Naapurin setä ja täti luulevat olevansa lapseni isovanhemmat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulen hulluksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulen hulluksi

Vieras
Asumme loisto paikalla ja naapurit mukavia, ainakin alussa :( Meidän seinänaapurimme on käynyt todella ahdistavaksi. Heidän kanssaan joudun nykyään oleen joka päivä tekemisissä. Naapurit käyvät joka päivä ovellamme, milloin mitäkin tuomassa tai kysymässä. Olen joutunut käymään heillä kylässä ja jopa heidän mökillään, kun en osaa sanoa ei, tai olen yrittänyt vihjailla mutta he eivät ymmärrä. Heillä ei ole omia lastenlapsia joten ovat ottaneet mummon ja papan roolin minun lapselleni. Lisäksi meillä on koira ja he pitävät sitäkin "omanaan"
En jaksa selittää miten mutta ahdistaa ja ottaa päähän! Olen yrittänyt olla aukaisematta ovea joskus kun en jaksa heitä, mutta arvatkaa mitä? He tulevat sisään, ilman lupaa! Avaavat oven jos en ite avaa heille sitä. Täytyy pitääkin ovet lukossa tästä lähtien. Voiko näille naapureille sanoa mitään, että pidetään vähän etäisyyttä jne...? Mutta miten sen voi nätisti sanoa...
He tarkoittavat hyvää mutta eivät ymmärrä missä raja kulkee...

ja olen kirjoittanut tästä tänne aikaisemmin, tai siitä että ottaa päähän miten olen nähnyt esim. koirankeksejä ja luita ja taluttimia heidän autossaan, ja heillä ei oo koiraa, mutta katsos ne on meidän koiraa varten, kun he luulevat että mikä on meidän on myös heidän...

no entisajan ihmiset käyttäytyi tuolleen eli se on heille täysin luontaista. Me nuorempi polvi ei ymmärretä tätä. Jos tulisit puolitiehen vastaan ja hienovaraisesti kerrot, että sinun on saatava olla aina joskus hetki oman perheen kanssa.

voisin sanoa, tai olen ajatellut sanoa jotain mutta en tiedä miten sanoa? siksi kysyn apua täältä :( kyllä joskus olen niin raivon vallassa, esim eilen ku olin vessassa ovi auki ja tää naapuri tuli meille ovesta, onneksi ei nähnyt mua! miten se kehtaa tulla, ääh... niin meinasin silloin sanoa jo rumasti!

just joo, kaikki sanoo noin, että voi kun on ihanat naapurit! mutta en osaa selittää miten ne vie järjen ihmiseltä! onhan ne mukavia, jos ei joka ikinen päivä tarvis niiden kans olla tekemisissä...ja miten ne sotkeutuu meidän elämään, luulee että ovat osa perhettä!

[QUOTE="jjjj";22099886]no anna heidän olla mitä siitä jos noin tekevät. tietenkään ei tulla ilman lupaa sisälle mutta muuten kuulostavat unelma naapureille.[/QUOTE]

Joo kuulostaa unelmalta kun nykyään ei kukaan välitä enää kuin itsestään. Ehkä päivittäin ovella juokseminen voisi jo ylittää rajan. Meillä on 'mummoja' naapurissa ja on se vaan ihanaa kun on lapsella turvallisia aikuisia lähellä ja molemmat osapuolet saavat suhteesta jotakin.

Pidänkin oveni lukossa nyt, jos en avaa ovea he soittavat puhelimeeni, en muista miten he senkin saivat...
ja tietty, joudun 10 kertaan käymään ulkona koiran takia niin he ovat AINA vastassa ja AINA tuputtamassa jotaki luuta tai naksua koiralle ja jäävät jaaritteleen joka kerta, no ei auta, pitää sanoa aina että on muka kiire ei ehdi jutella.

Minä miettisin kyllä pitkään ennen kuin leikkelisin reikiä ilmeisen toimivaan sosiaaliseen turvaverkkoon.

Siitä luvatta sisälle tulemisesta voisi toki sanoa sillä lailla että käy ilmi että kyse on sinun tarpeestasi esim. saada kulkea alasti kotonasi tai kakkia veskin ovi auki.

Minä miettisin kyllä pitkään ennen kuin leikkelisin reikiä ilmeisen toimivaan sosiaaliseen turvaverkkoon.

Siitä luvatta sisälle tulemisesta voisi toki sanoa sillä lailla että käy ilmi että kyse on sinun tarpeestasi esim. saada kulkea alasti kotonasi tai kakkia veskin ovi auki.
Sivusta kysyn, että mitä tuo jälkimmäinen lause mahtaa tarkoittaa.

Ja tosiaan he soittavat 2 kertaa viikossa sen lisäksi että joka ikinen päivä joskus kaksikin kertaa soittavat ovikelloa...vielä sen lisäksi että näen heitä joka päivä koiran kanssa pihalla moneen kertaan.
Mutta, pitää nyt vain olla lujana, olen vain niin hiton kiltti ja nynny mutta nyt loppu!

Mulla oli sama tilanne ja hermo meni. Sanoi suoraan, että tarvitsen omaa rauhaa perheeni kanssa ja elää oman rytmini mukaisesti. Kerroinpa myös etten tykkää, että meille tulee kuin omaan kotiin vaikkei täällä asu.

olen vessassa ovi auki koska minulla sattuu oleen pieni vauva ja koiranpentu, enkä heitä jätä kaksin, sama juttu suihkussa. ihan vaan tiedoksi, jos jollain jäi kysyttävää siitäkin.

Sivusta kysyn, että mitä tuo jälkimmäinen lause mahtaa tarkoittaa.

Hmm. Huonosti näemmä ilmaistu minulta ellei asia käy ilmi. Pahoittelen.
Tarkoitin siis että alkuperäisen tilanteessa ottaisin puheeksi sen, että hän kokee epämukavana sen kun kotiinsa tullaan ilman että hän itse käy oven avaamassa ja sisälle kutsumassa.