienistä ei kannata valittaa. Tönivät toisiaan tasapuolisesti :) vaikka kielletään.

Eiköhän pointti ollut tuo äidin käytös eikä se etteikö sattuisi ja tapahtuisi lapsille. Se ei siltikään oikeuta tönimään ketään keinusta, vaikka "lapsille sattuu ja tapahtuu", sillä se oikeasti sattuu!

Meillä kyllä sisarukset keskenään hakkaavat toisiaa ja tönivät ja tappelevat verissä päin. Mutta ketään muita lapsia kohtaan eivät ole väkivaltaisesti käyttäytyneet, koskaan.
Ja eräs kaveriäiti sanoi kerran että minun lapseni ovat kilteimmät lapset joita hään on tavannut. Se on palstan mukaan huono asia. Tarkoittaa sitä että heilläon liian kova kuri ja luovuus litistetään ja kaikkea sellaista. Lapsen pitää olla puhelias ja vilkas ja itsekäs ja omahyväinen ja röyhkeä niin kasvatus on onnistunut ja lapsi on tällöin luova ja älykäs. Kiltti ja hiljainen on tyhmä. Tämän olen palstalla oppinut.

Miten muuten ap viitsit olla tuollaisen naisen kanssa?
Kaikilla on samat säännöt.Ikä ei ole selitys millekään. 1v ei ehkä tajua kaikkea mutta 1veen ei kuulu kulkea yksin.

4 v ei ole mikään aivoton taapero (anteeksi taaperot, ei ole tarkoitus teitä aivottomiksi haukkua) vaan taatusti tarpeeksi iso tietääkseen ettei ketään tönitä tuolla lailla. Eikä 4 v lapsen vanhemman kuulu olla mikään ameeba joka ei osaa lastaan vahtia & tarvittaessa kovaankin ääneen torua.

Olisin varmaan kertonut mielipiteeni ko. lapsen äidille aika isoin kirjaimin.

Yhteistyössä