Naapurin setä ja täti luulevat olevansa lapseni isovanhemmat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulen hulluksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm. Huonosti näemmä ilmaistu minulta ellei asia käy ilmi. Pahoittelen.
Tarkoitin siis että alkuperäisen tilanteessa ottaisin puheeksi sen, että hän kokee epämukavana sen kun kotiinsa tullaan ilman että hän itse käy oven avaamassa ja sisälle kutsumassa.

Okei, kiitos. Koitin tosiaan lukea useaan kertaan, mutten käsittänyt. Mutta se nyt ei mitään todista, etten minä käsittänyt:)

olen vessassa ovi auki koska minulla sattuu oleen pieni vauva ja koiranpentu, enkä heitä jätä kaksin, sama juttu suihkussa. ihan vaan tiedoksi, jos jollain jäi kysyttävää siitäkin.

No ilmaise asia nyt jotenkin, että voit olla suihkussa ovi auki tms. tai vaikkapa että kuljet alasti. Tarvitset aina välillä pienen hetket hiljentymiseen ja levähtämiseen kiireen keskellä. Kyllä ihmiset ymmärtää pienestäkin vihjeestä. Ei sitä tarvitse suoraan päin naamaa paukauttaa...

Mitä jos ehdottaisit itse, että tulisitte lasten kanssa käymään johonkin tiettyyn kellonaikaan. Tai kysyisit, että voisivatko he taluttaa koiraa, kun sinulla on kiire. Näin tuntisivat itsensä tarpeellisiksi, mutta itse voisit kontrolloida vähän tuota ajankohtaa.

Juu, esim siitä koirani ruokkimisesta herkuilla olen vihjannut ettei voi antaa kun koira syö muuten huonosti ruokansa, niin se nyt laskeskelee päiviä että milloin saa antaa herkkuja ja kyselee joka päivä koska murre syö hyvin jne...
että siitä täytyy nyt sanoa suoraan että vierailta ei herkkuja tai ehkä kerran kuukaudessa käy, ku he ovat joka päivä jotain tuputtamassa.

Mulla oli tuommoinen tuttu, hän on työkaverini isosisko ja me ollaan työkaverin kanssa myös ihan muutenkin kavereita. Ollaan tutustuttu noin 5 v sitten ja yhteys on säilynyt vaikkaollaan äitiyslomilla jne. Ja tämä sisko on tullut joskus mukaan teatteriin, syömään, kahvilaan ja tullut tutuksi. On nyttemmin pyytänyt työkaverilta numeroni ja soittanut melko usein, kunnes sanoin siitä.

Hän yrittää myös omia lastani lapsenlapseksi, eli kun sain lapsen vuosi sitten, hän puoliväkisin yritti ottaa vauvaa yökylään jo ekojen viikkojen aikana... En tietenkään antanut.

Olen myös sanonut suoraan että sitten kun annetaan vauvaa hoitoon, niin omat ja mieheni vanhemmat ovat etusijalla. Hän suuttui siitäkin. Ja on kertonut että otti työkaverini lapsen samalla tapaa hoitoon vauvana ja osaa kyllä hoitaa. Siinäkin kyllä tuli esiin epäilyttäviä asioita eli kertoi että karaisi vauvaa kun hänestä työkaverini eli hänen sisko ja miehensä liikaa paapoivat vauvaa... ei pidä ottaa lähelle jos itkee jne. Tämä lapsi on nyt jo 3 mutta mietin pitäiskö tuosta sanoa. Sanoin hänelle että ensinnäkin tämä toinen lapsi on sun sukulainen, siskonpoika, ja toiseksi musta tuo ei ole asiallista vauvanhoitoa.

Hänellä on siis 2 aikuista lasta itsellä, on noin 50 itse, ja haukkuu kun nämä eivät tajua tehdä hänelle lapsenlapsia...

Tämäkin yrittää tunkea kotiin, tosin meillä on ovet kiinni. Ja näen ovisilmästä kuka siellä on, enkä avaa. Hän asuu noin 20 km:n päässä. Olen sanonut suoraan, että ei kannata tulla kutsumatta ja ollaan paljon muualla kuin kotona (perhekahviloissa ja puistossa) eikä soittaa niin usein, kun en muista pitää puhelinta äänettömällä,ja lapsi herää soittoihin. Tästäkin haukkui mut, että kyllä yhden lapsen äidit on niin herkkiä ja omivat lapsiaan jne.

Muuta tietä ei ole kuin kova tie ja suoraan sanominen. Mulla harmittaa etten tiedä ottaisko tätä puheeksi ystäväni kanssa.

Tsemppiä ap:lle...

[QUOTE="hhh";22100034]Mitä jos ehdottaisit itse, että tulisitte lasten kanssa käymään johonkin tiettyyn kellonaikaan. Tai kysyisit, että voisivatko he taluttaa koiraa, kun sinulla on kiire. Näin tuntisivat itsensä tarpeellisiksi, mutta itse voisit kontrolloida vähän tuota ajankohtaa.[/QUOTE]

ei se riitä heille, olen käynyt heillä kylässä ja huokaisen että nyt saa olla hetken rauhassa niin kohta ovikello soi, ja kerran koiraa käyttivät ulkona ja pääsi heiltä karkuun ja oli lähellä ettei auton alle jäänyt joten en tosiaan anna heidän ulkoiluttaa enää koiraa...

juu, pitää vain rohkeasti sanoa se, ei se muuttaminen auta, he kävisivät meillä taatusti jatkossakin...sen verran innokkaita ovat.

Sun on sanottava suoraan.. Eli koirasta sanot, että vierailta ei mitään välipaloja (ei edes kerran kuussa).

Ja sisääntulosta sanot, että tulee noloja tilanteita, kun sinä käyt vessassa ja suihkussa ovi auki lapsen takia ja kuljet suihkusta pukemaan alasti, ja et muutenkaan tykkää, että sisälle tullaan kutsumatta.

Lapsesta en saanut selvää, mikä se ongelma on, haluavatko hoitoon vai muuten vaan tervehtiä? Se ongelma ratkeaa kun lapsi kasvaa... nyt naapurin setä ja täti voi olla kivoja, muttei enää isommasta. Tai tykkääkö lapsi heistä ylipäätään?

Hyvä jos saat jotkut välit säilytettyä, koska joskus voit tarvitaapua apteekissa tai kaupassa käyntiin tms.

Anna kerran yllättää sut vaikka pyyhe päällä. Kiljaiset vaikka tehosteeksi hieman. Sitten vähän närkästyneenä sanot että nyt ei ole lainkaan hyvä aika. Ja ovi lukkoon.

karmeita tyyppejä.

Okei, kiitos. Koitin tosiaan lukea useaan kertaan, mutten käsittänyt. Mutta se nyt ei mitään todista, etten minä käsittänyt:)

"Siitä luvatta sisälle tulemisesta voisi toki sanoa sillä lailla että käy ilmi että kyse on sinun tarpeestasi esim. saada kulkea alasti kotonasi tai kakkia veskin ovi auki."

Et käsittänyt tätä??? Eli tarkoittaa että ilmaisee asian itsensä kautta eikä suoraan hyökkäämällä.

Tyyliin "Lapsen takia käyn suihkussa ja vessassa ovi auki, enkä tykkää, että joku tulee sisään silloin. Ja haluan muutenkin vähän omaa rauhaa kotona." Vrt. "Älkää helvetin idiootit rynnikö sisään, kun teitä ei ole kutsuttu eikä ovea aukaistu, jättäkää rauhaan edes omassa kodissa!"

Olisin iloinen jos tuolalisia naapureita, ole sinäkin kiitollinen. Toki voit suoraan kertoa heille, että olet väsynyt ja et nyt jaksa seurustella. Ja pitää sen oven myös lukossa jos siltä tuntuu. Mutta muista olla AINA ystävällinen, asiallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja hö;22100233:
"Siitä luvatta sisälle tulemisesta voisi toki sanoa sillä lailla että käy ilmi että kyse on sinun tarpeestasi esim. saada kulkea alasti kotonasi tai kakkia veskin ovi auki."

Et käsittänyt tätä??? Eli tarkoittaa että ilmaisee asian itsensä kautta eikä suoraan hyökkäämällä.

Tyyliin "Lapsen takia käyn suihkussa ja vessassa ovi auki, enkä tykkää, että joku tulee sisään silloin. Ja haluan muutenkin vähän omaa rauhaa kotona." Vrt. "Älkää helvetin idiootit rynnikö sisään, kun teitä ei ole kutsuttu eikä ovea aukaistu, jättäkää rauhaan edes omassa kodissa!"

Joo, en ymmärtänyt, vaikka koitin ajatella sitä monelta kantilta, mutta kuten varmaan huomasit, sen kirjoittanut vastasi minulle ystävällisesti ja sitten minäkin ymmärsin.=)

[QUOTE="Jonna";22100347]Olisin iloinen jos tuolalisia naapureita, ole sinäkin kiitollinen. Toki voit suoraan kertoa heille, että olet väsynyt ja et nyt jaksa seurustella. Ja pitää sen oven myös lukossa jos siltä tuntuu. Mutta muista olla AINA ystävällinen, asiallinen.[/QUOTE]

Olisit iloinen jos naapurit ravaisivat teillä tuosta vaan joka päivä ja tekisivät joka ikisestä tikusta asiaa, kävelisivät sisään kutsumatta jne? Epäilen vahvasti.
Ihme itsekkäitä maalaisihannoijia täällä.